Чакайте да ви обясна малко инжинерно...poli написа:Кога го взе кога го монтира.
Lord това за лага май не важи за всеки автомобил,аз сложих на Starletта един малко по голям от този и съм направо очарован от ефекта,разлика в пълненето не усетих.
Ша ползвам груби примери.
Нека да кажем ,че заводския ви кулер е примерно 2 литра и има пад на налягането около 1psi при 6psi надув.
Сменяме го със 4 литров ,но със пад на налягането 1psi при 12psi надув. Понеже имаме 2 литра повече обем надува ша идва да речем със 200 оборота по-късно ,да ама понеже пада на налягането е по-малък нещата почти се оравновесяват. Като добавим и факта ,че обратното налягане силно пада ,дефакто може и развъртането да дойде на почти същите обороти.
Сега нека предполжим ,че понеже по-големото е по-яко ,слагаме кулер дето е 8 литра ,да ама пада му пак си е 1psi при 12psi т.с. този кулер със сравнение със предишния директно ша си даде лесно 500 че и отгоре по-късен надув!
Те тва е идеята ,заводските кулери са МНОГО стиснати ,требе да се сменят но трябва да се внимава със какво ,просто чисто Инженерно графиките на ефективноста на Кулера и това кога са рзвърта са пресичат някъде и тази е пресечната точка към която требе да се стремим за литража му - и да тази точка определено на мали мотори е далечко от наи-големия кулер дето са събира отпреде...