ремонт на семеринги и бутала

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 19 Апр 2012 20:55

mimoziq написа:Tака,ремонта струваше 1000лв. Там, гумички, сегменти + набиване на ризи(без смяна на бутала), масло ново и тн...
Проблемът с набиване на ризи в такъв блок сме го чепкали в друга тема и всъщност е голяма тесла, защото този блок не е конструиран за набиване на ризи.
Бъдещето ще покаже... не забравяй да споделяш впечатления периодично. Това ще обогати техническия раздел на форума. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

mimoziq
Мнения: 6
Регистриран на: 11 Яну 2012 15:17

Мнение от mimoziq » 19 Апр 2012 23:08

Буталата бяха хлабави, така че след набиването на ризата се престърга самата риза, до размера на буталото. Майстора прави подобен ремонт на трета тойота.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Апр 2012 08:31

Винаги съм смятал, че при смяна на ризи, трябва задължително да се сменят и буталата...
Самите бутала също са износени за да са свършили цилиндрите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 20 Апр 2012 16:12

"Престъргана риза" звучи ужасно! Прецакали са й хонинга и като добавиш лошото охлаждане... Мисля, че няма да изкара дълго ДВГ след този ремонт. Варианта с нов или рециклиран блок е правилния за ремонт на такъв ДВГ.
Нека се включат инженерите и механиците от форума, но моето мнение е такова! :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Апр 2012 16:45

Навярно са престъргали блока за да направят място на нова риза...
А новата риза си е с хонинг.
Но и престъргването на цилиндрите по принцип се прави на хонинг машина, така, че 'хонинга' не изчезва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 20 Апр 2012 18:31

slowtraveler написа:... престъргването на цилиндрите по принцип се прави на хонинг машина, така, че 'хонинга' не изчезва...
OFF Доктора бърка 'хонинг' с друга думичка почваща с 'х', където веднъж 'престъргано' така си и остава tongue.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 20 Апр 2012 20:56

mimoziq написа:Буталата бяха хлабави, така че след набиването на ризата се престърга самата риза, до размера на буталото...
За разлика от повечето хора аз съм свикнал да слушам и чета внимателно това, което са написали/казали хората.
Вероятно съм технически неграмотен, но имах предвид циментацията (или каквото покритие се прави на работната повърхност след калибрирането) на ризата, което след престъргване "отива на кино" и "оголената" риза (била тя стоманена или чугунена) вече не е същата.
Отделно стои въпросът, че буталата и сегментите са от материал предвиден да работи в контакт с алуминиев блок. Да не товорим за термичния преход между стоманена "суха" риза и алуминиев блок.
Просто... размисли на обикновен хирург (не съм доцент или професор все още)... smile.gif
Последно промяна от zi_zi_top на 20 Апр 2012 20:58, променено общо 1 път.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

memorex

Мнение от memorex » 20 Апр 2012 20:57

slowtraveler написа: Но и престъргването на цилиндрите по принцип се прави на хонинг машина, така, че 'хонинга' не изчезва...
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Последно промяна от memorex на 21 Апр 2012 05:10, променено общо 1 път.

memorex

Мнение от memorex » 20 Апр 2012 21:01

zi_zi_top написа: "Престъргана риза" звучи ужасно! Прецакали са й хонинга и като добавиш лошото охлаждане... Мисля, че няма да изкара дълго ДВГ след този ремонт. Варианта с нов или рециклиран блок е правилния за ремонт на такъв ДВГ.
Нека се включат инженерите и механиците от форума, но моето мнение е такова! :thumbsup:
+1
не си мисли че хонинга е вечен

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Апр 2012 21:16

Колеги, дайте да уточним понятията :whistle:
Хонинга не е покритие, а е начин на обработка...
Ефекта от него са грапавите ромбовидни следи по цилиндъра, оставяни от хонинг-машината...
'Хонинга' се износва при движението на сегментите.
Но при престъргване на цилиндър, хонинга се възстановява...
Ако имате предвид някое покритие (като например никасил) то изразявайте се правилно....
Тъй-като ремонта явно е бил с минимални средства, то съм сигурен, че ризите не са имали никакво специално покритие...

П.С. ето какво представлява хонинговането с хонинг машина:
http://www.youtube.com/watch?v=HQfh6AZxL08
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

memorex

Мнение от memorex » 20 Апр 2012 21:53

Хонинговането е абразивна повърхностна обработка с определена цел/премахване на конусност , елипсовидност и създаване на микро–грапавина на повърхността за по–добро мазане/а не начин за достигане до определен размер/на цилиндъра/.
Просто думата престъргване не се връзва в случая.Не съм съгласен с това че "Но при престъргване на цилиндър, хонинга се възстановява..."
Последно промяна от memorex на 21 Апр 2012 05:22, променено общо 1 път.

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 20 Апр 2012 21:54

zi_zi_top написа:
mimoziq написа:Буталата бяха хлабави, така че след набиването на ризата се престърга самата риза, до размера на буталото...
За разлика от повечето хора аз съм свикнал да слушам и чета внимателно това, което са написали/казали хората.
Вероятно съм технически неграмотен, но имах предвид циментацията (или каквото покритие се прави на работната повърхност след калибрирането) на ризата, което след престъргване "отива на кино" и "оголената" риза (била тя стоманена или чугунена) вече не е същата.
Отделно стои въпросът, че буталата и сегментите са от материал предвиден да работи в контакт с алуминиев блок. Да не товорим за термичния преход между стоманена "суха" риза и алуминиев блок.
Просто... размисли на обикновен хирург (не съм доцент или професор все още)... smile.gif
Абсолютно си прав,абсолютно :thumbsup: Ризите не са предназначени за хонинговане-те са термично обработени и калибрирани за строго определен диаметър на буталата.Навремето разстъргвахме блоковете на Ладите и им набивахме ризи и бутала от Запорожец-от 1300 ставаха на 1500 кубика и изкарваха още много.Това след втори основен ремонт с двукратно хонинговане на блока на Ладата,когато "месото" вече бе заминало.

memorex

Мнение от memorex » 21 Апр 2012 00:16

За разлика от повечето хора аз съм свикнал да слушам и чета внимателно това, което са написали/казали хората.
Вероятно съм технически неграмотен, но имах предвид циментацията (или каквото покритие се прави на работната повърхност след калибрирането) на ризата, което след престъргване "отива на кино" и "оголената" риза (била тя стоманена или чугунена) вече не е същата.
Отделно стои въпросът, че буталата и сегментите са от материал предвиден да работи в контакт с алуминиев блок. Да не товорим за термичния преход между стоманена "суха" риза и алуминиев блок.
Просто... размисли на обикновен хирург (не съм доцент или професор все още)... smile.gif[/quote]
1.За циментацията мисля че грешиш.Това не е покритие а обработка и то на стомани.
2.Ризата има допустимо износване и нищо не отива на кино ако е в допуска
3.Буталата не работят в контакт /нормално/а сегментите и то с ризите/които не са алуминиеви а чугунени/ ако блока е алуминиев
4.Износването/нормално/ се поема от сегмента. При добро мазане /за което допринася и хонинговането на ризата/ самата риза нормално има далеч по–голям ресурс от сегментите

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Апр 2012 08:22

memorex, съгласен съм с написаното от теб...
Но точно калибрирането на точния диаметър с отнемане на материал става с хонинговане.
Как ще го наречеш няма значение - дали престъргване или стържене :thumbsup:
Относно повърхностните покрития на цилиндрите - доколкото си спомням на времето БМВ яде хурката с никасила и алусила... Проблема бе, че след известен пробег (е - над 100х.км) и поява на дефект върху покритието, започваше бърз процес на деградация - покритието се 'отлюспва' когато е зачекнато от единия край и след това си трябваше голям ремонт (на запад - само смяна на двигател)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта