Това е защото не возиш 75 годишна тъща на задната седалка-от това нищо повече не може да свали разхода.За да и угодя с начина си на каране тук-таме трябваше да бутам Яриса по пътя biggrin.gif .Win_XP написа:Еб*ти и хибрида, направо електромобил, на мен последния ми рекорд беше с 20 лв бензин - 36 км. градско с повечко газ така... biggrin.gifnowyaris написа:Ходих до Билла за биричка.18 литра за 346 км.,от които двадесетина из София-от долни Богров до Банкя.На връщане по същия път малко по-малко,но бях претоварен,но не съм я натискал зверски през цялото време.С каквото и да пътувам от Русе до София на отиване винаги ми изгаря повече гориво отколкото на връщане.БК-то за целия преход ми показа 5,7 среден разход.На връщане климатика работеше чат-пат.Ама по принцип не карам така,кротък шофьор съм.
Съвети за намаляване на разхода
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Представяш ли си обаче, ако е забравила да си сложи памперса колко време миризмата ще ти напомня за нея дори, когато не е в колата. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тъщата я 'излекувах' при първото качване при мен....
Свикнала да 'инструктира' тъста за всеки знак, превишение на скоростта и т.н.
Та качи се в колата с думите 'ограничение 40км/ч'...
След секунди бяхме над 100км/ч (празен и обезопасен участък от булеварда)...
След това разхода ми спадна, защото вече си карах икономично и културно без някой да ми 'бръмчи' в ухото...
Много години от тогава съм возил тъщата - знае си урока...
Свикнала да 'инструктира' тъста за всеки знак, превишение на скоростта и т.н.
Та качи се в колата с думите 'ограничение 40км/ч'...
След секунди бяхме над 100км/ч (празен и обезопасен участък от булеварда)...
След това разхода ми спадна, защото вече си карах икономично и културно без някой да ми 'бръмчи' в ухото...

Много години от тогава съм возил тъщата - знае си урока...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
вижте сега тормозите тъщите но сериозно , кой може да обясни следния ефект :
карам си дизела на предавка съобразена със скоростта, следващия момент отпускам газта и включвам на предавка по -голяма - колата ускорява без да подавам газ и така от светофар на светофар карам без газ почти - не знам как се казва това при дизела но определено е различно от бензина и може да се използва в града на ниски скорости?
някой може ли да обясни дали е добре това да се полазва и на какво се дължи ? със сигурност се отразява на разхода но пък използването на двигателя по този начин не знам дали е добре?
карам си дизела на предавка съобразена със скоростта, следващия момент отпускам газта и включвам на предавка по -голяма - колата ускорява без да подавам газ и така от светофар на светофар карам без газ почти - не знам как се казва това при дизела но определено е различно от бензина и може да се използва в града на ниски скорости?
някой може ли да обясни дали е добре това да се полазва и на какво се дължи ? със сигурност се отразява на разхода но пък използването на двигателя по този начин не знам дали е добре?
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Не е препоръчително да натоварваш ДВГ продължително при обороти по-ниски от 1700-1800/мин. Мазането на основните компоненти на ДВГ - колянов и разпределителни валове е с недостатъчно налягане.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
И при мен го имаше това (на бензин) преди да сменя съединителя. Най-много ми харесваше на 1-та, хич не натисках газта да стигна до 2-а. Но с новия съединител всичко си стана както обикновено.Toyko написа:кой може да обясни следния ефект :
карам си дизела на предавка съобразена със скоростта, следващия момент отпускам газта и включвам на предавка по -голяма - колата ускорява без да подавам газ и така от светофар на светофар карам без газ почти - не знам как се казва това при дизела но определено е различно от бензина
Последно промяна от Raya на 18 Апр 2012 23:44, променено общо 1 път.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Специално дизела под 1500 об/мин не е добре да се кара. При такива обороти можеш да поддържаш скоростта с леко натискане на газта, но не по-ниски, защото както колегата ти е обяснил по-горе не е добре за самият агрегат. Относно икономичността не съм много сигурен дали ще е по-икономично да се кара по така. По добре освобождавай от скорост или ако искаш да намалиш смъкни една-две предавка надолу.
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
От две седмици пътувам с колата за работа (о чудо, започвам да я ползвам не само през почивните дни biggrin.gif ) поради факта, че ни изместиха в шибания район на софисйките камбани (продължавам да съм убеден, че Бизнес Парк и района около него са огромно недоразумение донесло парици на "би-и-и-и-и-и-и-и-и-и-и-и-и-п" и обкръжение.)
Разстоянието между дома и офиса ми е 7 км, от които 2 километра са тръгни спри, тръгни спри поради огромните тапи заради строежа на участъка между бизнес парка и разклона за лифта. Стотици коли сутрин и вечер харчат огромно количество гориво и нерви на един участък около 2 километра, защото тъпаците - инвестироти, архитекти, инженери и строители не са помислили, за ефекта на тясното гърло и не са предвидили как да облекчат трафика. АМА НА КОЙ МУ ПУКА В ТАЗИ ДЪРЖАВА ! К'ВО КАТО СЕ ХАРЧИ ГОРИВО ! КВ'О КАТО ХОРАТА ЗАКЪСНЯВАТ ЗА РАБОТА ! К'ВО КАТО СЕ ЗАМЪРСЯВА ВЪЗДУХА ОТ ОГРОМНОТО КОЛИЧЕСТВО НЕЕФЕКТИВНО ИЗГОРЕЛИ ГАЗОВЕ!
Извиках се и ми олекна !
biggrin.gif
Разстоянието между дома и офиса ми е 7 км, от които 2 километра са тръгни спри, тръгни спри поради огромните тапи заради строежа на участъка между бизнес парка и разклона за лифта. Стотици коли сутрин и вечер харчат огромно количество гориво и нерви на един участък около 2 километра, защото тъпаците - инвестироти, архитекти, инженери и строители не са помислили, за ефекта на тясното гърло и не са предвидили как да облекчат трафика. АМА НА КОЙ МУ ПУКА В ТАЗИ ДЪРЖАВА ! К'ВО КАТО СЕ ХАРЧИ ГОРИВО ! КВ'О КАТО ХОРАТА ЗАКЪСНЯВАТ ЗА РАБОТА ! К'ВО КАТО СЕ ЗАМЪРСЯВА ВЪЗДУХА ОТ ОГРОМНОТО КОЛИЧЕСТВО НЕЕФЕКТИВНО ИЗГОРЕЛИ ГАЗОВЕ!
Извиках се и ми олекна !
biggrin.gif
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Или още по-добре хибрид.iovkito написа:Когато дойде време за смяна на авенсиса ,може пък новата да е със старт стоп система и тишината , която цари при спряло положение , ще ти влияе по-добре на психиката

Тишината ще е през целия път, ще се наслаждава на музиката и липсата на вибрации и ще гледа как от ауспухите на всички останали коли излизат кълбета дим, а ти се придвижваш на електроенергия. Усещането е наистина прекрасно.

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Колега, не си съсипвай колата така. Като искаш икономия я карай така, че като превключиш на по-висока предавка да си на 1700 и да ускоряваш нагоре или да ги поддържаш. Всичко друго е чупене на двигател и демпферен маховик за 100мл. гориво на 100км.Toyko написа:освобождаването от скорост на ниски скорости в града има ефекта на спиране както това да оставиш на скорост на високи скорости извън града, този ефект го наблюдавам като пада под да речем 1200 оборота, малко ми прилича на перпетум мобиле хахаха

Carina E 4AFE LB 1992
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Хммм, а някой дали е мерил, точно, ако да, как, какво е налягането на маслото в маслената система при - да речем - 1200 об/мин?
От старите москвичи, алфи и мерцедеси насам не съм имал кола с измерване и показване на измереното налягане в системата... и ми се струва, че всички мазилни уретби са направени да имат достатъчно налягане на маслото и при много ниски обороти.
Също е важно, че при ниски обороти на коляновия вал, напр. 1100 - 1500, натоварването на основните и биелни лагери е дабеч по-слабо от примерно на 3000 - 5000 об/мин. Не ми изглежда да има нещо вредно за двигателя откъм мазане поради движение с ниски обороти на голяма предавка.
П.П. За горивните камери, клапани, свещи и пр. е друга тема.
От старите москвичи, алфи и мерцедеси насам не съм имал кола с измерване и показване на измереното налягане в системата... и ми се струва, че всички мазилни уретби са направени да имат достатъчно налягане на маслото и при много ниски обороти.
Също е важно, че при ниски обороти на коляновия вал, напр. 1100 - 1500, натоварването на основните и биелни лагери е дабеч по-слабо от примерно на 3000 - 5000 об/мин. Не ми изглежда да има нещо вредно за двигателя откъм мазане поради движение с ниски обороти на голяма предавка.
П.П. За горивните камери, клапани, свещи и пр. е друга тема.
Каквото сам си направя, никой не може...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта