Обороти - празен ход
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Очевидно говорим за различни неща и от там идва противоречието.sluchaen_fen написа:В момента едната ми Корола е със същия мотор и оборотите на празен ход са 600-650.bad_dog написа:За оборотите може и да си прав, макар че има поне един вариант на 4афе с празен ход на 800 оборота. За останалато обаче не си.Като се натиска педала на газта, се издърпва жилото. Същото жило върти точно оста на дроселовата клапа. Като се отпусне докрай педала на газта, въпросният винт ограничава докъде да се върне оста на дроселовата клапа. Други подобни винтове НЯМА.bad_dog написа:Този винт НЯМА нищо общо с дросела. Той отваря и затваря отвора за празен ход, който ЗАОБИКАЛЯ дросела. Подобен отвор има и за клапата за празен ход при студен двигател (или както там се нарича на български), която пък се отваря/затваря според температурата на охладителната течност.Първия път вдигнах оборотите от този винт. На следващия ден оборотите отново паднаха на 650. Втори път вдигнах оборотите от същия винт. На следващия ден отново нямаше ефект. След това за трети път вдигнах оборотите от този винт. На следващия ден отново оборотите паднаха на 650. После отидох в ТМ-ауто, където ми казаха, че компютъра прави корекция. Много се смях. Освен това този двигател няма дебитомер. Компютъра изчислява въздуха по информация от два датчика - температура на въздуха в кутията на въздушния филтър и налягане във смукателния колектор (отрицателно налягане - разреден въздух).bad_dog написа:Много ми е интересно как така компютъра, ще свали оборотите "след десетина км" при положение, че влиза ПО-ГОЛЯМО количество въздух и същото това количество въздух се регулира с винт, а не със стъпков мотор?
Едното винтче е за регулиране на сензора (ТПС), а другото за настройка на празния ход.
Нека поясня относно второто.
Ако откачим филтъра за малко при загрял работещ автомобил и затворен дросел ще забележим една дупка преди дросела откъдето смуче въздух (и респективно се чува съскане). Зад дросела по аналогичен начин този въздух влиза обратно в колектора. Между тези два отвора въпросният винт за празния ход отваря или затваря канала. Това е - регулира се въздушния поток, а базирайки се на IAT и MAP сензорите ECUто пресмята колко гориво до пусне.
Относно празния ход на 4афе е съвсем възможно да е 600-650 об. 4афе има няколко модификации, които определено се различават и знам, че поне една от тях работи около 800 оборота. Другите може да са на 600.
[quote="bad_dogОтносно празния ход на 4афе е съвсем възможно да е 600-650 об. 4афе има няколко модификации, които определено се различават и знам, че поне една от тях работи около 800 оборота. Другите може да са на 600.[/quote]
Всъщност говорех за 4e-fe, т.е. 1.3 мотора
А иначе благодаря за отговорите. От това което разбрах смятам нищо да не бутам, още повече, че нямам никакви проблеми с оборотите /да чукам на дърво/
Всъщност говорех за 4e-fe, т.е. 1.3 мотора
А иначе благодаря за отговорите. От това което разбрах смятам нищо да не бутам, още повече, че нямам никакви проблеми с оборотите /да чукам на дърво/

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта