Тресе предницата при спиране над 80км.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
memorex написа: Айде посмали малко за тия 4–5мм че и хора дето не знаят също четат.
-4–5мм не на страна, а общата дебелина на целият диск или иначе казано около 2-2,5 мм на страна. Иначе няма лошо и на 1 мм да ги сменяш, но набутването си остава за твоя сметка
Апък историята с тебешира направо я изтрий да не ти се смеят чайките.Както казват на морето
-Не на мен, а на някой по-умни хора, които са го измислили. Ето ти видео как стават нещата:
http://www.youtube.com/watch?v=riHGXhEG ... ature=plcp
Гледай от 1.23 мин. Същото се прави с подръчни материали, т.е. тебешир. Ако се съмняваш, че е крив диска така най-лесно го установяваш. Ти явно обаче знаеш някой по-добър метод. Хайде да го споделиш, за да не ми се смеят чайките!biggrin.gif
Айде стига сте се излагали! Как сте си взели изпитите по Основи на металургията и Механика?
При мен-- Карам си Тойотката, както подобава - газ, спирачки! Зима е! И хоп една локва - след това натискаш спирачки - тресе! Комшията стругар им удря по една стружка - натискаш - няма тресене - 100-110 км/ч караш - волана ти тресе! Отиваш в магазина - дискове скъпи и евтини, ми той чугуна си е еднакъв! Купуваш накладки, които да не ти свирят и останалото е фасулска работа!
Разбира се - ФОРУМА е за взаимопомощ!
При мен-- Карам си Тойотката, както подобава - газ, спирачки! Зима е! И хоп една локва - след това натискаш спирачки - тресе! Комшията стругар им удря по една стружка - натискаш - няма тресене - 100-110 км/ч караш - волана ти тресе! Отиваш в магазина - дискове скъпи и евтини, ми той чугуна си е еднакъв! Купуваш накладки, които да не ти свирят и останалото е фасулска работа!
Разбира се - ФОРУМА е за взаимопомощ!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Колега Prius 3, не знам откъде черпиш информация, но ти казвам че допустимото износване в масовия случай е около милиметър от страна.Сега друг е въпроса, че може да се кара докато спирачния диск стане като грамофонна плоча, ама предписанията на производителя са други.Няма смисъл дисковете да се правят с по-голям ресурс, защото и с този доста често се кривят, износват се неравномерно, драскат се и т.н.И освен че ще са по-скъпи и по-тежки, отново живота им ще е с подобна продължителност.
А за диагностициране кривината на диска си има измервателни часовници.Това с тебешира е......малко странен метод.Няма модерен сервиз, който да го ползва.
А за диагностициране кривината на диска си има измервателни часовници.Това с тебешира е......малко странен метод.Няма модерен сервиз, който да го ползва.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Примера на колегата с тебешира или с маркер или квото щете си е много на място. Все пак колегата ако искаше да ходи в сервиз с измервателна техния и пр. изобщо нямаше да пита тука. Това са стари, но работещи безотказно методи, който може да използва и човек с основно образование, без да е нужно да вниква особенно много кво реално се случва.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
Абе Жорка, аз не казвам че не работи.Ама ако допустомото биене е 0.05 мм как ще го хванеш с тебешир?По този начин можеш да установиш, че има биене.Ама колко е точно, дали е за смяна диска,дали е за престъргване, или е в нормите как ще разбереш?
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Принципно да, но в конкретния случеи всички само гадеем от какво може да е тресенето. Подходи и варианти много. Ако човек има средства и не му се занимава да си чопли, хвърля колата в някои сервиз които си ползва и там да се спасяват (все пак това им е работата на хората). Съвсем друг подход е да си свай направо дисковете и да ги носи на стругар и той да ги престрже мало и пр. и т.н. Всеи взима идивидуално решение kое по правилно за него в конретната ситуация, в зависимот от много странични фактори които на нас няма как да ни бъдат известни. Идеята на поста ми беше че и такива мнения са полезни и нетрябва да се отхвърлят с лека ръка.
Та за всеки проблем, подходи и решения много, всеки си избира неговия. Идеята според мен на форумите e да се събират повечко разнородни подходи и варианти, а също така и информация, която всеки да си обработва сам в главицата си и да прави самостоятелни решения, а не като осере нещо после да вика "ма ония тъпаци от форума така ми казаха"
biggrin.gif
Та за всеки проблем, подходи и решения много, всеки си избира неговия. Идеята според мен на форумите e да се събират повечко разнородни подходи и варианти, а също така и информация, която всеки да си обработва сам в главицата си и да прави самостоятелни решения, а не като осере нещо после да вика "ма ония тъпаци от форума така ми казаха"
biggrin.gif

1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
[quote="Georgimitrovich"]Примера на колегата с тебешира или с маркер или квото щете си е много на място. Това са стари, но работещи безотказно методи, който може да използва и човек с основно образование, без да е нужно да вниква особенно много кво реално се случва.[/quote]
1.Има ли тебешир който да не се рони и маркер с писец който да не подава.Помисли.
2.Аз ползвам индикаторен часовник от 30 години насам а сигурно старите майстори от по–отдавна .Ти за колко стари методи говориш?
3.За останалото си напълно прав
1.Има ли тебешир който да не се рони и маркер с писец който да не подава.Помисли.
2.Аз ползвам индикаторен часовник от 30 години насам а сигурно старите майстори от по–отдавна .Ти за колко стари методи говориш?
3.За останалото си напълно прав
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Точно така, колега. Производителите се подсигуряват с този 1 мм по простата причина, че не знаят какво говедо стои зад волана. biggrin.gifВладислав написа:Колега Prius 3, не знам откъде черпиш информация, но ти казвам че допустимото износване в масовия случай е около милиметър от страна.Сега друг е въпроса, че може да се кара докато спирачния диск стане като грамофонна плоча, ама предписанията на производителя са други.Няма смисъл дисковете да се правят с по-голям ресурс, защото и с този доста често се кривят, износват се неравномерно, драскат се и т.н.И освен че ще са по-скъпи и по-тежки, отново живота им ще е с подобна продължителност.
При нормално каране без да се правиш на Фитипалди и без да си на принципа газ/спирачка 2-2,5 мм от страна са просто нищо. Говоря ти значи при нормално каране. От къде черпя информация ли? Ами от собствен и не само опит. Сам си сменям консумативите на колите, които са ми извън гаранция. Повярвай ми, че диск с износване под 2 мм на страна още не съм сменял. Никога не е имало абсолютно никакъв проблем. Спирачките си държат прилично и всичко е както трябва. Все пак всеки сам си прави сметката. Ако си привърженик на екстремното шофиране е добре на всеки 10 000 км да ги сменяш дисковете и накладките, ако не си то ще сменяш след много повече км. Всеки сам си прави сметките. И да не забравяме, че като отидеш на сервиз няма почти никой майстор да те върне и да не ти вземе парите. Дисковете ти може да не са за смяна, но ще бъдат сменени.
Точно така, говорим за ДИАГНОСТИЦИРАНЕ! Заостри вниманието си върху думата ДИАГНОСТИЦИРАНЕ, а не върху измерване с манометър. Ти с измервателните усреди ще разбереш точно колко ти е кривината или биенето, но не става на въпрос за това, а за ДИАГНОСТИЦИРАНЕ на проблема, т.е. има ли го, няма ли го и ако го няма къде на друго място да го търсим, а ако го има дали да отидем на стругар или да отидем на майстор, който да измери точно колко е и дали е в нормите, и дали може нещо да се направи конкретно по въпроса, защото може не диска да е крив, а просто да не е сложен правилно, да не са завити болтовете на кръст, да не е почистено добре челото, леглото и от там да се получава аксиалното изместване.Владислав написа: А за диагностициране кривината на диска си има измервателни часовници.Това с тебешира е......малко странен метод.Няма модерен сервиз, който да го ползва.
С тебешира метода не е никак странен. С подръчни материали можеш да постигнеш невероятни резултати. Вервай ми. Трябва само око да имаш.


- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Няма колега, няма! За гаргите не знам дали ще ти се смеят, но ти искрено ме разсмя. biggrin.gifmemorex написа: 1.Има ли тебешир който да не се рони и маркер с писец който да не подава.Помисли.
Виждам, че старите и изпитани методи не са ти изобщо понятни. В конкретния случай нямаш писане с тебешир върху черна дъска, а съвсем леко докосвате. С подобно докосване биене радиално/аксиално веднага се хваща. Дори може да се направи, като държиш тебешира. Въпросът е да нямаш паркинсон, за да не ти трепери ръката, да намериш стабилна снова на която да е опреш и да завъртиш това което ще проверяваш дали има или няма биене.
Ти хубаво ползваш, но си отговори на въпроса колко колеги в гаражите си имат подобни инструменти? То ако беше за измерването няма проблеми. Отива в първият сервиз и ще му го измерят. Да ама човека пита от какво може да е, а не колко му е биенето на диска, ако изобщо има такова, макар, че всички симптоми на там бият. Точно за това му давам най-простият, подръчен и доказано ефективен метод.memorex написа:2.Аз ползвам индикаторен часовник от 30 години насам а сигурно старите майстори от по–отдавна .Ти за колко стари методи говориш?
Иначе метода с тебешира го знам от 1987 г., когато бях в техникума. Колко е стар обаче не мога да ти кажа, но сигурно е по-стар от съвременните уреди.

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
[quote="prius 3"][quote="memorex"]
1.Има ли тебешир който да не се рони и маркер с писец който да не подава.Помисли. [/quote]
Няма колега, няма! За гаргите не знам дали ще ти се смеят, но ти искрено ме разсмя. biggrin.gif
Виждам, че старите и изпитани методи не са ти изобщо понятни. В конкретния случай нямаш писане с тебешир върху черна дъска, а съвсем леко докосвате. С подобно докосване биене радиално/аксиално веднага се хваща. Дори може да се направи, като държиш тебешира. Въпросът е да нямаш паркинсон, за да не ти трепери ръката, да намериш стабилна снова на която да е опреш и да завъртиш това което ще проверяваш дали има или няма биене.
[quote="memorex"]2.Аз ползвам индикаторен часовник от 30 години насам а сигурно старите майстори от по–отдавна .Ти за колко стари методи говориш?[/quote]
Ти хубаво ползваш, но си отговори на въпроса колко колеги в гаражите си имат подобни инструменти? То ако беше за измерването няма проблеми. Отива в първият сервиз и ще му го измерят. Да ама човека пита от какво може да е, а не колко му е биенето на диска, ако изобщо има такова, макар, че всички симптоми на там бият. Точно за това му давам най-простият, подръчен и доказано ефективен метод.
Иначе метода с тебешира го знам от 1987 г., когато бях в техникума. Колко е стар обаче не мога да ти кажа, но сигурно е по-стар от съвременните уреди.
[/quote]
Виждам че си пристрастен към форума но аз нямам намерение да споря с теб.Вкрайна сметка тебеширения метод наистина може да се използва ако караш каруца например.Там биенето е съизмеримо.Тука братко става дума за малки отклонения .Помисли ако почнеш с тебешира от най–ниската точка къде ще се прекъсне линията и въобще върху тази гладка метална повърхност да знаеш тебешир пише ама нихт.
Туй беше аз повече няма да коментирам .Успех
1.Има ли тебешир който да не се рони и маркер с писец който да не подава.Помисли. [/quote]
Няма колега, няма! За гаргите не знам дали ще ти се смеят, но ти искрено ме разсмя. biggrin.gif
Виждам, че старите и изпитани методи не са ти изобщо понятни. В конкретния случай нямаш писане с тебешир върху черна дъска, а съвсем леко докосвате. С подобно докосване биене радиално/аксиално веднага се хваща. Дори може да се направи, като държиш тебешира. Въпросът е да нямаш паркинсон, за да не ти трепери ръката, да намериш стабилна снова на която да е опреш и да завъртиш това което ще проверяваш дали има или няма биене.
[quote="memorex"]2.Аз ползвам индикаторен часовник от 30 години насам а сигурно старите майстори от по–отдавна .Ти за колко стари методи говориш?[/quote]
Ти хубаво ползваш, но си отговори на въпроса колко колеги в гаражите си имат подобни инструменти? То ако беше за измерването няма проблеми. Отива в първият сервиз и ще му го измерят. Да ама човека пита от какво може да е, а не колко му е биенето на диска, ако изобщо има такова, макар, че всички симптоми на там бият. Точно за това му давам най-простият, подръчен и доказано ефективен метод.
Иначе метода с тебешира го знам от 1987 г., когато бях в техникума. Колко е стар обаче не мога да ти кажа, но сигурно е по-стар от съвременните уреди.

Виждам че си пристрастен към форума но аз нямам намерение да споря с теб.Вкрайна сметка тебеширения метод наистина може да се използва ако караш каруца например.Там биенето е съизмеримо.Тука братко става дума за малки отклонения .Помисли ако почнеш с тебешира от най–ниската точка къде ще се прекъсне линията и въобще върху тази гладка метална повърхност да знаеш тебешир пише ама нихт.
Туй беше аз повече няма да коментирам .Успех
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 7 госта