
Съвети за намаляване на разхода
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Темата по принцип е сбъркана. Според мен трябва да се стремим да увеличим прихода, а не да намаляваме разхода. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Отслабването води и до други по-съществени икономии - храна, дрехи, лекарства, хонорари на лекари и пластични хирурзи и т.н.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Около 1800 об/мин са максимално ефективния режим на турбодизелите. Препоръката ми е - след потегляне максимална газ до 1800-1900, смяна на горна предавка, макс газ, смяна пак на 1800-1900 и така до 5-та или 6-та извън града, или до примерно 3-та или 4-та според това каква скорост изискват пътните условия (40км/ч, 130км/ч). Това естествено съобразено с условията в смисъл да не се налага използване на спирачка - ако в далечината се вижда задръстване, започнете спиране (по инерция или на двигателна спирачка) толкова рано, че да не ви се налага използване на спирачката.prius 3 написа:... За дизелите мах до 2500 об/мин.
Ефективността (кпд) на ДВГ е толкова по-висока, колкото по-близо е режима му до максимално натоварване, т.е. по-близо до пълна газ.
Идеята е да се държи двигателя в максимално високата предавка, която позволява режим с максимално кпд, без да се налага губене на енергия в спиране.
Пример - по пътя ми от работата към вкъщи има сериозно изкачване, около 1 километър. В началото му излизам от страничен път със стоп, т.е. от 1-ва. От там потеглям и на 1900 сменям на следваща докато стигна последната пета. Оттам държа на 1900 на 5-та (малко е над градското ограничение, ама няма как ...). На 150-200 преди билото изключвам от скорост и по инерция стигам с около 40-50км/ч до билото. Оттам следва спускане по инерция и т.н. През целият участък не съм ползвал спирачка, двигателят е бил на максимално висока предавка за обороти до 1800-1900.
Това, че съм натискал докрай газта не значи че губя нещо - всичката произведена мощност и енергия е отишла за движението ми (ускорение). Има го и момента че може би стигайки на 5-та трябва да поддържам малко по-ниска скорост за да намаля въздушното съпротивление.
Всичкото това го говоря за дизелчето - макар и теорията да е подобна и за бензиновите мотори (дори в по-голяма степен заради частично затворената дроселова клапа), нещо бордовия на авенсиса не се съгласява ...
За фаровете - има си изследвания, наистина повишават разхода - ама спомена ми е за 0.050..0.100л/100км. Аз също предпочитам да са включени целогодишно. Истинското решение е да си монтираме дневни светлини с ефективен източник - LED, HID. Към момента можете да имате 1000лумена с 10вт. Когато са насочени подходящо (като дълги) и 30% от това е предостатъчно.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Posledniq edin mesec prevklu4vam na ne pove4e ot 2500 oborota. Da, na svetofarite sum mnogo baven.prius 3 написа:Защо да си бавен при тези обороти?
Съвсем нормално си е да сменяш предавка на около 3000 без да се влачиш. Виж, ако си състезателен тип и сменяш на прекъсвач е съвсем друга работа.![]()
На колегата Веско сигурно оборотомера му се вижда малък всеки път, като вземе да настъпва. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Не си прав колега.gicho написа:....
Ефективността (кпд) на ДВГ е толкова по-висока, колкото по-близо е режима му до максимално натоварване, т.е. по-близо до пълна газ. ...
Съвременните двигатели променят характеристиките си като най-общо се избира между 'слабо натоварване - икономично шофиране' и 'неикономично, но даващо голяма динамика и мощност'...
Така, че натиснеш ли ги - дава мощността, но и става неикономичен (не само в абсолютна стойност, но и като относителен разход гр/к.с./ч)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Има си графики за тази работа и там най добре се вижда при какви обороти ДВГ-то е в най-оптимален режим. Това с натискането на газта са малко приказки ей така да се намираме на приказка. Обикновено най-високо КПД се получава при достигането на максималният въртящ момент. След това то пада. Получава се, че за повече изразходено гориво имаме по-малко извършена работа. Загубите се увеличават.slowtraveler написа:Не си прав колега.gicho написа:....
Ефективността (кпд) на ДВГ е толкова по-висока, колкото по-близо е режима му до максимално натоварване, т.е. по-близо до пълна газ. ...
Съвременните двигатели променят характеристиките си като най-общо се избира между 'слабо натоварване - икономично шофиране' и 'неикономично, но даващо голяма динамика и мощност'...
Така, че натиснеш ли ги - дава мощността, но и става неикономичен (не само в абсолютна стойност, но и като относителен разход гр/к.с./ч)

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Щото мъжете трябва да тежим.Понякога друго не можем да правим.Аз така или иначе не мога да отслабна с тез бири и тоз свински врат напоследък,така че майната му на разхода.Един път се живее.Raya написа:Защо само жените да поотслабват, а мъжете?prius 3 написа: И накарайте приятелката/жената да поотслабне, защото вдига разхода...и не само... biggrin.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
prius, имах предвид, че компа на двигателя следи режима на двигателя, и му променя параметрите - дали да е с максимално КПД (максимално икономичен) при даденото натоварване, или да направи компромис с КПД-то, но да отдаде максимална мощност (което се получава при максимална газ)... Точно такъв пример бе даден в другата тема - двигател, който работи по цикъла на Аткинсън при малко натоварване, за да е максимално икономичен, и в същото време - става ламя ако го настъпиш, но пък позволява при нужда достигане на максимална мощност, недостижима за двигател, работещ по цикъла на Аткинсън...
Всичко е игра на газоразпределение и управление на двигателя.
Но КПД-то съвсем не е най-определящия фактор за икономичността...
Основното е шофьора и съобразяването му с конкретната обстановка.
Например - кой автомобил ще изгори повече за изминаване на дадено разстояние с еднаква средна скорост:
- даваш рязко газ и ускоряваш бързо до 55км/ч (с лошо КПД), след което изключваш от скорост и до следващия светофар двигателя 'тиктака' на празен ход с минимални загуби
- ускоряваш плааавно с добро КПД, но до другия светофар въртиш двигателя със значително по-високи обороти от на празен ход...
Ами в зависимост от конкретните условия и изпълнение - всеки от двата варианта може да е по-икономичен от другя...
Всичко е игра на газоразпределение и управление на двигателя.
Но КПД-то съвсем не е най-определящия фактор за икономичността...
Основното е шофьора и съобразяването му с конкретната обстановка.
Например - кой автомобил ще изгори повече за изминаване на дадено разстояние с еднаква средна скорост:
- даваш рязко газ и ускоряваш бързо до 55км/ч (с лошо КПД), след което изключваш от скорост и до следващия светофар двигателя 'тиктака' на празен ход с минимални загуби
- ускоряваш плааавно с добро КПД, но до другия светофар въртиш двигателя със значително по-високи обороти от на празен ход...
Ами в зависимост от конкретните условия и изпълнение - всеки от двата варианта може да е по-икономичен от другя...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Според мен последния пример, който си дал не е особено удачен за града - защото основната причина, която би вдигнала разхода в дадената ситуация е кога ще пристигнеш до другия светофар, колко коли има да се изнесат преди теб и съответно, ако минаваш всеки ден по един маршрут - знаеш как са навързани светофарите в различните периоди на деня . Сутрин, обед и вечер - режимите са различни, както и събота и неделя - когато знаеш, коя кола тръгваш от единия светофар, с каква средна скорост се движиш, за да се хванеш в движение следващия и тнт.slowtraveler написа:prius, имах предвид, че компа на двигателя следи режима на двигателя, и му променя параметрите - дали да е с максимално КПД (максимално икономичен) при даденото натоварване, или да направи компромис с КПД-то, но да отдаде максимална мощност (което се получава при максимална газ)... Точно такъв пример бе даден в другата тема - двигател, който работи по цикъла на Аткинсън при малко натоварване, за да е максимално икономичен, и в същото време - става ламя ако го настъпиш, но пък позволява при нужда достигане на максимална мощност, недостижима за двигател, работещ по цикъла на Аткинсън...
Всичко е игра на газоразпределение и управление на двигателя.
Но КПД-то съвсем не е най-определящия фактор за икономичността...
Основното е шофьора и съобразяването му с конкретната обстановка.
Например - кой автомобил ще изгори повече за изминаване на дадено разстояние с еднаква средна скорост:
- даваш рязко газ и ускоряваш бързо до 55км/ч (с лошо КПД), след което изключваш от скорост и до следващия светофар двигателя 'тиктака' на празен ход с минимални загуби
- ускоряваш плааавно с добро КПД, но до другия светофар въртиш двигателя със значително по-високи обороти от на празен ход...
Ами в зависимост от конкретните условия и изпълнение - всеки от двата варианта може да е по-икономичен от другя...
Ако приемем, че така или иначе ще пристигнеш на червено, каквото и да правиш, то следващата основна променлива е наклона на настилката, едва тогава - следва въпроса за бързото или плавно ускорение.
Разбира се си напълно прав, че най-голямата променлива е този, който управлява колата.
По едни и същи маршрути във Варна с една и съща кола, за едно и също разстояние и време за изминаването му - аз докаравам 4.7/100 по компа на колата като се прибера вечер, ако я оставя на баща ми да отиде до офиса и да се прибере - разхода е над 6.6/100, а аз съм 20 кг по-тежък от него. За това винаги съм се чудел как така на хората колите им имат толкова голяма разлика градско и извън градско - като при мен разликата е в рамките на 0.5/100 - и с голямо търпение, извън града! Дори Тойотата - 2.5 Д4Д я докарвам градско 7-7.5, колкото е и извън града.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта