Съвети за намаляване на разхода
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Съвети за намаляване на разхода
Управлявайте плавно, aгресивното управление може да доведе до повишаване на консумацията на гориво с една трета в сравнение със стандартно управление. Избягвайте да ускорявате и спирате рязко, работете с волана възможно най-плавно.
Използвайте по-високи предавки
Колкото по-висока е предавката, толкова по-малка е скоростта на двигателя. Това може да подобри икономичността, но използвайте високите предавки правилно, без да се задъхва мотора при прекалено ниски обороти. При автомобилите с автоматични предавателни кутии, системата ще премине на по-висока предавка, ако отпуснете педала на газта при достигането на достатъчно високи обороти.
Диагностицирайте и поддържайте двигателя
Редовната диагностика на двигателя, както и редовната смяна на маслото, могат да доведат до понижаване на разхода на гориво с до 4%.
Следете налягането на въздуха в гумите
Правилно напомпаните гуми са гаранция за по-безопасно движение и по-голям експлоатационен период. Пониженото налагяне на въздуха може да повлияе на икономичността с до 3%.
Избягвайте превозването на ненужни товари
За всеки 45 килограма превозвани в колата, горивната икономичност намалява с 2%. Изчистете багажника и задните седалки от всички ненужни обекти.
Махнете багажника на тавана
Ако не използвате багажника на тавана, махнете го. Конструкцията му влияе изключително неблагоприятно на аеродинамиката на автомобила и намалява горивната икономичност с до 5%.
Използвайте предписаното смазочно масло
Винаги използвайте препоръчаното от производителя смазочно масло. Това може да доведе до подобряване на икономичността с до 2%.
Гасете двигателя, когато автомобилът не е в движение
Работата на двигателя, когато колата не се движи води единствено до повишаване на разхода на гориво.
Избягвайте високите скорости
Колкото по-бързо се движите, толкова по-голямо е въздушното съпротивление и съответно ще бъде използвано по-голямо количество гориво за поддържането на скоростта. Дори осем километра в час в повече могат да се отразят на икономията на гориво с до 23%.
Поддържайте разстояние
Ако си оставяте достатъчно място до автомобила пред вашия, ще имате достатъчно време да предвидите евентуално спиране и ще намалите скоростта по-плавно.
Използвайте климатичната инсталация пестеливо
Употребата на климатичната инсталация допълнително натоварва двигателя и се нуждае от допълнително гориво, за да функционира. Включвайте я само в най-топлите дни, а през останалото време използвайте вентилатора.
Проверявайте въздушния филтър
Въздушният филтър предпазва двигателя от повреда в резултат на попадането на мръсотия. Смяната на замърсен филтър може да подобри горивната икономичност с до 10%, като в същото време предпазва и двигателя.
Избягвайте час пик и задръстванията
Ако можете да осъществявате вашите пътувания извън натоварените часове и да избегнете задръстванията, ще прекарате по-малко време на опашката или в бавния трафик и съответно ще използвате по-малко гориво.
Запазвайте инерцията
Мислете напред, когато шофирате. Започнете спирането за светофара по-рано, за да може червената светлина да се смени със зелена и да продължите без да спирате. Започнете да ускорявате преди да започнете изкачване на височина. Това ще ви позволи да го преминете без да е необходимо да натоварвате двигателя допълнително.
Запазете спокойствие
Когато водачът не е спокоен, възможността за грешки в преценката е много по-голяма. Горивната икономичност е резултат на уравновесеността.
----------
Допълвайте, ако се сетите нещо. biggrin.gif
Използвайте по-високи предавки
Колкото по-висока е предавката, толкова по-малка е скоростта на двигателя. Това може да подобри икономичността, но използвайте високите предавки правилно, без да се задъхва мотора при прекалено ниски обороти. При автомобилите с автоматични предавателни кутии, системата ще премине на по-висока предавка, ако отпуснете педала на газта при достигането на достатъчно високи обороти.
Диагностицирайте и поддържайте двигателя
Редовната диагностика на двигателя, както и редовната смяна на маслото, могат да доведат до понижаване на разхода на гориво с до 4%.
Следете налягането на въздуха в гумите
Правилно напомпаните гуми са гаранция за по-безопасно движение и по-голям експлоатационен период. Пониженото налагяне на въздуха може да повлияе на икономичността с до 3%.
Избягвайте превозването на ненужни товари
За всеки 45 килограма превозвани в колата, горивната икономичност намалява с 2%. Изчистете багажника и задните седалки от всички ненужни обекти.
Махнете багажника на тавана
Ако не използвате багажника на тавана, махнете го. Конструкцията му влияе изключително неблагоприятно на аеродинамиката на автомобила и намалява горивната икономичност с до 5%.
Използвайте предписаното смазочно масло
Винаги използвайте препоръчаното от производителя смазочно масло. Това може да доведе до подобряване на икономичността с до 2%.
Гасете двигателя, когато автомобилът не е в движение
Работата на двигателя, когато колата не се движи води единствено до повишаване на разхода на гориво.
Избягвайте високите скорости
Колкото по-бързо се движите, толкова по-голямо е въздушното съпротивление и съответно ще бъде използвано по-голямо количество гориво за поддържането на скоростта. Дори осем километра в час в повече могат да се отразят на икономията на гориво с до 23%.
Поддържайте разстояние
Ако си оставяте достатъчно място до автомобила пред вашия, ще имате достатъчно време да предвидите евентуално спиране и ще намалите скоростта по-плавно.
Използвайте климатичната инсталация пестеливо
Употребата на климатичната инсталация допълнително натоварва двигателя и се нуждае от допълнително гориво, за да функционира. Включвайте я само в най-топлите дни, а през останалото време използвайте вентилатора.
Проверявайте въздушния филтър
Въздушният филтър предпазва двигателя от повреда в резултат на попадането на мръсотия. Смяната на замърсен филтър може да подобри горивната икономичност с до 10%, като в същото време предпазва и двигателя.
Избягвайте час пик и задръстванията
Ако можете да осъществявате вашите пътувания извън натоварените часове и да избегнете задръстванията, ще прекарате по-малко време на опашката или в бавния трафик и съответно ще използвате по-малко гориво.
Запазвайте инерцията
Мислете напред, когато шофирате. Започнете спирането за светофара по-рано, за да може червената светлина да се смени със зелена и да продължите без да спирате. Започнете да ускорявате преди да започнете изкачване на височина. Това ще ви позволи да го преминете без да е необходимо да натоварвате двигателя допълнително.
Запазете спокойствие
Когато водачът не е спокоен, възможността за грешки в преценката е много по-голяма. Горивната икономичност е резултат на уравновесеността.
----------
Допълвайте, ако се сетите нещо. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Хм, за разхода е добре да се мисли и от гледна точка на замърсяването на въздуха, който дишат децата ни, че дори и от гледна точка на затоплянето на планетата...
Бих добавил: не пускайте фарове, когато това не е необходимо и не е в сила доста глупавата наредба на КАТ.
При смешният и жалък КПД на нашите двигатели, за да светят 2 крушки х 50 вата и още десетина - габарити и вътре в купето, се изразходва огромно количество гориво.
Бих добавил: не пускайте фарове, когато това не е необходимо и не е в сила доста глупавата наредба на КАТ.
При смешният и жалък КПД на нашите двигатели, за да светят 2 крушки х 50 вата и още десетина - габарити и вътре в купето, се изразходва огромно количество гориво.
Каквото сам си направя, никой не може...
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Българин и екология!? biggrin.gif
Пренебрежително малко са сънародниците, които се замислят за тези неща. Евала колега Instruktor59@yahoo.com, че си от мислещите.
Пренебрежително малко са сънародниците, които се замислят за тези неща. Евала колега Instruktor59@yahoo.com, че си от мислещите.

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Сорри, но съм на мнение че наистина подобряват видимостта. Така колкото и да е далеч колата можеш и с приферно зрение да сеориентираш на къде е насочена. Ако свето в червено се отдалечава, а в бяло или жълто се приближава към тебprius 3 написа:Българин и екология!? biggrin.gif
Пренебрежително малко са сънародниците, които се замислят за тези неща. Евала колега Instruktor59@yahoo.com, че си от мислещите.

А и 100В отнесено към общата можност надали е огромна енергия.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Веско, не те знам тази вечер на какво си, но мисълта ти толкова бързо лети, че не мога да е хвана.Vesko написа:Сорри, но съм на мнение че наистина подобряват видимостта. Така колкото и да е далеч колата можеш и с приферно зрение да сеориентираш на къде е насочена. Ако свето в червено се отдалечава, а в бяло или жълто се приближава към тебprius 3 написа:Българин и екология!? biggrin.gif
Пренебрежително малко са сънародниците, които се замислят за тези неща. Евала колега Instruktor59@yahoo.com, че си от мислещите.![]()
А и 100В отнесено към общата можност надали е огромна енергия.

Майтапа на страна, но наистина не разбрах какво искаш да кажеш. Да не си объркал случайно темата? biggrin.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Vesko говори за ламБите...
Аз съм на същото мнение като него и карам почти целогодишно с пуснати фарове (на Кашкая могат да се изключват лятото)...
Но нещата трябва да се разглеждат по-комплексно.
Ако разглеждаш проблема в частност - да... ще икономисаш 1л/гориво за около 50 часа включени фарове.
Но колко гориво ще се икономиса от това, че поради по-добрата видимост останалите могат да по-добре да планират своето пътно поведение, и освен, че те изразходват по-малко гориво, то и на теб ти пречат по-малко. От което и ти лично правиш икономия.
Колко точно е икономията на гориво - това вече е невъзможно да се каже. Но според мен този факт съществува и то в комплексен мащаб.
Пробвал съм с един и същ автомобил (невзрачен - калос хечбек).. Без фарове - само който го мързеше, той не ме отряза на пътя, принуждавайки ме да удрям спирачка, и след това - да ускорявам.
С фарове - такива подрязвания бяха по-скоро изключения...
Иначе за икономията има златно правило - карай и мисли предвиждащо. При такъв начин на каране дори и при неикономично шофиране, пак разхода ще е по-нисък...
Аз съм на същото мнение като него и карам почти целогодишно с пуснати фарове (на Кашкая могат да се изключват лятото)...
Но нещата трябва да се разглеждат по-комплексно.
Ако разглеждаш проблема в частност - да... ще икономисаш 1л/гориво за около 50 часа включени фарове.
Но колко гориво ще се икономиса от това, че поради по-добрата видимост останалите могат да по-добре да планират своето пътно поведение, и освен, че те изразходват по-малко гориво, то и на теб ти пречат по-малко. От което и ти лично правиш икономия.
Колко точно е икономията на гориво - това вече е невъзможно да се каже. Но според мен този факт съществува и то в комплексен мащаб.
Пробвал съм с един и същ автомобил (невзрачен - калос хечбек).. Без фарове - само който го мързеше, той не ме отряза на пътя, принуждавайки ме да удрям спирачка, и след това - да ускорявам.
С фарове - такива подрязвания бяха по-скоро изключения...
Иначе за икономията има златно правило - карай и мисли предвиждащо. При такъв начин на каране дори и при неикономично шофиране, пак разхода ще е по-нисък...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Там където има зелена вълна с препоръчителна скорост - спайзвайте я.
А дано повече хора четат и им влиза в главата нещо от тея работи.
Не може да има зелена вълна и знаци за препоръчителна скорост 50 и да има също така идиоти, които се надпреварват със 70, които естественно спират на червеното, защото стигат по-рано. После като се натрупат няколко такива, докато се изнесат на зеленото, тези от зад опитващи се да си карат с 50, трябва да намалят или почти спират. Така цялата зелена вълна отива по дяволите, заради някакви си, които мислят, че ще стигнат по-бързо. Но то и то влиза в графата с мисленето и гледането няколко стотин метра напред, а не само непосредственно пред предната броня. Аз като гледам по улиците май това е нещото, което харчи горивото - до последно газ пред светофара->спирачки, нищо че червеното ще ти изкара очите.
А дано повече хора четат и им влиза в главата нещо от тея работи.
Не може да има зелена вълна и знаци за препоръчителна скорост 50 и да има също така идиоти, които се надпреварват със 70, които естественно спират на червеното, защото стигат по-рано. После като се натрупат няколко такива, докато се изнесат на зеленото, тези от зад опитващи се да си карат с 50, трябва да намалят или почти спират. Така цялата зелена вълна отива по дяволите, заради някакви си, които мислят, че ще стигнат по-бързо. Но то и то влиза в графата с мисленето и гледането няколко стотин метра напред, а не само непосредственно пред предната броня. Аз като гледам по улиците май това е нещото, което харчи горивото - до последно газ пред светофара->спирачки, нищо че червеното ще ти изкара очите.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
От към екология много по-голямо намаление на разхода ще доведат следните неша:
- премахване на ограничението 60км/ч на всички излишни места (като бензиностанци и крайпътни капанчета)
- премахване на предимството на пешеходците (я помислете защо на ж.п. прелез влаковете са с предимство)
- и доста други
- премахване на ограничението 60км/ч на всички излишни места (като бензиностанци и крайпътни капанчета)
- премахване на предимството на пешеходците (я помислете защо на ж.п. прелез влаковете са с предимство)
- и доста други
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Разбира се - инфраструктурата и планирането на пътя е първостепенно.....
Бях писал в друга тема - в Гърция по маршрут Александруполи-Солун - около 300км, 2.5 часа средна скорост около 120км/ч. Среден разход с препълнен автомобил -7.3-7.4л/100км. Това - без никакво бързане - точно 'круиз'...
В България по главни пътища - средна скорост до около 100км/ч, с нарушения, бързане, повишен риск и нерви...
Разхода при такова каране тук - около 8-8.4л/100км (вече много различни стойност според конкретното натоварване на пътя).
И с около половин час по-дълго пътуване за такъв кратък участък...
Това са лични замери.
Т.е. при нас горим повече с над 15% само заради лошата инфраструктура.
Бях писал в друга тема - в Гърция по маршрут Александруполи-Солун - около 300км, 2.5 часа средна скорост около 120км/ч. Среден разход с препълнен автомобил -7.3-7.4л/100км. Това - без никакво бързане - точно 'круиз'...
В България по главни пътища - средна скорост до около 100км/ч, с нарушения, бързане, повишен риск и нерви...
Разхода при такова каране тук - около 8-8.4л/100км (вече много различни стойност според конкретното натоварване на пътя).
И с около половин час по-дълго пътуване за такъв кратък участък...
Това са лични замери.
Т.е. при нас горим повече с над 15% само заради лошата инфраструктура.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Където и каквото и да съм прочел в списание, вестник и т.н. за икономия на гориво, но най-вече дългогодишния ми стаж като водач на МПС, съветите ми са следните:
- плавно потегляне
- спокойно шофиране с навременно преключване на скоростите във възходящ и низходящ ред без да се тормози двигателя на ниски или високи обороти;
- плавно спиране с максимално ползване на двг.спирачка;
- спускане винаги на включена предавка
- избягване претоварване на автомобила;
- ползване на климатик само ако е необходимо;
- гумите винаги напомпани по предписание;
- избягвайте ненужно форсиране на двигателя;
- невното каране (газ,газ,газ и после спирачка) водят до чувствителен преразход
Или обобщено: тежка и нервна обувка ===> повишен разход на гориво !
- плавно потегляне
- спокойно шофиране с навременно преключване на скоростите във възходящ и низходящ ред без да се тормози двигателя на ниски или високи обороти;
- плавно спиране с максимално ползване на двг.спирачка;
- спускане винаги на включена предавка
- избягване претоварване на автомобила;
- ползване на климатик само ако е необходимо;
- гумите винаги напомпани по предписание;
- избягвайте ненужно форсиране на двигателя;
- невното каране (газ,газ,газ и после спирачка) водят до чувствителен преразход
Или обобщено: тежка и нервна обувка ===> повишен разход на гориво !
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Искам да добавя един мой си съвет за тези с 4-цилиндровите мотори. biggrin.gif
Ако не превишавате 3000 оборота разхода ще ви е приемлив.
Аз последните седмици карам само на 2000 оборота и разхода мисля ми се подобри. Това не го правя за икономия, а защото имам да правя един ремонт и не искам да юркам колата преди да го направя.
Ако не превишавате 3000 оборота разхода ще ви е приемлив.
Аз последните седмици карам само на 2000 оборота и разхода мисля ми се подобри. Това не го правя за икономия, а защото имам да правя един ремонт и не искам да юркам колата преди да го направя.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Това е абсолютно вярно, но да уточним, че става на въпрос за бензиновите двигатели. 3000-3500 об/мин, ако не се надвишават разхода пада значително. За дизелите мах до 2500 об/мин.Japanese_fever написа:Искам да добавя един мой си съвет за тези с 4-цилиндровите мотори. biggrin.gif
Ако не превишавате 3000 оборота разхода ще ви е приемлив.
Аз последните седмици карам само на 2000 оборота и разхода мисля ми се подобри. Това не го правя за икономия, а защото имам да правя един ремонт и не искам да юркам колата преди да го направя.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта