водата в радиатора и раширителният съд я проверявам винаги на студен двигател.а за ремонта да гарнитурата на главата е сменяна и се надявам да са я стегнали добре маисторите.
колата почва да загрява когато съм в задрастване и когато карам на магистрала и потдаржам средна скорост 100-110км.
и за това за ореантирам към радиатора или водната помпа.
един познат ме съветва да си погледна датчика за температурата.възможно ли е да не дава всеки пат точна информация и да включва перката за охлаждане в различно време.аз като я обезвъздушавах наблюдавах че перката се включва преди средата на делението на температурата около 80-90 градуса.
термостата е сменен
как да изчистя водният радиатор на toyota starlet 1990
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Няма оправия с тези стари радиатори! Никакви химикали не могат да ти помогнат. Единствения вариант е някой да го разглоби, да го почисти механично и да го сглоби. Най-вероятно имаш отлагания по маркучите, както и запушвания на радиаторчето за парното. Не, че в Кипър ще ти трябва парно някога biggrin.gif. Така, че и да купиш нов радиатор ако го сложиш без да почистиш всичко много добре пак ще го запушиш!
Как се разбира дали е запушен радиатора? Много просто караш докато не започне да позагрява ( не я чакаш да прегрее ), спираш, отваряш капака и внимателно опипваш питата на радиатора отвътре. Като се пазиш от перки, ремъци и от горещия радиатор. Ако имаш студена зона на питата на, която да можеш да си държиш ръката спокойно без да те изгаря, а в същото време колата тръгва да загрява над нормалното значи със сигурност е запушен радиатора!!! И никакви смени на други неща няма да ти помогнат!
Относно датчика за температурата. Много вероятно е той да попада в студена зона на радиатора и освен, че е запушен да не се включва и перката на време!
Как се разбира дали е запушен радиатора? Много просто караш докато не започне да позагрява ( не я чакаш да прегрее ), спираш, отваряш капака и внимателно опипваш питата на радиатора отвътре. Като се пазиш от перки, ремъци и от горещия радиатор. Ако имаш студена зона на питата на, която да можеш да си държиш ръката спокойно без да те изгаря, а в същото време колата тръгва да загрява над нормалното значи със сигурност е запушен радиатора!!! И никакви смени на други неща няма да ти помогнат!
Относно датчика за температурата. Много вероятно е той да попада в студена зона на радиатора и освен, че е запушен да не се включва и перката на време!
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Съвременните радиатори обикновено са с хоризонтални тръбички, затворени с пластмасови вертикални казанчета от двете страни. Между тялото с тръбичките и казанчетата има гумена гарнитура и тя е притисната между двете с пресоване на металните "листенца" на тялото върху казанчетата. Вероятно тези които се наемат да го отворят от едната страна и да го почистят, изправят всичките "листенца", после слагат друга гарнитура и ги запресоват отново.
Това не съм го правил, но преди много години съм отварял/почиствал радиатор, но тогава той беше изцяло от месингова ламарина, като казанчетата бяха отгоре и долу, тръбичките вертикални и съединяването беше със запояване. Разпоих горното казанче с 2 големи поялника и видях, че повече от половината тръбички бяха запушени с тиня. Със 1.5мм стоманена тел ги почистих, струя вода в двете посоки и отново запояване.Това направих и с радиаторчето на отоплението. Така загряването изчезна и парното грееше страхотно...
Преди това бях опитвал с оцет, препарати без успех.Този неуспех си обясних след отварянето- препаратите почистват отлаганията по стените само на проходящите тръбички, няма как да мине през запушените, че да ги почисти, те са дълги...Въобще препаратите биха помогнали, ако има само частично запушване и някаква проходимост...
Това не съм го правил, но преди много години съм отварял/почиствал радиатор, но тогава той беше изцяло от месингова ламарина, като казанчетата бяха отгоре и долу, тръбичките вертикални и съединяването беше със запояване. Разпоих горното казанче с 2 големи поялника и видях, че повече от половината тръбички бяха запушени с тиня. Със 1.5мм стоманена тел ги почистих, струя вода в двете посоки и отново запояване.Това направих и с радиаторчето на отоплението. Така загряването изчезна и парното грееше страхотно...
Преди това бях опитвал с оцет, препарати без успех.Този неуспех си обясних след отварянето- препаратите почистват отлаганията по стените само на проходящите тръбички, няма как да мине през запушените, че да ги почисти, те са дълги...Въобще препаратите биха помогнали, ако има само частично запушване и някаква проходимост...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
За да е сигурно че е запушен и да се види какъв процент от него хората използват термографска камера.
ето така например
А специално на Старлета радиатора е с вертикални тръбички алумин запоен към основите а пък казанчетата са пластмасови. Не си струва да се отваря и няма кой да се наеме за тази операция. Все пак е хубаво да се провери цената на нов, защото например за моята Карина (на която беше напукана платмасата отгоре) цената беше смешна 260 лева за Нисенс и то по-евтино от варианта за ръчна кутия.
ето така например

А специално на Старлета радиатора е с вертикални тръбички алумин запоен към основите а пък казанчетата са пластмасови. Не си струва да се отваря и няма кой да се наеме за тази операция. Все пак е хубаво да се провери цената на нов, защото например за моята Карина (на която беше напукана платмасата отгоре) цената беше смешна 260 лева за Нисенс и то по-евтино от варианта за ръчна кутия.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: как да изчистя водният радиатор на toyota starlet 1990
Що не си свалиш радиатора и да пробваш да го отпушиш с препарат за канали biggrin.gif
Или го напълни с коресилин, да кисне една нощ или няколко дена.
Но внимавай, че коресилина е силно отровен и запалим.
Или го напълни с коресилин, да кисне една нощ или няколко дена.
Но внимавай, че коресилина е силно отровен и запалим.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта