Разход на Приус 3

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 27 Мар 2012 20:13

Басс_ман-а се събуди от зимния си сън. biggrin.gif
Мина му... tongue.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Мар 2012 00:18

mirott написа:
LEXUS написа:Аз нямам нищо против ,ако е така. По мои данни такава Астра с такава макс.скорост няма.

Дай линк,слоу.

Друг въпрос, който го запазих за по-късно biggrin.gif - Как според теб поддържа скоростта си Шевролет Волт?
Твои данни...Това, че не си чел, не значи дето няма...
C14NZ-моноинжекцион 60 коня, 160 км максимална
C14NV-карбуратор 75 коня, 175 км
14SI-пълен инжекцион, 82 коня , 178 км
И трите съм ги карал, повервай, последните 2 вдигат по GPS доста над максималната им посочена.
Колко тежат и какви са им размерите и с какво ги сравняваш по-точно?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Мар 2012 00:24

slowtraveler написа:zi_zi_top, не, двигателя ми бе С14NV/75к.с. - карбураторния....
След това имах и Астра Ф класик с С14NZ / 60к.с. моноинжекция - той бе куцо магаре с макс скорост някъде около 150-160км/ч...
@ Lexus - според мен неслучайно почти всички хибриди са ограничени по скорост - така пазят батериите. А тая скорост е достижима и нормална да поддържане от вградения им ДВГ... Лексъса едва ли му е проблем да достигне 200км/ч - все пак има над 3л бензинов ДВГ...
Ето едно клипче за рязко ускорение на 450h до сериозна скорост със зареден акумулатор http://www.youtube.com/watch?v=fJhLPbckMEE
Тръгва на ток, като веднага добавя и ДВГ... И на около 140км/ч остана само на ДВГ....
Веско, ако можеш пробвай дали и при теб е същото? И дали причината да остане само на ДВГ е продължителното време на работа на пълна мощност на ел-двигателя, или превишаване на предварително зададена скорост.... Т.е. пробвай дали при теб се държи по същия начин. И дали ако се движиш например с 150км/ч и подадеш пълна газ, ел-двигателя отново ще добави мощност...
Отговора би обяснил голяма част от спорните моменти в тази тема..

P.S. ето още едно клипче, което идеално илюстрира мнението ми:
http://www.youtube.com/watch?v=CoNWLXeAemE
Вижте за колко секунди 'издухва' батерията, и остава само на ДВГ Лексъс GS450h...
Именно това ти казвам- И Лексуса е ограничен електронно,а не че не може системата или самият двигател да поддържа по-висока скорост.

Така е и при Приус- електронно ограничен на тази скорост.

Кажи как Шевролет Волт поддържа 160 км/ч. с 1.4 двигателя и тегло 1732 kg.?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 28 Мар 2012 00:35

LEXUS написа:
Кажи как Шевролет Волт поддържа 160 км/ч. с 1.4 двигателя и тегло 1732 kg.?
Кажи верно, три дни сън не ме лови.
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Мар 2012 00:37

KiLLeR написа:
LEXUS написа:
Кажи как Шевролет Волт поддържа 160 км/ч. с 1.4 двигателя и тегло 1732 kg.?
Кажи верно, три дни сън не ме лови.
Версията на колегите е ,че само с 1.4 двигателя.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Мар 2012 00:41

Действително това,което се вижда на клипчетата е,че при висока скорост мощност подава основният двигател.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Мар 2012 00:57

Ето нещо интересно,което до голяма степен подкрепя тезата на слоутравълър:

http://www.andymohrtoyota.net/how-does- ... eally-work

Общо взето трябва да е ясно,че системата е интелигентна и винаги избира най-доброто решение. Дори да не ползва в момента електромоторите,съхранява при всеки удобен момент енергия в акумулаторите и я използва при нужда. Общо взето много по-интелигентно решение от всичко на пътя днес.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

mirott
Мнения: 2141
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Мнение от mirott » 28 Мар 2012 10:10

LEXUS написа:
mirott написа:
LEXUS написа:Аз нямам нищо против ,ако е така. По мои данни такава Астра с такава макс.скорост няма.

Дай линк,слоу.

Друг въпрос, който го запазих за по-късно biggrin.gif - Как според теб поддържа скоростта си Шевролет Волт?
Твои данни...Това, че не си чел, не значи дето няма...
C14NZ-моноинжекцион 60 коня, 160 км максимална
C14NV-карбуратор 75 коня, 175 км
14SI-пълен инжекцион, 82 коня , 178 км
И трите съм ги карал, повервай, последните 2 вдигат по GPS доста над максималната им посочена.
Колко тежат и какви са им размерите и с какво ги сравняваш по-точно?
С нищо не ги сравнявам.Само дето по твои данни такава астра няма.Сега вече има ли?

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 28 Мар 2012 12:06

LEXUS написа:Ето нещо интересно,което до голяма степен подкрепя тезата на слоутравълър:

http://www.andymohrtoyota.net/how-does- ... eally-work

Общо взето трябва да е ясно,че системата е интелигентна и винаги избира най-доброто решение. Дори да не ползва в момента електромоторите,съхранява при всеки удобен момент енергия в акумулаторите и я използва при нужда. Общо взето много по-интелигентно решение от всичко на пътя днес.
Ти ще вземеш и да повярваш...Невероятно но факт ....

Тя хубаво е интелигентна системата , само че и извънземен интелект да има пак няма откъде да дойде ток в ел. двигателя на магистралата.. Може би докато се ускоря като излизам от МакДоналдс на Пазарджик , и то ако изобщо има някакъв ток в батерията ...

Ако има някой ентусиаст с Приус да пробва , залагам че на магистралата със 150-160 км/ч разхода ще е към 10/100 .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 28 Мар 2012 16:17

Специално в България магистралите имат доста продължителни спускания.Освен това в някой от линковете по-горе (забравих кой точно) пишеше, че при поддържане на скорост ДВГ и зарежда батерията, освен че задвижва автомобила.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Мар 2012 17:20

Владислав написа:....Освен това в някой от линковете по-горе (забравих кой точно) пишеше, че при поддържане на скорост ДВГ и зарежда батерията, освен че задвижва автомобила.
Това е възможно само ако необходимата за придвижване мощност е по-малка от разполагаемата (т.е., не караш на пълна газ, което при близки до максималната скорост е невъзможно).
Тогава нещата изглеждат по следния начин (примера е само за илюстрация - цифрите може да са други):
Караш на пълна газ (100% натоварване на двигателя) - 98к.с. отиват към колелата. Разхода - като на ДВГ на пълна газ
Отпускаш малко газта, но електрониката решава, че батерията ти е занулена и трябва да я зареди. Двигателя остава натоварен на 100%, като към колелата отиват 70к.с., а за зареждане отиват останалите 18к.с. Разхода - като на ДВГ на пълна газ, въпреки, че си отпуснал газта...
Та в конкретния частен случай разхода ще е по-висок отколкото ако колата имаше само ДВГ...
Това са частни случаи, при които хибрида не може да си покаже предимствата... И съответно ако караш предимно в такъв режим - хибрида няма да ти е икономичен, защото просто не му даваш шанс... Преди време бяхме спорили и за начина на спиране - ако спираш рязко, хибрида не може да регенерира енергията, и ще имаш също много неефективен хибрид...
Но ако караш хибрида по подходящ начин, можеш да извлечеш много ползи от него... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 28 Мар 2012 17:29

За скорости, близки до максималната, сигурно си прав.Въпреки, че не стана ясно дали при скорости, близки до максималната се използва електродвигателя, или се разчита само на ДВГ.
Но ако караш с позволената скорост (примерно 90 км/ч) за междуградски път, може и да зареждаш батерията с круизната си скорост, когато тя е постоянна.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Мар 2012 17:55

Владислав написа:За скорости, близки до максималната, сигурно си прав.Въпреки, че не стана ясно дали при скорости, близки до максималната се използва електродвигателя, или се разчита само на ДВГ....
Мисля, че примерите по-горе бяха пределно красноречиви - разчита се само на ДВГ....
Батерията на суперсъвременния Лексъс издържа около една минута разреждане и след това колата си стана обикновен автомобил, задвижван само от ДВГ...
Съвсем не твърдя, че с хибрида не можеш да постигнеш добър разход - напротив...
Може, но ако го караш в подходящ за хибрид режим - без юркане, с бавно намаляване на скоростта, без настъпване и с избягване на висока скорост и избягване на малко по-продължително голямо натоварване на енергетичната установка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 28 Мар 2012 18:37

slowtraveler написа:Може, но ако го караш в подходящ за хибрид режим - без юркане, с бавно намаляване на скоростта, без настъпване и с избягване на висока скорост и избягване на малко по-продължително голямо натоварване на енергетичната установка...
Слоу, аз като карам така и нормалния турбо-бензин ми дава превъзходен разход. Сега пътувам повечко на ден и в края на пробега показва 50-52mpg(5.4-5.6l/100km) - трябва да го снимам, че LEXUS-а ще каже къде са доказателствата tongue.gif
П.П. А на същия пробег минат с Инсигния турбо-дизел показанието на БК беше 71mpg (3.98л/100км) :thumbsup:

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 28 Мар 2012 20:30

SFINKS написа:
LEXUS написа:Ето нещо интересно,което до голяма степен подкрепя тезата на слоутравълър:

http://www.andymohrtoyota.net/how-does- ... eally-work

Общо взето трябва да е ясно,че системата е интелигентна и винаги избира най-доброто решение. Дори да не ползва в момента електромоторите,съхранява при всеки удобен момент енергия в акумулаторите и я използва при нужда. Общо взето много по-интелигентно решение от всичко на пътя днес.
Ти ще вземеш и да повярваш...Невероятно но факт ....

Тя хубаво е интелигентна системата , само че и извънземен интелект да има пак няма откъде да дойде ток в ел. двигателя на магистралата.. Може би докато се ускоря като излизам от МакДоналдс на Пазарджик , и то ако изобщо има някакъв ток в батерията ...

Ако има някой ентусиаст с Приус да пробва , залагам че на магистралата със 150-160 км/ч разхода ще е към 10/100 .
Ентусиасти има. Кажи колко пари си готов да загубиш, за да знам дали дали си струва да си купувам стойка за видеокамерата и да ти снимам един научно-популярен филм. laugh.gif
Всъщност я кажи как го сметна този разход след, като едва ли някога си се качвал, а още по-малко си карал Приус?

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта