Разход на Приус 3

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 23 Мар 2012 11:51

Даниел Чобанов написа:Мога да дам пример Авенсис 2 1.8ввти до Истанбул и обратно магистрала пълен -пълен резервоар с 160км в час 7 на 100 а по комп 6,3.
За кой ли път пиша това?!
Колега, вземи една туба и я напълни. Ще се видиш в чудо.
На повечето бензиностанции сигурно ще събере 22-23л. laugh.gif
Така, че, вярвай повече на компа. wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 12:49

KiLLeR написа:Плюс че за производството на батериите се замърсява . . . много.
Бърз въпрос - колко замърсяват батериите/акумулатори оловни/ около 20 кг. за конвенционалните автомобили,включително твоя?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 12:50

SFINKS написа:Предимството на хибрида пред един бензинов автомобил е ясно - разхода , само че хибрид сложен до един модерен дизел , хммм не бих казал че има някакви предимства :thumbsup:
Не би казал,защото не би помислил. Искаш ли да ти обясня,но обещай ,че няма да спамиш повече в теми,които не разбираш.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 12:56

E60_Power написа:
nasco написа:
SFINKS написа:Предимството на хибрида пред един бензинов автомобил е ясно - разхода , само че хибрид сложен до един модерен дизел , хммм не бих казал че има някакви предимства :thumbsup:
Не съм много съгласен, ако гледаш само разхода може би, но е екологично по-чист, в поеечето европеиски страни има доста облекчения. В различните европеиски градове има различчни облекчения като По ниски данаци и застраховки, Безплатно паркиране, Безплатно влизане в центъра и т.н. Примерно на Королата ти тук годишния пътен данък ще е около £120-£140, на Яриса £100 - £120, а на Приуса ми е само £10. При застраховките резликата не е чак толкова фрапантна в % но е пак поне £100 по-малко от на Ярис. Таксата за центъра на Лондон е £12 на ден. Ако сметнеш, че в задрастване не се пали вообщете бензиновия двигател, а лекетрическия хаби енергия само докато мърда колата другото време си "почива". Сметни за 20 минути в задръстване колко Дизел ще изгориш. За България е наистина малко спорно, државата не стимулира по никакъв начин опзването на природата и намаляването на вредните газове, за това и хибридите са само "атракция", тук са доста разпространени.
Екологично по-чист за кого? За Лондон ли? "Околна среда" е понятие, което касае целия свят, а не един конкретен град. Щото в близост до Онтарио в Канада, където се добива никела за батериите на Приус-а НАСА са направили полигон, където тестват марсиански апарати. В околността няма никакъв живот, а и редовно падат киселинни дъждове. Тези 1000 тона никел годишно пътуват с кораби през Атлантика до Англия, от там до Китай, където никела се преработва, а след това и до Япония. Общо - 10.000 морски мили. 16-те най-големи петролни танкера за една година замърсяват околната среда повече отколкото всички автомобили, които се движат / това само за пример колко замърсяват корабите /. За да не продължавам / има много информация в нета / да обяснявам колко голяма глупост е твърдението "Приус - благоприятна за екологията кола", просто напиши в google "toyota prius environmental damage", прочети малко публикации и ще разбереш колко "екологична" кола е Приус-а. Общо взето, нито е екологична, нито е икономична, нито пък е кола. Срещу едни 50 бона, разбира се.

P.S. А след това напиши "Jetta TDI green car" и прочети и тези публикации.
Пичага, вместо да постваш клишета, използвай си мисловния апарат,след като си прочел достатъчно количество източници.

Не случайно в Лондон примерно има отстъпки за хибриди,ти тях за луди ли ги вземаш или ,че правят остъпки за замърсяващи коли?

Дали в Канда се добива никела за Приус-първо представи информация за това, и второ, дали ще добиваш никел за батерии на Приус или за милиони телефони,ти кажи каква е разликата и защо не ползваш телефон на нафта за по-екологично.

Трето, слоутравълър ти е направил основателна забележка за корабите, подкарал си го през просото ,без никаква канкретика. Нищо не доказваш. Нито си убеден колко замърсяват корабите,нито колко кораба пътуват,нито нищо.

Приус не само,че е кола,ами е много ПО-КОЛА като техника от всяка немска кола на пътя! Камо ли от тракаща Джета,която всяка година е след Приус в класацията за екологични коли в САЩ.
Джета НИКОГА,АМА НИКОГА не може да бъде екологична,щом замърсява със сажди и много други съединения!

Приус не само в САЩ,ами и в Гемания я признаха за най-екологичната и икономична кола в класа!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 13:02

Scott написа:
nasco написа:...просто го дадох за пример защо в някои случаи е по изгодно от дизела
Aко погледнеш листа на освободените има повече дизелови автомобили от хибридни. Иначе спор няма, че за хибрида плащаш по-малко на бензиноколонката, но като сложиш в уравнението покупната му цена и нещата се обръщат. А приказките за екология са жива демагогия - винаги има доказателства За и Против.
Кое е жива демагогия - просто и ясно е -дизелът хвърля сажди и много повече серни окиси от хибрида. При хибрида стойностите са много ниски и дори на границата на грешката на уреда.

Така че най-голямата демагогия е тракащия дизел!

За цената- Един Аурис Хибрид струва колкото дизелов Голф с такова оборудване,но е с по-висока гаранция хибрида! Така че и за покупната цена не позна.
А хибридът е по-икономичен и екологичен,а и по-тих.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 13:04

E60_Power написа:
Scott написа:
nasco написа:... Таксата за центъра на Лондон е £12 на ден...
Tвоя Приус не е освободен от такса, нали знаеш.
http://www.roadtaxprices.co.uk/Free_Con ... e_Cars.htm
Много интересен линк. Половината от колите са на VAG с двигател VW TDI. На този фон мнения от рода на "тракащите дизели на VW, които замърсяват града" изглеждат доста смешни и нелепи.
Интересен и линкът,когато се гледа само CO2, много по-интересен би бил ако се гледат всички замърсители,излизащи от ауспуха, както и звуковото замърсяване на дизела.

И естетсвено,че има много дизели, европейците друго не могат да правят. Само Тойота и Лексус правят свестни хибриди. Всичко останало е жалка имитация.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 13:08

E60_Power написа:
nasco написа:
Scott написа:Tвоя Приус не е освободен от такса, нали знаеш.
http://www.roadtaxprices.co.uk/Free_Con ... e_Cars.htm
Да за съжаление от тази година отпада за моя и след април няма да ми е фрее, сега все оше е, но едва ли ще се раша да да ида в центъра с кола :) просто го дадох за пример защо в някои случаи е по изгодно от дизела
Единственият вариант да е по-изгодно от дизела е колата да е такси и да не излиза от града. И пак не е много сигурно, доколкото едно такси върти доста километри, а ресурса на дизеловите мотори / особено VW / според мен е по-голям от този на агрегата на хибрида. 4-те мотора TDI в линка без особени проблеми могат да завъртят половин милион километра при качествена нафта и редовно обслужване с масла и филтри.
Приус има МНОГО ПО-ЗДРАВА ТЕХНИКА от дизелчетата. Това се доказа и от германските техниочески пртегледи , и от 100 000км. тестове на Ауто-Билд, дори Приус 3 мина 100 000 км. без нито една повреда и го удължиха на 200 000км. като германците казаха,че техниката е МНОГО НАДЕЖДНА. Освен това не случайно Приус идва с по-голяма гаранция от немските дизели!

Има доста фирми за таксита с Приус и пишат,че вече 500 000км. Приусите вървят без повреди!!!!! Не мисля,че германска кола с много по-простата дизелова техника може да се похвали с това! Там турбини и дюзи хвърчат на поразия!

За цените- както казах по-горе нито Приус,нито Аурис хибрид са по-скъпи от аналогично оборудвани Голф и Джета дизели! Лоша ти е тезата отново.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 13:09

IVOtuning написа:Днес:
Приус 3Г, на 17 000км
4 човека (общо тегло 380-400кг)
Пробег 220км- 180км магистрала и 40км двупосочен
Средна скорост 110км/ч
Среден разход 6.7л/100км
Данни по борд компютър.

Според мен този разход го постига всеки един съвременен дизелов автомобил.
Влезте в града и пак ще си говорим кое какво постига!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 13:14

SFINKS написа:1/Хибрида няма предимство в разхода на гориво сравнен с дизела , да не говорим че при моето каране ,а именно доста магистрала , дизела ще е по-икономичен .
Не е сигурно. Ако спазваш ограниченията от 130 км./ч. хибрида си харчи около 5/100км.


SFINKS написа:2/Хибрида се прозвежда в Япония и само транспортирането му от там до Европа замърсява повече отколкото самият автомобил за целият му живот , да не говорим колко е мръсно производството на батерии и последващото им рециклиране


Колко замърсяват БМВ-тата и Мерцедесите,Фолксвагените,дето ги транспортират от Германия за САЩ и Япония? Замислял ли си се и защо не сложиш този отпечатък/въглероден/ към немските автомобили


Трябва мислене.

Колко е мръсно да се произвеждат милиони стандартни оловни акумулатори и кой е осигурил тяхното рециклиране и колко е мръсно то?
SFINKS написа:Е защо по дяволите да си купя хибрид ??
Както съм писъл няколко пъти ,смятам да пропусна ерата на хибридите и да мина директно на електрически автомобил :thumbsup:



Скоро чисто ел.автомобил с нормален пробег няма да има ,а и цената им не е много приятна. Затова Тойота пусна Приус Плъг Ин .Хем хибрид, хем ел.кола,но като се изчерпят батерийте продължава като хибрид,а не оставаш на пътя.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 13:20

slowtraveler написа: Хм, да ти кажа при такъв режим такъв разход го достига и съвременен бензинов автомобил...
Но горепосочения опит отново затвърждава мнението ми, че конкретния автомобил трябва да се използва в условия, за които е предназначен... Конкретно за приуса - в града....
Не е точно така, защото Приус не е със стандартен бензинов двигател, нито аеродинамиката му е стандартна. Двигателят работи по икономичния цикъл на Аткинсън и не е стандартен бензинов, освен това ЦВТ трансмисията винаги наглася най-ефективните му обороти според случая. Една кола винаги може да се кара неикономично ,ако някой иска, но останалите коли не могат да се карат токова икономично колкто един Приус,който може да даде и 3/100 градско! Извънградско реалното е 4-5/100км. Има колеги във форума с Приус и неведнъж са го писали и показвали снимки на разхода си.

Един Приус ,ако го караш нормално извънградско с около 130-140 км/ч. ще даде около 4/5/100 км. разход, в това съм напълно убеден.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 13:32

Scott написа:
baba_metca написа:За 3г., само 17 000км...
Приуса е трета генерация (3G), но иначе си прав - този е най-икономичния biggrin.gif
Разбира се ,че е икономичен. Нека говорим с факти:

http://www.epa.gov/fueleconomy/overall-high.htm
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 24 Мар 2012 13:44

Ако карам с 120-130 км/ч , разхода на "старомодният" ми дизел е 4.5 .. С 140-150 км/ч разхода ми е 5.5 , на приуса сигурно ще скочи на 7-8 поне с такава скорост ....
Бензинов автомобил с метан да не говорим на какъв разход е способен .
Ебем ти и хибрида , като се пенсионирам и нямам сила да натискам педала на газта евентуално .. :thumbsup:
Теоретизирай колкото искаш ....няма лошо , дано да убедиш повече хора да си купят ...
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 13:56

Знчи при 120-130 разходът ти е 4.5/100 ,защо мислиш,че хибридът не е със същия разход при тази скорост?

При 140-150 не мисля,че хибридът ще харчи 7-8/100км., толкова харчи обикновена бензинова кола.
Нека видим и градските и извънградски разходи.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Мар 2012 14:01

LEXUS написа:... При 140-150 не мисля,че хибридът ще харчи 7-8/100км., толкова харчи обикновена бензинова кола.
Нека видим и градските и извънградски разходи.
Аз пък мисля, че при такава скорост всякакво предимство на хибрида ще е изчезнало - въздушното съпротивление изисква постоянна и то доста висока консумация на енергия.
Т.е. хибрида ще си върти ДВГ...
Нека колегите с хибриди споделят дали когато километража им показва около 160-165км/ч ДВГ им работи...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Мар 2012 14:08

Pri 160-165 км/ч. - да, но дори да работи двигателят,той работи по цикъл на Аткинсън,който е много по-различен от обикновените бензини. Отделно аеродинамиката на Приус е най-добрата в света на сериен автомобил.

П.С. Да добавя,че тук говорим за магистрален разход в случая. При извънградско каране ,предимствата на хибрида се засилват.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 2 госта