Обороти - празен ход
Обороти - празен ход
Оборотите ми на празен ход са 600. Това нормално ли е ?
А иначе двигателя си работи много стабилно в тези обороти, без да мръдва стрелкта, няма дразнещи вибрации или претрисане.
Става дума за 4E-FE.
А иначе двигателя си работи много стабилно в тези обороти, без да мръдва стрелкта, няма дразнещи вибрации или претрисане.
Става дума за 4E-FE.
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Оборотите на празен ход при този мотор са около 600-650.
Има винт до дроселовата клапа, който регулира връщането на дроселовата клапа при отпускане на педала. Ако се повишат оборотите от този винт, компютъра отново ще ги свали на 600-650 след като изминеш десетина км. Затова няма смисъл да ги пипаш.
Има винт до дроселовата клапа, който регулира връщането на дроселовата клапа при отпускане на педала. Ако се повишат оборотите от този винт, компютъра отново ще ги свали на 600-650 след като изминеш десетина км. Затова няма смисъл да ги пипаш.
За оборотите може и да си прав, макар че има поне един вариант на 4афе с празен ход на 800 оборота. За останалато обаче не си.sluchaen_fen написа:Оборотите на празен ход при този мотор са около 600-650.
Има винт до дроселовата клапа, който регулира връщането на дроселовата клапа при отпускане на педала. Ако се повишат оборотите от този винт, компютъра отново ще ги свали на 600-650 след като изминеш десетина км. Затова няма смисъл да ги пипаш.
Този винт НЯМА нищо общо с дросела. Той отваря и затваря отвора за празен ход, който ЗАОБИКАЛЯ дросела. Подобен отвор има и за клапата за празен ход при студен двигател (или както там се нарича на български), която пък се отваря/затваря според температурата на охладителната течност.
Много ми е интересно как така компютъра, ще свали оборотите "след десетина км" при положение, че влиза ПО-ГОЛЯМО количество въздух и същото това количество въздух се регулира с винт, а не със стъпков мотор?
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
sluchaen_fen говори за trottle stoper-a - когато пуснеш газта пружината връща тротъла докато опре в стопера. точно този винт не трябва да се пипа за повишаване на оборотите! ако се разбъзика, ECU-то може да изпадне в един тестови режим и да почне да реже горивото при леко подадена газ и 1500-2500 оборота - става дума за режима за тест на fuel cut-a. на TPS-a има сензор отворен/затворен дросел и стопера се използва точно за регулиране на празния ход на тротъла - след този празен ход сензора подава сигнал "отворен тротъл". при определени условия и разместен стопер празния ход на тротъла става по-голям от максималния и ECU-то прави въпросния fuel cut. на мойта кола някой беше бъзикал точно стопера за да вдигне оборотите(беше разбъзикана центровката на двигателя) и доста време ми отне да открия причината.
status: за БАН
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
В момента едната ми Корола е със същия мотор и оборотите на празен ход са 600-650.bad_dog написа:За оборотите може и да си прав, макар че има поне един вариант на 4афе с празен ход на 800 оборота. За останалато обаче не си.
Като се натиска педала на газта, се издърпва жилото. Същото жило върти точно оста на дроселовата клапа. Като се отпусне докрай педала на газта, въпросният винт ограничава докъде да се върне оста на дроселовата клапа. Други подобни винтове НЯМА.bad_dog написа:Този винт НЯМА нищо общо с дросела. Той отваря и затваря отвора за празен ход, който ЗАОБИКАЛЯ дросела. Подобен отвор има и за клапата за празен ход при студен двигател (или както там се нарича на български), която пък се отваря/затваря според температурата на охладителната течност.
Първия път вдигнах оборотите от този винт. На следващия ден оборотите отново паднаха на 650. Втори път вдигнах оборотите от същия винт. На следващия ден отново нямаше ефект. След това за трети път вдигнах оборотите от този винт. На следващия ден отново оборотите паднаха на 650. После отидох в ТМ-ауто, където ми казаха, че компютъра прави корекция. Много се смях. Освен това този двигател няма дебитомер. Компютъра изчислява въздуха по информация от два датчика - температура на въздуха в кутията на въздушния филтър и налягане във смукателния колектор (отрицателно налягане - разреден въздух).bad_dog написа:Много ми е интересно как така компютъра, ще свали оборотите "след десетина км" при положение, че влиза ПО-ГОЛЯМО количество въздух и същото това количество въздух се регулира с винт, а не със стъпков мотор?
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
те и другите мотори нямат такъв видим сензор - той е вътре в схемата на TPS-a. почти всички TPS-и имат такъв ключ, но не при всички ECU-то има този тестови режим - проблемът с fuel cut-a не го знаят много от майсторите, дори опитните, аз го открих в менюъла на тойотата, там го пише.sluchaen_fen написа:Този двигател (4Е-FE) няма външно видим такъв сензор като при други мотори.maggkrabar написа:... има сензор отворен/затворен дросел ...
status: за БАН
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта