Дизел vs Бензин

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Мар 2012 18:40

Vesko написа:.... Та 6.6 и то без да пречиш на движението ми се струва адски нереално biggrin.gif
Веско, основното правило ми е : 'спирачките са за страхливците' laugh.gif
Десс може да потвърди, че едва ли мога да бъда наричан 'бавен шофьор'....
Въпрос на стил - предвиждане и най-вече - рядко натискане на спирачка... Там се губи навярно над 90% от общата енергия...
Ако щеш вярвай - до София бях изпреварен от максимум 3-4 автомобила... Назад - от нито един... Което за около 1200км не е чак толкова зле, особено ако не се 'гоня' с останалите по пътя...
Вярно, че май хората са се постреснали от цените на горивата. Не знам дали ви прави впечатление, но на мен ми се стори, че извънградския трафик бе рязко намалял и бе основно камиони.
П.С. гледам в снега и дъжда, който валеше по пътя средната ми скорост по магистралата е била 144км/ч...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 11 Мар 2012 18:59

ace написа:
nowyaris написа:Дизела при лек автомобил е компромис.
С какво точно е компромис?
Икономисваш някой лев от гориво,като през цялото време съществува голяма вероятност да го изхарчиш после по същата кола.Докторе,карам бусове по цял ден на нафта и въртя по 500 средно дневно.Хем е механичен дизел и пак като е кофти нафтата или е много студено както бе този февруари си е проблем.Колега с бензинов Крафтер на метан и той така,ама до Румъния-е няма начин да не запали сутрин.А за по 8-10 км. на ден в града е напълно безмислен като първоначален разход и последващо обслужване.Сега,в София такъв малък ежедневен преход няма,може и да се връзва на дизел вместо на бензин.Ама за Русе няма смисъл за да отидеш на работа и после да се прибереш през Кауфланд с две чанти да инвестираш допълнително в нов дизелов автомобил.Това имах в предвид под компромис-печелиш удобна и евтина кола за дълъг път,а губиш удобна и евтина кола за къс градски преход.Отвори технически раздел и виж колко дизелови тойоти създават проблеми и колко бензинови.Говоря за по-нови коли-до 10 години.То мойта декември ще стане на пет вече.

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 11 Мар 2012 19:14

.
Brigo написа:Паленето не беше проблем дори и при температури по-ниски от -20 - просто сипвам "обикновена" нафта + добавка, която да оскъпява литъра с колосалните 2-3 ст. biggrin.gif и всичко е 6+. Това за горенето на масло от турбото също го изключвам при редовна смяна на масло + качествено такова. Е вярно загрява малко по - бавно зимата, но това да е кусура. А това със оставянето да работи на място след продължителен пробег, важи при дооооста дълго настъпване и се прави за 1-2 минути - лично аз никога не го чакам.
По отношение на разхода има толкова много фактори, които оказват влияние, че не можеш да му хванеш края. Но в крайна сметка преди в семейството се караха само бензинки - а сега дизели и лично не мисля да се връщам на назад поради ред причини :thumbsup:
Каква е тази добавка,дето е 2-3 ст. на литър.Питам сериозно,щото дори бензин да наливам зимата,пак излиза повече.При най-евтиния вариант-ЕКТО на Лукойл разликата е 4 ст. на литър.Непрекъснато търкалям на нафта и наистина ако е толкова разхода на литър за добавка живо ме интересува.А за моето семейство - винаги сме били на дизелови автомобили.Страшно ме сърбеше да си купя дизелов Ярис,ама смятах и ми се стори излишен допълнителния разход.На практика за 4 години и нещо се оказа че съм смятал вярно biggrin.gif

Аватар
Brigo
Мнения: 69
Регистриран на: 06 Юли 2010 19:01

Мнение от Brigo » 11 Мар 2012 19:33

И аз да си призная ме сърбеше доста да си взема Ауриса със 2.0 D4D, но разликата в цената беше значителна и прецених, че не ме сърби чак толкова biggrin.gif А иначе добавката е Bardahl BDC - 1л. е към 30-ина лв. , но на мен приятел, който ползва отстъпки при вносителя ми я взима на 23-4 лв. Добавя се по 1-2мл. на литър дизел. Конкретно при добавките от много хора знам, че Bardahl истината :thumbsup:
Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 11 Мар 2012 21:23

Какво е това екто дето постоянно го говорите? На лукойл виждам само един тип нафта.И все от нея си зареждам .Има няколко бензин....в
А тия добавки.....добре че развалиха за известен период от време при мен скъпата нафта на ОМВ, та пробвах лукойл....евтината....харчи същото....вървежа същия и 20-30 ст надолу....няколко години така си хрърлях парите при тях....

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 11 Мар 2012 21:39

През зимата, а и не само сипвам 0,5 л бездимно двутактово масло на всеки резервоар и проблем с паленето нямам.
Слагам на годината 2 пъти добавка за почистване на системата:
Изображение
и през една смяна на маслото:
Изображение
ето и видео
http://www.youtube.com/watch?v=aOln8-zeLQk
а маслото е това:
Изображение
До сега с тези процедури дизела ми и в най-големия студ не се е замислял да не иска да запали. Пали от раз. Не правя реклама на продуктите на Мотул, но от както ги ползвам доста години проблеми не съм имал. Перфектно качество според мен и добри цени. smile.gif
Колкото до спора бензин или дизел отговора не може да бъде еднозначен. Всичко зависи от нуждите. За градско и къси разстояния бензин или хибрид. За по-дълги пътувания и по-голям автомобил дизел или бензинов на газ или метан. wink.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 12 Мар 2012 00:28

nowyaris написа:....Просто темата беше кое е по-екологично-бензин или дизел.Ако дизела беше по-екологичен Приуса щеше да е с дизелов двигател.Ако експлоатацията на дизелов двигател беше по-евтина и "по-зелена" от бензинов Ауриса хибрид също щеше да е с дизелов двигател...
Новите автобуси на градския транспорт в Лондон са точно дизелови хибриди. wink.gif Не ми се вярва да са избрали тази технология като по-малко екологична.
Ако е информиран Скот може да даде повече "светлина" по въпроса.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 12 Мар 2012 10:31

zi_zi_top написа:... повече "светлина" по въпроса.
http://www.wrightbus.com/site/default.asp?CATID=33
Има линк към брошура в дъното на страницата. Системата им е дизел-генераторна, като на локомотивите.
Изображение
Волво правят хибридни автобуси отдавна, със система подобна на HSD:
http://www.volvobuses.com/bus/global/en ... n_new.aspx
http://www.volvobuses.com/SiteCollectio ... d%20EN.pdf

Аватар
stenly27
Мнения: 40
Регистриран на: 04 Фев 2012 09:04

Мнение от stenly27 » 13 Мар 2012 19:53

didak написа:В статията има толкова логика колкото и в тази:

Учени смятат, че малките цици се харесват много повече на мъжете над 43 години, отколкото големите. Разкритието направиха специалисти от Института за изследване на сексуалната активност във Великобритания и беше подкрепено от английски учени от Националното управление за генни изследвания.

Според тях ограничния размер на бюста се свързва с реакцията между изхвърлените гъзове и взаимодействието им с патките. Експертите са на мнение, че неорганичните заместители на циците са толкова неефиктивни, че в много случаи дори могат да бъдат пренебрегнати.

Според изследването вторичните полови органи на жените замъгляват до четири пъти повече ъкъла на мъжа сравнено с първичните такива. Има обаче едно интересно уточнение, което поставя под съмнение това изследване. Експериментът и замерванията са правени в Хавай, където жените с малък бюст са доста по-малко от тези с голям.

biggrin.gif :thumbsup:
Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 14 Мар 2012 00:04

Онзи ден изкарах душицата на хавана ама над 8.5 не качи разход. Говоря на магистралата агресивно, чак болезнено високи обороти. За целия преход Пловдив - София - Пловдив като имах и малко градско в София 7.5 кво повече да искам smile.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 14 Мар 2012 00:09

KiLLeR написа:.... 7.5 кво повече да искам smile.gif
Единствено 200 000 км. безаварийна експлоатация! smile.gif :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 14 Мар 2012 00:24

е то това за кола купена втора ръка граничи с невъзможно, поради простата причина, че може би вече ги има biggrin.gif
Сега до няколко седмици или най-много месец предстои пак смяна на масла и филтри този път ще е Мотул да видим аджеба защо толкова го хвалят biggrin.gif Бухам и аз някакви добавки ама все не мога да им хвана файдата, че все се настъпваме доста последно време. Ама не му мисля до 3лв. ще стискам след това както дойде laugh.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 14 Мар 2012 00:28

То е като с цигарите. Страстните пушачи ще пушат и при 10 лв за кутия. wink.gif И 5 лв. да стане горивото пак ще си джиткаме.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 14 Мар 2012 00:32

zi_zi_top написа:То е като с цигарите. Страстните пушачи ще пушат и при 10 лв за кутия. wink.gif И 5 лв. да стане горивото пак ще си джиткаме.
и 50 ст да е пак ще го крадем biggrin.gif ама не ми се рискува

ето още един минус на съвременните дизелови автомобили - рисковано е да се кара с крадени горива.

Иначе лично мое мнение е, че бъдещето е дизелови автомобилчета с размери на Смарт харчещи 3л. градско движещи се с произведен дизел дали био дали синтетичен ще видим smile.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 14 Мар 2012 01:19

Ти си един килЕр laugh.gif .... Мощността много увлича, казах ти... А колко още може твойта каляска.... Но не слагай мотула, вече няколко бясни хонди потвърдиха твърдението ... :whistle: Трябва тази неделя да сравним твойта с комбито, че тъкмо сменихме нещата, сега работи по-добре, но май още има ... :thumbsup: А добавката е лоша работа, че колата почва да пищи и крещи - ОЩЕЕЕ, ОЩЕЕЕ laugh.gif laugh.gif tongue.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: djofra и 6 госта