ФАКТ! - Не всеки път това което е написано на хартия и на ТЕОРИЯ е вярно на ПРАКТИКА
ФАКТ! - Изкарайте 2 еднакви коли от магазина и ги сравнете -> Ще откриете, че и двете не са чак до толкова еднакви ... Хем робот ги е сглобявал, хем еднакъв гении ги е смятал!
ФАКТ! На моята GT-4ка също и дават масло 5w30 ... но по книжка също и дават и 0w40, 5w40, 10w40, 20w60, и 10w60 ... в началото и аз бях заблуден да е карам колата с 5w30 и какъв ми беше резултата... След 20часов напън на автомобила, без да се гаси двигателя (освен на бензиностанциите които спирах да зареждам) - голяма част от маслото беше станала на вода и се намираше на предното стъкло на колата, също така и под капака .. и зад двигателя .. А когато открих, че това е масло, а не вода - видях въпросното масло как се изпарява! С ТОВА МАСЛО КОЛАТА БЕШЕ ПРИСТИГНАЛА ОТ JAPAN ... оригинално япоснко 5w30!
След това направих грешката пак да и сложа такова масло .. и си чувах клапаните, и като вдигах щеката да проверя маслото, то толкова бързо се стичаше, че по щеката нищо не оставаше ...
Сега, след като си направих и профилактика на двигателя, смених си всички гумени оплатения, семенинги и така на татъка .. колата е с 10w60 и мога да кажа, че се държи в пъти по-добре. Маслото си седи на щеката дори и след напън! Не гори масло (тя и преди не гореше - просто го губеше), двигателя работи по уравновесено и плътно (ГОРИ МАЛКО ПОВЕЧЕ БЕНЗИН) - но моите убеждения са, че не съм сбъркал.
Все пак всеки сам си решава, на база своите убеждения и препоръки които получава и сипва каквото реши!
5w30 е универсално масло за повечето нови автомобили (нови за българина са след 2001г) и на повечето автомобили наистина няма никакъв проблем да си го карат.
Служебния ми Опел е с такова масло и го карам на карате! Държи се добре и е на 100 000км ... Другия служебен опел който го кара колегата е поддържан е в същия сервиз - произведен е на в същия месец като моя и на 70 000км е -а вече гори масло и тракат клапани!
Проблемите винаги може да са много и от различни естества... Аз лично подкрепям подсигуряването с по-висок вискозитет и масла от сорта: Xw40+
И Селиката ми и Хондата ми палят зимата от половин оборот... и двете са с 10w ... Само където ако настъпя селиката преди да е загряла - светва моментално чека на двигателя (което е нормално) тъй като вдига голямо налягане, заради по трудното предвижване на маслото по пътя му!
Та така .. всеки сам си решава - а аз от одавна не вярвам на писаниците по ФОРУМИТЕ и Универсалните Решения (било то зададени от производителя или написани в някой списание със сертификат). ДА е софтуер и да може да се реши по някакъв универсален начин ОК, но с механиката е друго ядче!
Поздрави от мен... аз изказах своето мнение (базирано на мойте ПАТИЛА) и не мисля да пиша повече по темата!
See ya!
