Toyota Corola Verso vs Opel Zafira B

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Zhoro
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Юни 2009 10:20
Местоположение: София - онова голямото село
Обратна връзка:

Toyota Corola Verso vs Opel Zafira B

Мнение от Zhoro » 27 Фев 2012 11:17

Прочетох другите теми но не намирам отговор, за това ще питам тук. Понеже си търся по-голяма семейна кола, а жена ми не иска и да чуе за комби, та започнах да клоня за ван. Питането ми е за Toyota Corola Verso, като искам да е по-пъргава, защото не обичам да се туткам. Та за това съм се спрял на 2.2 D-4D (136 Hp) или 2.2 D-CAT (177 Hp), като чета, че втората не била много препоръчителна да се взема втора ръка. В същото време си мисля, че 136 коньовата ще ми е туткава. В същото време я сравнявам със Зафира като те от 1,9 вадят 150 коня а с чип колата става 200PS и 430 NM, като гаранцията (ако е гаранционен автомобила) се ЗАПАЗВА! Като това, че е 1,9 значи по-малко данъци и по-малко ГО. За това моля, някой ако има наблюдения и върху двата автомобила да напише. Зная, че сравнявам Японско с Немско, зная и че пиша във форума на Toyota, но все пак очаквам адекватни отговори. Все пак има разлика в цената в полза на Зафирата.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2012 12:43

Адаш, експлоатираме Зафира А и след това В от 2000г (или 1999)...
Последната ни Зафира е 2009г 1.8/140к.с.
Държи се добре. Като товарно пространство Зафирата е много добре планирана (Flex системата им). Последните 2 седалки също са използваеми за кратки пътувания.
Королата бе по-тясна.
Освен това королата ни бе малко по-нервна (твърда) и по-лошо стояща на пътя. (също 1.8).
Като екстри - зависи към какво се насочваш. Королата ни имаше бутон за палене, парктроник и т.н..
А Зафирата ни има управляеми ксенони, активно окачване и много подробен борд компютър (от няколко различни брояча, през температури и напрежения по системите, та чак до проверка и чистене на грешки).
Лично на мен Зафирата по-ми харесва като концепция и удобство за шофиране.
Като здравина - не сме имали сериозни проблеми нито с едната, нито с другата.
И двете в завой се различават доста от лек автомобил - започват да се накланят застрашително до определен ъгъл, след това захапват и не мърдат повече ни на йота... Зафирата с активното окачване все пак бе по-добре заради променливите параметри на амортисьорите.
Но все пак зависи какъв екземпляр ще намериш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 27 Фев 2012 12:57

Корола Версо от магазина няма - вече се продава само Версо. Аз имах Корола Версо 1.8 ввти 129 к.с. и не я намирах за много туткава, 100% 136-коньовия дизел ще създава впечатление за много повече вървене. Колата е чук, продадох я на 230 000 км без грам грижи за този пробег. Хубава возия, хубави материали в интериора, здраво окачване, мотор и скорости. Не случайно любимите на някои колеги класации я дават като най-надеждна в класа си. Много е широка вътре, но има сравнително малък багажник, което и е основния минус. Удобна е за каране, не уморява на дълъг път и е практична и за града. За дизелите важи същото, каквото и за другите марки - филтри за твърди частици, демпферни съединители, турбини и т.н. възли, които по принцип след определен пробег могат да създадат проблеми.

Зафира съм карал няколко пъти. Усещането в нея е за много пластмаса и много евтинийка. Материалите са по-лоши от тойотата. Багажника е по-голям, но колата е по неудобна за каране в София. Тази, която съм карал е автоматик и не е особено пъргава. Доколкото ми е известно, 1.9 д е мотор на фиат/алфа ромео, откъдето можем да изразим съмнение в надеждността. Смея да изкажа съмнения, че ще се получат 200 к.с. след ремап, но дори и да стане, при тойотата също има вариант. По-трудно се ремапва, но има хора, които могат да го направят.
Относно данъка, той се плаща на база мощност, а не кубатура. Гражданската ще ти е една идея по-висока при 2.2.

Като цяло, бих препоръчал корола версо пред зафира поради изброените, а и други причини.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
Zhoro
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Юни 2009 10:20
Местоположение: София - онова голямото село
Обратна връзка:

Мнение от Zhoro » 27 Фев 2012 13:03

slowtraveler написа:…...
Аз съм се огледал в кола след 2006, от към ексти Зафирите с 150коня най-често си имат, ама те са темпомат (автопилот), кожа (това което си е полукожа ама...) и някакви други шукариики. 99% са с климатроник, което ми е много важно. Също така ел. стъкла. Навигациите не работят с родната ни държавица, ама то кой ли ни харесва? Та там явно ще се слага афтърмаркет ТВ с камера и навигация...
gh0s7r1d3r написа:….
Колата ще е втора ръка, това с пластмасите на Зафирата съм го чел, че скърцали, ама не е чак болка за умиране. Иначе двигателя със сигърност може да достигне тази мощност. Ето един линк: http://www.stuning.bg/opel/info.php?id=65 Това е сервиза на Стефанов Пловдив, те са оторизиран сервиз. В опел форума има поне 2-3 дет са си слгали такъв чип и мощността е гарантитана +/- някакви проценти. Даже в момента се говори и за още по-добър ъпгрейд, но там вече няма да издържат скоростите и т.н.т. Но аз мисля, че и 150 дизелови кончета от "новите" ще ми стигнат, ако ли не знам как да станат повечко.

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 27 Фев 2012 13:46

Мой съсед кара Корола Версо но ако не бъркам с 2.0 Д-4Д. Доволен е от автомобила си. Друг съсед търкаля мисля също зафира 1.9 дизел и предполагам също е доволен.
Обаче нещо не ми се връзва семеен автомобил тип ван и спортно поведение. И двата автомобила според мен конструктивно не са предназначени за спортно управление, а рисковете са огромни. Лично мнение !

Аватар
Zhoro
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Юни 2009 10:20
Местоположение: София - онова голямото село
Обратна връзка:

Мнение от Zhoro » 27 Фев 2012 14:21

Не става въпрос колата да е за гонки, това е ясно. Но става въпрос като ти се наложи да изпревариш, което по нашите пътища, сатава често заради липса на магистрали. Та като ти се наложи да изпревариш а колата ти е с тегло от около 1500-1700килограма, пълна с народ да можеш да го направиш незабелязано. Защото онзи ден гледах сценка на една Вектра Б комби 1,6 16V, която е 101 коня, пълна с багаж...
Та колата беше пред мен и на пътя Стара-Нова Загора започна да изпреварва, мислих и аз да тръгвам, защото колата отсреща беше далече, та тръгва той и аз виждам, че се движи на забавен каданс. Показах се леко и след това се прибрах, този докато изпревари автобуса, дойде колата от отсреща и заради него се наложи да влезе с 2 гуми в банкета, за да не се ударят, разминаха се на косъм. Та за това идеята ми колата да има мощност, а не да я чакам да се засилва една седмица...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2012 15:29

Ако търсех дизел, навярно бих се спрял на Тойота....
За Опел 1.9 не знам, но 2.0 и 2.2 CDTI имат някои други кусури.
Иначе Зафира А 1.8/125к.с. бе удобна за изпреварване. А новата В 1.8-140 няма никакъв проблем....
0-100 е 10.5-11сек.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 27 Фев 2012 20:08

Дизелов Опел втора ръка си е авантюра. sad.gif

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 27 Фев 2012 20:10

1.8 129 кс си беше достатъчно пъргава. 136 кс с турбо, ще си е супер. Друг е момента, че ако искаш да се залепиш зад някой със 100-120, да му се лепнеш на бронята и за 20 метра да го изпревариш, а в същото време искаш да е семеен ван, мисля, че единствения ти възможен избор е R 55 AMG. Иначе, гласувам за версото. Опелчето е като сглобявано от шоколадово яйце...
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
dnedkov
Мнения: 165
Регистриран на: 26 Ное 2011 17:45
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от dnedkov » 27 Фев 2012 20:28

Аз до скоро бях се нагърбил с твоята дилема, но я разреших както пише в подписа ми. Искам да те посъветвам да не подценяваш екстрата, която аз досега съм подминавал - Cruise control-а. Изключително удобно е да си "простреш" краката както ти е удобно, а компа да следва зададената от теб скорост.
Относно пъргавината - въпреки че не е много мудна (1.8VVT, 129к.с.), липсва ми "изстрелването" което дава турбината при дизела. Досега карах стар автомобил, 2.2 турбодизел, 113 к.с., но значително по-пъргав от Версото. Липсва ми емоцията.
Според мен не е за подценяване скърцането на салона и таблото. Много ме е дразнело в старата кола, благославя Версото - не се налага да усилвам музиката когато не ми се слуша smile.gif
Corolla Verso 1.8VVTi SOL 2006, Honda Jazz 1.4 CVT
www.polivni.com

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 27 Фев 2012 21:16

А Мазда 5 защо си я изключил, ми е чудно.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 27 Фев 2012 21:39

mitkoa написа:А Мазда 5 защо си я изключил, ми е чудно.
Скоро карах такава и голямо ми беше учудването, че мястото на шофъора е доста тясно. Иначе колата е просторна , но на шофъора му е тясно unsure.gif .
Последно промяна от Kiki на 27 Фев 2012 21:58, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

павел павлов
Мнения: 156
Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
Местоположение: гр.Царево
Обратна връзка:

Мнение от павел павлов » 27 Фев 2012 21:48

Взимай Версото!5 години карах колата от подписа ми!Оше ми е хубаво като се сетя за нея!В момента имам едно Пежо партнер ХДИ и една Вектра 1.9 ЦДТИ 150 коня!Е не дърпа по същия начин както го правеше Версото!Там започваше да тегли още от 1800 оборота докато при Вектрата трябва да си на 2100-220 оборота за да почустваш тяга!Не знам с возията как е Зафирата ама Вектрата е някакъв ад в дупките!Версото я бие яко по този показател!Замисли се и защо пада толкова бързо цената на Зафирата!
Корола Версо 2,2 D-4D Sol 2005 г.

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 27 Фев 2012 23:50

Kiki написа:
mitkoa написа:А Мазда 5 защо си я изключил, ми е чудно.
Скоро карах такава и голямо ми беше учудването, че мястото на шофъора е доста тясно. Иначе колата е просторна , но на шофъора му е тясно unsure.gif .
Ами имам познат, който е един от най-едрите хора, които познавам и се събира в нея. Аз съм я карал няколко пъти и не ми се стори тясна, поне на мен - 1.85 м съм и обикновено карам плътно назад, там си дърпах седалката. Но иначе, маздата май ми е фаворит, особено GTA модификацията - много красива и много бъкана с глезотийки. Материалите са много добри в интериора. Струва ми се най-голяма от трите - огромен багажник! Дизелите им май са пежо, а те са доказано добри и икономични. И най-важното - произведена е в ЯПОНИЯ.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
Zhoro
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Юни 2009 10:20
Местоположение: София - онова голямото село
Обратна връзка:

Мнение от Zhoro » 28 Фев 2012 14:37

mitkoa написа:А Мазда 5 защо си я изключил, ми е чудно.
Може би защото с Мазда въобще не съм запознат а и по сайтовете има общо 2 обяво за такива. Също така, четох и тази тема: http://www.tuning.bg/forums/index.php?showtopic=46289 където казват че е ниско а и пак казвам може би защото др. 2 модела са по-разпространени...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта