
Буксуване на колата
Абе, определно новите гуми имат Огромно значение, сега съм с 4 нови...някакъв Дънлоп Winter Responce доколкото помня...е няма опиране...на такива места нагазвах че цялото окачване отпред се беше напълноло със сняг и лед...иначе - да - лашкането си е безценно, само че естествено ако колата не е "кантаросала" с купето върху снега. На предишната ми кола... Пежо 405 1.9ТД...трите хубави неща при нея бяха - возията, пръскалките на предното стъкло biggrin.gif и невероятния олдтайм центробежен регулатор на ГНП-то...пустата гаТ - на 2-ра по нагорно си вървеше без газ - махах си крака от педала...и по същия начин се "откопавах" като затъне някъде - 1-ва, полусъединител без газ и се самоизравяше, без да изгасне...при това и дизеловото прасе отпред тежеше с едно 50кг отгоре над бензиновия на Тойотата. 

Така с дизеловите прасета
Като не става на лашки 2-ра, задна без газ ,а и няма 5 циганина да те изнесат . включ на първа ,отваряш врата ,пускаш педалите ,слизаш и си буташ сам и не гасне
.
ПС: Моля не опитвайте ,ако няма достатъчно разстояние да си догоните колата и да се качите в движение ,ако се подхлъзнете точно като се откопае и потегли laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Като не става на лашки 2-ра, задна без газ ,а и няма 5 циганина да те изнесат . включ на първа ,отваряш врата ,пускаш педалите ,слизаш и си буташ сам и не гасне

ПС: Моля не опитвайте ,ако няма достатъчно разстояние да си догоните колата и да се качите в движение ,ако се подхлъзнете точно като се откопае и потегли laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
- Местоположение: Хасково
Днес в разговор с колеги ми споделиха интересна идея.
Нарекоха я "изкуствен блокаж" - когато колата буксува и едното колело се върти,а другото стой на едно място или съвсем леко се върти на място,се натискала ЛЕКО спирачката.Това ( както ми обясниха ) спомагало да се изравнят оборотите на колелата,все едно се блокирал диференциала.Но найстина се натискало леко,достатъчно за да се изравнят "оборотите" на гумите,но не и да загасне колата.
Важало за дизелови коли,който можеш да ги оставиш да работят на обороти със включена 1 скорост и колелата да превъртат.
Имам се за шофьор със солиден опит,но за първи път чувах подобно нещо.Малко ми звучи като приказките на маса след 1л.концентрат.
Все пак съм се научил да не отхвърлям всичко което ми се струва странно или невъзможно веднага,а да се допитам/споделя,потърся мнение и от други.
Някой чувал ли е за това,правил ли го е,виждал ли е ???
Нарекоха я "изкуствен блокаж" - когато колата буксува и едното колело се върти,а другото стой на едно място или съвсем леко се върти на място,се натискала ЛЕКО спирачката.Това ( както ми обясниха ) спомагало да се изравнят оборотите на колелата,все едно се блокирал диференциала.Но найстина се натискало леко,достатъчно за да се изравнят "оборотите" на гумите,но не и да загасне колата.
Важало за дизелови коли,който можеш да ги оставиш да работят на обороти със включена 1 скорост и колелата да превъртат.
Имам се за шофьор със солиден опит,но за първи път чувах подобно нещо.Малко ми звучи като приказките на маса след 1л.концентрат.
Все пак съм се научил да не отхвърлям всичко което ми се струва странно или невъзможно веднага,а да се допитам/споделя,потърся мнение и от други.
Някой чувал ли е за това,правил ли го е,виждал ли е ???
Без Toyota , засега .......
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Важи не само за дизелаците, а за всички автомобили...
Буксува (върти се по-бързо) колелото, което е с най-малко сцепление, съответно на него спирачката ще действа по-ефективно...
На времето на задното предаване бе лесно - дръпнеш малко спирачката и си ти (ако междувременно не ти е замръзнало жилото де laugh.gif )
Но в доста от новите автомобили това нещо е реализирано по-ефективно чрез Тракшън контрола или допълнение към него (което работи дори и при изключен ТС, за да не ти падат оборотите на двигателя)..
Реализацията е през модула на ABS - удря спирачка само на превъртащото колело, и по този начин се реализира 'софтуерно' блокиращ диференциал...
Буксува (върти се по-бързо) колелото, което е с най-малко сцепление, съответно на него спирачката ще действа по-ефективно...
На времето на задното предаване бе лесно - дръпнеш малко спирачката и си ти (ако междувременно не ти е замръзнало жилото де laugh.gif )
Но в доста от новите автомобили това нещо е реализирано по-ефективно чрез Тракшън контрола или допълнение към него (което работи дори и при изключен ТС, за да не ти падат оборотите на двигателя)..
Реализацията е през модула на ABS - удря спирачка само на превъртащото колело, и по този начин се реализира 'софтуерно' блокиращ диференциал...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта