Тойота Авенсис дизел пали трудно
Тойота Авенсис дизел пали трудно
Колеги имам следният проблем
В големите студове 3 дена не ми се наложи да карам Авенсиса. Когато го разринах от сняг и се опитах да го запаля(-10 градуса) - не пожела. След 10-15 опита запали - като се виждаше че акумулатора има сила но двигателя само припалваше. След това я покарах, на другият ден сутринта в гаража(топъл 2-3 градуса) също не запали от първото въртене, а от второто. 9 часа по късно след цял ден стоене на студ пред завода я запалих чак от 4-5 опит. Смених си горивният филтър. И нещата леко се подобриха, но пак трябваше да задържам ключа на стартера малко по-дълго завъртян. Днес когато навън беше цял ден 8 градуса а вечерта беше 3 я запалих в полунощ и пак не от първото въртене(освен ако не задържам ключа на стартера по-дълго)
Чудя се дали ми е куца нафтата(Шел) или ми е прецакана подгревна свещ. Когато е вече загряла си пали както нормално без проблеми.
някой би ли изказал компетентно мнение?
Чух че вече има задължително био дизел в хафтата и от там може да има проблеми.
Предната зима си я палех от раз поне до към -10градуса.
В големите студове 3 дена не ми се наложи да карам Авенсиса. Когато го разринах от сняг и се опитах да го запаля(-10 градуса) - не пожела. След 10-15 опита запали - като се виждаше че акумулатора има сила но двигателя само припалваше. След това я покарах, на другият ден сутринта в гаража(топъл 2-3 градуса) също не запали от първото въртене, а от второто. 9 часа по късно след цял ден стоене на студ пред завода я запалих чак от 4-5 опит. Смених си горивният филтър. И нещата леко се подобриха, но пак трябваше да задържам ключа на стартера малко по-дълго завъртян. Днес когато навън беше цял ден 8 градуса а вечерта беше 3 я запалих в полунощ и пак не от първото въртене(освен ако не задържам ключа на стартера по-дълго)
Чудя се дали ми е куца нафтата(Шел) или ми е прецакана подгревна свещ. Когато е вече загряла си пали както нормално без проблеми.
някой би ли изказал компетентно мнение?
Чух че вече има задължително био дизел в хафтата и от там може да има проблеми.
Предната зима си я палех от раз поне до към -10градуса.
TOYOTA Avensis T4 D-4D 2.0
Сипвай от Алпиндизела на ОМВ, или пък обикновен + Castrol TDA. Аз лично докато карах дизел правех второто...поне със сигурност се знае каква и колко е добавката...за 6 години не ми се е случвало да не запаля, като имаше и екстремуми ...на -23 някъде, зимата на 2005-2006. Ако имаш неработеща подгревна свещ, двигателя ще прекъсва след като запали (30-40секунди примерно) и и ще припушва синьо - неизгоряла нафта от цилиндъра, който не е подгрят.
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
+10alex_varna написа:Нафта от Шел....не е много препоръчително да сипваш такава , ако си харесваш колата
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Провери си подгрева.Щом пали,ама трудно,сигурно само една свещ е заминала.Ако са две,почти сигурно няма палене.Аз два дена палих едно камионче Киа на две свещи само с много въртене и един "дезодорант" със странното име "Самостарт" във въздушния филтър.В четвъртък смених и четирите свещи и два дена няма грижа.Дано и утре да нямам проблеми.
jovko,и аз имах сходен проблем.При -23 градуса(авенсис 2.2 д4д) подгрявах и се опитвах да запаля поне 10 тина пъти(дори подгрявах по 2-3 пъти)Накрая нямах друг избор освен да полея горивния филтър със топла вода(със риск нещо да прецакам),но в крайна сметка запали след още 3-4 пъти....веднага налях хубава нафта+кастрол тда и на следващата сутрин при -22 запалих от вторият път 

- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Пък аз на -24 си запалих без грижи и Королата, Круйзера, Рав4-ката.... Дори едно 725тдс БМВ запали на -20 без да се зачуди дори ..... При това не от втори, ами от първия път
Ама иначе като ви каже човек, че не е добре да си карате колите с такива скапани горива и че може да работи много по-добре, по-тихо и по-икономично - всички скачате като попарени насреща laugh.gif Явно не са толкоз добре нещата, колкото си ги представяте.... Ама нека де, то трябва да има работа и за такситата, за севризите, че и оторизираните шемети 
нов - Королата сега и взех нови подргевни свещи, но дори с 2 1/2 работещи в най-добрия случай свещи, запалих от първи път, изпуши синкавото, прочисти си гласа и продължи да работи без грам зачудване .... Но пък и нафтата не ми замръзва .... Та една-две свещи, няма да спрат колата да пали, ако само свещ е проблема.... Горивото му е станало на желе, затова си е кюфкал ..... Докато филтъра подгрее горивото поне в него, че да развърти и назад....


нов - Королата сега и взех нови подргевни свещи, но дори с 2 1/2 работещи в най-добрия случай свещи, запалих от първи път, изпуши синкавото, прочисти си гласа и продължи да работи без грам зачудване .... Но пък и нафтата не ми замръзва .... Та една-две свещи, няма да спрат колата да пали, ако само свещ е проблема.... Горивото му е станало на желе, затова си е кюфкал ..... Докато филтъра подгрее горивото поне в него, че да развърти и назад....
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Фиата продължава да пали на четвърт оборот по време на студовете (еднократен подгрев около 10сек в големия студ - тогава изгасва ламБата)...
Ами то при дизела проблемите за зимно палене са стандартни:
Нафта, филтър, свещи... И накрая - ГНП... (кое от кое по-скъпо).
Провери си филтър и за предпочитане изгори нафтата (направи си екскурзия, като в последствие избягвай бензиностанцията, в която си я налял)...
И разбира се - провери свещите - доста народ избягва да ги проверява както трябва, защото трябва да ги разкачиш всичките и да ги мериш една по една...
Ами то при дизела проблемите за зимно палене са стандартни:
Нафта, филтър, свещи... И накрая - ГНП... (кое от кое по-скъпо).
Провери си филтър и за предпочитане изгори нафтата (направи си екскурзия, като в последствие избягвай бензиностанцията, в която си я налял)...
И разбира се - провери свещите - доста народ избягва да ги проверява както трябва, защото трябва да ги разкачиш всичките и да ги мериш една по една...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
При -17 около 01:00 след полунощ на Шел в Плевен не можеше да се сипе нафта от колонката.Беше замръзнала вътре в маркуча.Голям смях падна.И от там Шел изгуби една малка фирма с около 7 автомобилаKiki написа:+1alex_varna написа:Нафта от Шел....не е много препоръчително да сипваш такава , ако си харесваш колата

За момента единствено от Ромпетрол не съм чул някои да има замръзнал.
A car without TURBO is like a man without BALLS!
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мечо,и аз запалих на две свещи,ама с дезодорант у филтъра.Говорим за нормално палене от жена ми например,без магии разни.Ако и четирите свещи си греят нормално и нафтата не е на клей трябва да запали без проблем при нормален акумулатор.Яриса не беше пален от 12 дни и снощи слязях в гаража и с триста зора отворих замръзналата му врата-хем голяма хем тежка,хем хармоника.Ярисчето само кат ме видя и запали-а цялото горкото си беше в лед,както го прибрала мойта.Гаража е панелна клетка и е краен.Бензина си е бензин.Me4oKyX написа:Пък аз на -24 си запалих без грижи и Королата, Круйзера, Рав4-ката.... Дори едно 725тдс БМВ запали на -20 без да се зачуди дори ..... При това не от втори, ами от първия пътАма иначе като ви каже човек, че не е добре да си карате колите с такива скапани горива и че може да работи много по-добре, по-тихо и по-икономично - всички скачате като попарени насреща laugh.gif Явно не са толкоз добре нещата, колкото си ги представяте.... Ама нека де, то трябва да има работа и за такситата, за севризите, че и оторизираните шемети
нов - Королата сега и взех нови подргевни свещи, но дори с 2 1/2 работещи в най-добрия случай свещи, запалих от първи път, изпуши синкавото, прочисти си гласа и продължи да работи без грам зачудване .... Но пък и нафтата не ми замръзва .... Та една-две свещи, няма да спрат колата да пали, ако само свещ е проблема.... Горивото му е станало на желе, затова си е кюфкал ..... Докато филтъра подгрее горивото поне в него, че да развърти и назад....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: bultrastyle, ExTaZz, Semrush [Bot] и 6 госта