за радост едва ли ще пусна, защото гледам, че температурите ще се "качват" :-) но иначе ми хареса как си го написал :-)sstefan написа:Toyko-очаквам следващата ти тема с нетърпение!
А именно: "Помощ при замръзнали врати и дръжки-така ли е при новите Тойоти и дали се оправя гаранционно?" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Точно като се качат температурите и ще стане работата. Защото ще почне да се топи през деня снега и влажността на въздуха ще се качи доста. Сега гледам (последните 3-4 дни) по колите в квартала има доста по-малко лед отвън на стъклата в сравнение с преди 2-3 седмици. За отвътре, лед има всяка 3-та, 4-та.
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Гаража си е предимство няма спор. Моят не е отоплен но дори и в този кучи студ вътре е около 5-6 градуса.
И за да изпреваря колегата Тойко с евентуален въпрос за замръзналите врати biggrin.gif (шега разбира се!) то за тези, които си нямат гараж едно шишенце парафин, памуче и за около 3-4 минутки като се минат всички гумени уплътнения по вратите и задния капак, проблема се разрешава. Все пак ако е замръзнала вратата не "сецайте" и не дърпайте докато не ви остане дръжката в ръката, а внимателно натиснете рамката на врата към купето няколко пъти и ВОАЛА, отварянето става по-лесно biggrin.gif
Та пак, казвам гаража си е хубаво нещо
Обаче е добре колата да е изкъпана и добре подсушена, ако ще стои повечко време ... като моята biggrin.gif
И за да изпреваря колегата Тойко с евентуален въпрос за замръзналите врати biggrin.gif (шега разбира се!) то за тези, които си нямат гараж едно шишенце парафин, памуче и за около 3-4 минутки като се минат всички гумени уплътнения по вратите и задния капак, проблема се разрешава. Все пак ако е замръзнала вратата не "сецайте" и не дърпайте докато не ви остане дръжката в ръката, а внимателно натиснете рамката на врата към купето няколко пъти и ВОАЛА, отварянето става по-лесно biggrin.gif
Та пак, казвам гаража си е хубаво нещо

Обаче е добре колата да е изкъпана и добре подсушена, ако ще стои повечко време ... като моята biggrin.gif
е поне с гумите и уплътненията ниаккъв проблем засега нищо не е понечило да замръзне, а тази сутрин стъклото ми беше по-малко замръзнало и отвътре лед нямаше. най-верочтно не защото паркирах на другата страна, а понеже до голяма степен изсуших с парното водата от стелките на предния ден. проблем е когато караш малко и водата остане.... а за влагата е добре да се пуска климатика както казаха тука, явно наистин аизсушава въздуха... макар в къщи да не усещам такъв ефект на гърлото си
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Домашният климатик има и функция загряване за разлика от автомобилния. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Ще обясня по-просто: при автомобилния климатик не може да се обръща системата и работи само на охлаждане. При режим на охлаждане се изсушава въздуха поради кондензиране на влагата по охладителя.
При домашния климатик в режим на загряване няма изсушаване на въздуха и затова не усещаш сухота в гърлото.
При домашния климатик в режим на загряване няма изсушаване на въздуха и затова не усещаш сухота в гърлото.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
нещо не съм сигурен за тия твърдения хммм я виж тази статия референции 15 и 16 ? http://en.wikipedia.org/wiki/Air_conditioning
има твърдения за дехидратация и др и то не само при охлаждане ?
ето по напреднали климатици на най-добрите - дайкин:
http://v-clima.com/faq.php?id=nauchete- ... uru-sarara
освен това днес сутринта пуснах на климатик и стъклото почна пред очите ми да се изсушава, също в упътването го пише ?
има твърдения за дехидратация и др и то не само при охлаждане ?
ето по напреднали климатици на най-добрите - дайкин:
http://v-clima.com/faq.php?id=nauchete- ... uru-sarara
освен това днес сутринта пуснах на климатик и стъклото почна пред очите ми да се изсушава, също в упътването го пише ?
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Днес сутринта не пуснах климатика, а само насочих въздуха към челното стъкло - веднага се изчисти, като скрежа отвън направо се изпари, а не се втечни...
Относно изсушаването - Тойко малко бърка понятията....
Има абсолютна и относителна влажност на въздуха...
При ниски температури абсолютната влажност е много ниска...
При повишаване на температурата на въздух без измяна на абсолютната влажност, относителната влажност се понижава....
Това е варианта с домашния климатик, работещ на отопление.
При автомобилния климатик (и при домашния на охлаждане) се намалява абсолютната влажност - отделя се водата от въздуха...
Относно изсушаването - Тойко малко бърка понятията....
Има абсолютна и относителна влажност на въздуха...
При ниски температури абсолютната влажност е много ниска...
При повишаване на температурата на въздух без измяна на абсолютната влажност, относителната влажност се понижава....
Това е варианта с домашния климатик, работещ на отопление.
При автомобилния климатик (и при домашния на охлаждане) се намалява абсолютната влажност - отделя се водата от въздуха...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
ок съгласен съм за първата част според тая таблица:
http://www.tis-gdv.de/tis_e/misc/klima.htm
иначе за втората предполагам това е течът, който можеш да видиш от външните тела?
http://www.tis-gdv.de/tis_e/misc/klima.htm
иначе за втората предполагам това е течът, който можеш да видиш от външните тела?
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Не разбрах какво имаш предвид от първа и втора част на таблицата....
Таблицата е съвсем ясна - ако например температурата в купето е била 0С и относителнатта влажност - 50% (dew point -8C), то при -8С въздуха вече е достигнал относителна влажност 100%.
И при нататъшно застудяване ще започне да отделя водата във вид на конденз... Обикновено - върху най-студените части (там локално въздуха се охлажда най-много и затова - отделя влагата)..
Таблицата е съвсем ясна - ако например температурата в купето е била 0С и относителнатта влажност - 50% (dew point -8C), то при -8С въздуха вече е достигнал относителна влажност 100%.
И при нататъшно застудяване ще започне да отделя водата във вид на конденз... Обикновено - върху най-студените части (там локално въздуха се охлажда най-много и затова - отделя влагата)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дай ще го перефразирам:
При охлаждане въздуха не може да разтвори влагата, която е в него (става наситен разтвор), и затова отделя влагата.
Автомобилната климатизация работи така - въздуха се охлажда от питата на климатика (при което се отделя и дренира влагата - това дето тече), и след това ако е нужно - загрява се от питата на парното. По този начин получаваш изключително изсушен въздух:
Например климатика е смъкнал температурата на въздуха на 5С, при което във въздуха според таблицата са останали 6.8гр/м3 (100% относителна влажност). Ако този въздух го загреем до 50С, то същия въздух вече ще е с влажност под 10% (за 10% влажност във въздуха трябва да има разтворени 8.3гр/м3- изключително сух въздух)...
И този сух въздух може веднага да разтвори всякаква кондензирала влага по стъклата.
При битовите климатици нямаш цикъла на допълнително охлаждане на въздуха при топлене - там цикъла се обръща, и вътрешната пита само топли. Затова няма никакво отделяне на влага при отопление... (лятото - суши въздуха - отделя конденз от вътрешното тяло).
При охлаждане въздуха не може да разтвори влагата, която е в него (става наситен разтвор), и затова отделя влагата.
Автомобилната климатизация работи така - въздуха се охлажда от питата на климатика (при което се отделя и дренира влагата - това дето тече), и след това ако е нужно - загрява се от питата на парното. По този начин получаваш изключително изсушен въздух:
Например климатика е смъкнал температурата на въздуха на 5С, при което във въздуха според таблицата са останали 6.8гр/м3 (100% относителна влажност). Ако този въздух го загреем до 50С, то същия въздух вече ще е с влажност под 10% (за 10% влажност във въздуха трябва да има разтворени 8.3гр/м3- изключително сух въздух)...
И този сух въздух може веднага да разтвори всякаква кондензирала влага по стъклата.
При битовите климатици нямаш цикъла на допълнително охлаждане на въздуха при топлене - там цикъла се обръща, и вътрешната пита само топли. Затова няма никакво отделяне на влага при отопление... (лятото - суши въздуха - отделя конденз от вътрешното тяло).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Благодаря ти! Домързя ме да пиша толкова много....slowtraveler написа:...
При битовите климатици нямаш цикъла на допълнително охлаждане на въздуха при топлене - там цикъла се обръща, и вътрешната пита само топли. Затова няма никакво отделяне на влага при отопление... (лятото - суши въздуха - отделя конденз от вътрешното тяло).

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Producenta и 7 госта