Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?
Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?
Мнение от Toyko » 30 Яну 2012 10:21
Toyko
Мнение от Nixter » 30 Яну 2012 11:43
T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Мнение от iceman1234 » 30 Яну 2012 12:50
А тва с топлата вода ... нещо не ми харесва като идея, пукане, замръзване пак .. То с пръсклаките като си измиеш стъклото, ако решиш че има мръсотийка пак става веднага ледена пелена, та зорлем още вода да лееш - незнам ..

iceman1234
Re: Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?
Мнение от SFINKS » 30 Яну 2012 14:10
Изчисти си стъклата , отвътреToyko написа:Здравейте, днес към 6:30 стъклата ми бяха замръзнали отвън и ...отвътре ! Чудо на чудесата едни снежни дантели бяха се образували. Верно че беше - 7/10 ама нормално ли е това? Явно се дължи на останала влага в купето от дишането , която вентилацията не изкарва. Не карам напоследък с въртене на въздуха вътре именно да изкарва тая влага, но пак е станало. Колата явно "диша" недостатъчно и скрежът е хванал. Някой акъл как да избегнем? Или няма да е възможно при -15/20 ???

S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
Мнение от Toyko » 30 Яну 2012 14:20
мда тука май си прав това е вероятна причина за яка влага... и на мен не ми харесва топла вода, ще чистя и ще чакам или ще си купя специална кърпа да не замацва, някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ? мога да я ползвам също сле дпо небрежните действия на някой автомивки, след които забелязвам че не са ми избърсали като хората задното стъкло хммммiceman1234 написа:Ефекта се наблюдава най-вече при вкаран сняг с обувките, който остава по стелките. После колата седи на слънце, снега се топи и се изпарява, слънцето изчезва, става кокал пак навънка и влагата кондензира по стъклата, и после си и замръзва. Неприятен момент.
.

Toyko
- slowtraveler
- Мнения: 6205
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 344 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 30 Яну 2012 14:24
Допълнително може да има и друга причина: разтворимостта на водата във въздуха зависи много от температурата...
Ако си спрял колата в топло време, то въздуха в купето е разтворил доста повече вода, която може да задържи при спадане на температурата...
Та затова тази вода кондензира при спадане на температурата под т.н.dew point (точка на росата)..
Абсолютната влажност на въздуха е доста по-ниска при ниски температури.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от ace » 30 Яну 2012 15:12
ace
tntony
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от Raya » 30 Яну 2012 15:36
Защо трябва винаги да е включен?ace написа: Освен това климатик винаги трябва да е включен дори и през зимата като духа топло.
На мен ми е студено на климатик, само за първите 10 мин го оставям. И после на печка......става бързо жега)
Raya
- slowtraveler
- Мнения: 6205
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 344 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 30 Яну 2012 15:44
Ами най-добре става с препарат за стъкла (или още по-добре - за LCD монитори) и вестник независимо от партийната принадлежност.... Но трябва да си избърсал добре стъклото преди това с каквото и да е, за да нямаш някоя остра прашинка да го надраскаш...Toyko написа:....някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ?...
П.С. компресора на климатика при околонулеви и отрицателни температури не се включва колкото и да му натискаш копчето...
Може да те стопли и изсуши само лампичката му, която си светва и гасне щатно... laugh.gif
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Мнение от iceman1234 » 30 Яну 2012 21:37
Ами тези дето има реотани и на предните стъкла - са най-добре, ама повечето нямаме. За бърсане на стъкла има микрофибърни кърпи, по бакалиите (кауфланд, метро и къде ли не) ги продават, до гюдериите са, в автомобилния сектор. С тях и препарат - най-добре се мият прозорците отвътре.Toyko написа:....някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ?...
Интересен факт е, че по-чисти стъкла - по-малко се изпотяват.
Ако вече стабилно си се заледил отвътре си иска или загряване на колата, до толкова, че духалката да го бутне - или да стържеш и вътре - правил съм го, веднъж - дваж - гадно е, ама иначе - няма каране.

iceman1234
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 30 Яну 2012 21:55

Най-важното е да не позволяваш да се стига до конденз по стъклата отвътре:
- използвай гумени стелки и след ползване на автомобила ги изтръсквай от водата и снега.
- не позволявай да ти "перат" стелките на автомивка
- движи се на външна циркулация на вентилацията и след спиране направи проветрение на купето за да не се задържа влажен въздух.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Мнение от ace » 30 Яну 2012 23:36

ace
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от Raya » 30 Яну 2012 23:43
При мен така беше при първия Авенсис. Постоянно ми беше студено с тоя климатик. Сега с печката съм жива:)) и не се запотяват стъклата. Но и автомивката смених, стъклата перфектно ги мият.ace написа:като я изключа и стъклата ми моментално стават непрогледни от изпотяване. .... но а/с ми е пуснато нон стоп и разлика има
Raya
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 31 Яну 2012 00:07
zi_zi_top написа: - движи се на външна циркулация на вентилацията и след спиране направи проветрение на купето за да не се задържа влажен въздух.
Зизи го е казал...
Хм, дали нещо не разбирамммм..? Целогодишно се движа с леко отворена клапа за въздуха -повече да го върти вътре, но и да вкарва от вън (примерно 25-40%). Това означава също - да изкарва въздух навън, а с него и влагата. На моята по-проста Корола това го правя ръчно. Никога не са ми замръзвали стъклата отвътре(!)
Да не дишам изгорели газове на колите пред мен е важно, но и да виждам - също. А особено важно е, че ограниченият обем въздух в салона се издишва/замърсява МНОГО бързо при напълно затворена клапа за въздух, което е по-опасно за работата на мозъка от нафтовите изгорели газове, пък и предизвиква изпотяване, замръзване...
В инструкцията си пише как трябва да се управлява тази клапа, доколкото си спомням.
Instruktor59@yahoo.com
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта