колеги понеже напоследък имам доста къси отсечки в студовете явно акумулатора не може да се зарежда както трябва.та погледнах какъв е - FB(furukawa batteries) made in japan,това е всичко и някакви надписи на японски.държи се геройски все още 5г и 106к,но усещам как вече му е намаляла силичката.да се чуди човек вече коя марка е читава,ако успея да намеря същия няма да е зле,ама тук в тойота ми пробутват местни дървета- varta,banner,bären batterie,които също са го ударили през просото.
пс> само за инфо-тук хранителните вериги са почнали да внасят от китай,само печалбата се гледа явно.докъде ли ще стигнем...
jim_beam написа: да се чуди човек вече коя марка е читава,
Джим, моят оригинален "Делфи" изкара на дизелов двигател 6.5г без никакъв проблем. Не съм го зареждал някога, нито го знаех къде се намира.
Синът ми го кара на бензинов двигатил осма година и още нито го е зареждал, нито обслужвал по какъвто и да е начин-той си е необслужваем.
Ако можеш да си намериш такъв, няма да сбъркаш.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
jim_beam написа:колеги понеже напоследък имам доста къси отсечки в студовете явно акумулатора не може да се зарежда както трябва.та погледнах какъв е - FB(furukawa batteries) made in japan,това е всичко и някакви надписи на японски.държи се геройски все още 5г и 106к,но усещам как вече му е намаляла силичката.да се чуди човек вече коя марка е читава,ако успея да намеря същия няма да е зле,ама тук в тойота ми пробутват местни дървета- varta,banner,bären batterie,които също са го ударили през просото.
пс> само за инфо-тук хранителните вериги са почнали да внасят от китай,само печалбата се гледа явно.докъде ли ще стигнем...
До Виетнам.Иначе от дилъра на Тойота какъвто сложат-навсякъде е три години гаранцията при техен монтаж.
jim_beam написа: да се чуди човек вече коя марка е читава,
Джим, моят оригинален "Делфи"...Ако можеш да си намериш такъв, няма да сбъркаш.
мерси кики!
трудна работа намирането,освен това стандартната дължина е 30см,като дам min 95-100A/h излизат по-дълги.
и EXIDE май не са лоши,макар и не толкова евтини.
имало и някакви читави словенски,но не разбрах марката,ще прескоча тук ми е близо.засега кретам...
lederman написа:
....
След като пренощува без ток явно компютъра е позабравил това-онова (разни грешчици) защото, съвсем субективно, сега ми се струва, че колата върви по-добре и мотора е по-тих....
Май се оказва, че е полезно от време на време да скубем някоя клема на батерията, ей така профилактично, дори и да няма някакви проблеми с колата, по евтино е от закачане за диагностика и чистене на грешки в сервиз
При мен след забравена лампа в купето за 5-6 дни, се наложи зареждане на акумулатора и съответно колата беше известно време без акумулатор. След зареждане и монтиране на акумулатора, като запалих оборотите на празен ход започнаха да играят:
Като покарах 20-30 км се оправиха, но все пак да попитам това нормално ли е? Или пък има някакъв проблем, който компютъра е компенсирал?
Колата е Avensis T25, 1zz-fe.
Да, нормално е... Относно обучението на дроселовата клапа - абе не е точно така Дроселовата клапа е малка (и незадължителна) част от процеса...
Компютърът, управляващ двигателя има няколко типа параметри...
Някои са зададени 'заводски'.
А други данни са динамични/променливи - те се адаптират към двигателя и зависят от конкретното износване на двигателя, параметрите на определени компоненти, та дори от начина на експлоатация (какво шофьора иска от автомобила)...Които данни се натрупват и променят статистически или по друг алгоритъм при самата работа на двигателя.
При изключване на акумулатора се забравят тези динамични данни.
При подаване на ново захранване, тези данни, които са се натрупали с течение на времето се заместват с някакви 'базови' заводски данни, при които двигателя работи съвсем не по най-добрия начин...
И е нужно време за да се натрупат нови актуални данни, които да позволят двигателя да работи оптимално... И това май сме го обсъждали тук...
Ето как бе на моята Мазда 6 навремето:
Важното е, че се оправи проблема. Между другото да спомена. Когато не запалих заради забравената лампа, човек от паркинга ми даде ток с някакви измислени тънки китайски кабели. Ефекта беше нулев Дори не се опита да завърти стартера. Имайте го предвид, когато си купувате такива кабели.
С мизерни кабели може да се пали, но върви много време и донора трябва да тропа поне 1/2 час докато се зареди падналия акумулатор за да може да завърти. Ако се разчита на тях за въртене и бързо палене трябва да са здрави и стабилни без компромиси.
В момента на закачването на втората щипка на втория кабел се разбира дали някой от тях не е прекъснат по лек спад в оборотите на донора, искра при контакт- из китайските производства може да се е случило и такова качество, че изобщо да няма и верига.
Тока си иска квадрати на кабела... С тънък кабел няма как да проведеш големият пусков ток - най много да се изгориш на кабелите
Лошото е, че трудно се намират хубави (гъвкави) кабели с голяма квадратура (да, китайците предлагат гъвкави кабели с голям диаметър на изолацията, ама вътре медта е единици кв.мм)... И само кабела струва бая пари в електричарските магазини...
Свръзката към щипките и самите щипки също са много важни, та затова и резултата не винаги е добър...
Електроженните кабели са добро (макар и доста обемисто и тежко) решение - те са изчислени точно за такива токове - над 200А, докато 'китайците' по магазините навярно едва ли биха устискали и на 70-100А... (те затова сигурно им слагат дебела изолация - да не ти парят на ръцете )...
slowtraveler написа: С тънък кабел няма как да проведеш големият пусков ток - най много да се изгориш на кабелите
Определено, имах предвид, че може донора да работи по-дълго за да зареди падналия акумулатор през кабелите - при това стартов ток няма, има едни 30-40 А и като се вижда че са измислени преди стартиране е по-добре да се откачи поне единия.
п.с. 16 мм2 са доволно здрави, да имат здрави щипки и кербовки.