Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Пускам тази тема, защото може да е полезна за хора, които ги е страх да си откачат акумулатора...
Малко история - акумулатора умря геройски (разреди се на 3.5г експлоатация) заради прекалено къс пробег между гасене...
Смених го и започнах да наблюдавам как ще се самообучава ЕКУ-то (настройки на радио, стъклата, а при някои автомобили и ESP, а и други системи - става лесно с бегъл поглед в книжката и изпълняване на проста процедура).
Докато загряваше колата - нормално високи обороти...
Но при първите няколко спирания усетих, че колата държи изключително ниски обороти на празен ход....
Първите 20км изгасна два пъти безпричинно от празен ход...
Поразходих я, като на няколко пъти оборотите явно спадаха под 200, защото двигателя потреперваше, като примигваше таблото като коледна елха заради ниските обороти, но двигателя успяваше да се ускори отново...
Клипчето е при пробег около 30км след нулирането.
Двигателя не потреперва, оборотите са стабилни, но изключително ниски.....
Не мислете, че колата е изгаснала - работи си съвсем нормално.
На връщане по същия път карах нормално, и влизайки в града (50км след нулирането) на първия светофар забелязах, че оборотите бяха забили заводските параметри - 650-700об/мин...
Двигателя е 2.0 бензин...
През целия период на 'разработване' колата имаше ряз и нямаше никакви други странности...
П.С.
Горният ефект се наблюдава при почти всички съвременни автомобили...
Така, че не се шашкайте - просто оставете двигателя да поработи и да натрупа загубената при изключване на акумулатора статистика. Дали на място или в движение - това няма голямо значение (в смисъл - отразява се на времето за което се постига крайният резултат, но не и върху самият резултат)..
Малко история - акумулатора умря геройски (разреди се на 3.5г експлоатация) заради прекалено къс пробег между гасене...
Смених го и започнах да наблюдавам как ще се самообучава ЕКУ-то (настройки на радио, стъклата, а при някои автомобили и ESP, а и други системи - става лесно с бегъл поглед в книжката и изпълняване на проста процедура).
Докато загряваше колата - нормално високи обороти...
Но при първите няколко спирания усетих, че колата държи изключително ниски обороти на празен ход....
Първите 20км изгасна два пъти безпричинно от празен ход...
Поразходих я, като на няколко пъти оборотите явно спадаха под 200, защото двигателя потреперваше, като примигваше таблото като коледна елха заради ниските обороти, но двигателя успяваше да се ускори отново...
Клипчето е при пробег около 30км след нулирането.
Двигателя не потреперва, оборотите са стабилни, но изключително ниски.....
Не мислете, че колата е изгаснала - работи си съвсем нормално.
На връщане по същия път карах нормално, и влизайки в града (50км след нулирането) на първия светофар забелязах, че оборотите бяха забили заводските параметри - 650-700об/мин...
Двигателя е 2.0 бензин...
През целия период на 'разработване' колата имаше ряз и нямаше никакви други странности...
П.С.
Горният ефект се наблюдава при почти всички съвременни автомобили...
Така, че не се шашкайте - просто оставете двигателя да поработи и да натрупа загубената при изключване на акумулатора статистика. Дали на място или в движение - това няма голямо значение (в смисъл - отразява се на времето за което се постига крайният резултат, но не и върху самият резултат)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Вероятността е никаква - мерих го преди да го сложа
Освен това преди да тръгна докато мерих за утечки пробвах и зареждането, и се убедих, че независимо от оборотите и натоварването, бордовата мрежа бе 'забила' 14.1В и не мърдаше на никъде при превключване на големи консуматори...

Освен това преди да тръгна докато мерих за утечки пробвах и зареждането, и се убедих, че независимо от оборотите и натоварването, бордовата мрежа бе 'забила' 14.1В и не мърдаше на никъде при превключване на големи консуматори...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
http://www.toyota.bg/Images/Leaflet%20B ... 096254.pdfjim_beam написа:![]()
![]()
и за варта се чува същото,всеки е почнал да прави еднодневки,да прескочи гаранцията и в гюма.![]()
аве я да си поръчам оригинален,какво се правя на маймуна,5г е без грешка!
пс> може ли някой да провери колко струва в тойота бг за рав4 дизел?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
TATI написа:http://www.toyota.bg/Images/Leaflet%20B ... 096254.pdfjim_beam написа:![]()
![]()
и за варта се чува същото,всеки е почнал да прави еднодневки,да прескочи гаранцията и в гюма.![]()
аве я да си поръчам оригинален,какво се правя на маймуна,5г е без грешка!
пс> може ли някой да провери колко струва в тойота бг за рав4 дизел?
мерси колега!
има още нещо,акумулаторите,които се продават за оригинални,не са същите като тия,с които идва колата.един колега немец си беше взел,пишело само тойота,made in spain.
дойде ми на ум,евентуално да склоня някой продавач да ми изкара ориг. акумулатор от някоя нова кола и да и сложи тоя испанския,дето ги продават за оригинални.бай ганювски малко,ама ми се вижда най-добре.даже едно малко може да го почерпя по случая... laugh.gif
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
На Королата съм откачал акумулатора и като я запаля след това единственото, по което се познава е, че трябва да си настроя часовника, станциите на радиото и да си обуча ел. стъклата.
В книжката на Корсата за бензинови ДВГ е описана процедура след откачане на акумулатор: 1. Запалване и оставяне на ДВГ на празен ход до достигане на работна температура и 2. Изминаване на 2-3 км с променлив режим на движение.
Понякога не съм спазвал тази процедура и съм подкарвал веднага, тогава съм усещал в началото леко претрисане на светофар, но никога не ми е гаснала.
Джим, купи си Bosh S5 или Exide!
В книжката на Корсата за бензинови ДВГ е описана процедура след откачане на акумулатор: 1. Запалване и оставяне на ДВГ на празен ход до достигане на работна температура и 2. Изминаване на 2-3 км с променлив режим на движение.
Понякога не съм спазвал тази процедура и съм подкарвал веднага, тогава съм усещал в началото леко претрисане на светофар, но никога не ми е гаснала.
Джим, купи си Bosh S5 или Exide!

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При мен се получи защото тръгнах веднага след като стартирах двигателя....
Практически не и дадох шанс да си стигне сама до празен ход...
А при стартиране на студения двигател първоначално оборотите бяха над 1300об/мин....
Та аз веднаха метнах колата както обикновено, и тя не е имала шанс да си нагоди данните за празен ход...
Ако я бях оставил да си загрее и достигне празен ход, едва ли щеше да има такъв ефект...
Практически не и дадох шанс да си стигне сама до празен ход...
А при стартиране на студения двигател първоначално оборотите бяха над 1300об/мин....
Та аз веднаха метнах колата както обикновено, и тя не е имала шанс да си нагоди данните за празен ход...
Ако я бях оставил да си загрее и достигне празен ход, едва ли щеше да има такъв ефект...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта