Мнение
от slowtraveler » 17 Яну 2012 12:47
С тея електроники нещата са трудно диагностицируеми....
Бях писал на времето за подобна история с Опел Зафира:
Лятото след като бе карана колата, като включиш на задна, и 'газта' изчезваше, светваше ТС... След което обаче по никакъв начин не можеше да я запалим. Изключване на акумулатора решаваше проблема моментално.
Отдадохме го на температурата (по-често се проявяваше в големите жеги).
Гледаха я на компютър, и смениха сума ти скъпоструващи части (дросел, ЕКУ, сензори)...
И когато с новото ЕКУ казаха, че техния комп не можел да комуникира с него, вдигнахме голям панаир...
Колата започна още по-големи странности - изчезваха индикациите на таблото (обороти, скорост, лампички). Един път се държа като полтъргайст - запали от раз, но нищо на дисплея. Газта се появи след около 30 секунди. Таблото светна след още 20-30 сек. А хидравликата на волана се появи след около 2 минути....
И проблема се оказа в алармата.
Реле за прекъсване на веригата на бензиновата помпа явно е превключвало няколко милисекунди по-късно, и пиковете са шашкали ЕКУ-то...
Което си е работило що годе нормално, но явно с лека грешка в програмката, и току 'зависне'...
След отстраняване на това реле 6-7г колата не е създавала проблеми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008