Въпрос към майсторите за горене на масло.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Недей да сипваш с по-тънко масло от преписаното за твойта кола!
Отделно, на маслото с времето и пробега му пада вискозитета. Т.е. ако си налял 5W40 след 5-10К км то вече става 0W30 (примерно), т.е. разрезжда се и сътветно си губи част от качествата. Това съм го установил с анализ на мойто масло в лаборатория. За това и твойта кола може да харчи повече масло точно послените няколко стотин км преди смяната.
Та в този ред на мисли сменяй си маслото навреме! biggrin.gif
Нак-доброто масло за по-старите коли (но и за много от новите), както съм казвал много пъти е biggrin.gif е 5W30, но лошото е, че то не се предлага в БГ като минерлано, а само пълна синтетика (по незнайна за мен причина?!?).
Аз бих ти препоръчал да караш с 10W30 или 10W40 полусинтетика и това само, ако темп. в твоя район зимата не пада под -7C. Ако пада под тези градуси си карай с 5W40!
Отделно, на маслото с времето и пробега му пада вискозитета. Т.е. ако си налял 5W40 след 5-10К км то вече става 0W30 (примерно), т.е. разрезжда се и сътветно си губи част от качествата. Това съм го установил с анализ на мойто масло в лаборатория. За това и твойта кола може да харчи повече масло точно послените няколко стотин км преди смяната.
Та в този ред на мисли сменяй си маслото навреме! biggrin.gif
Нак-доброто масло за по-старите коли (но и за много от новите), както съм казвал много пъти е biggrin.gif е 5W30, но лошото е, че то не се предлага в БГ като минерлано, а само пълна синтетика (по незнайна за мен причина?!?).
Аз бих ти препоръчал да караш с 10W30 или 10W40 полусинтетика и това само, ако темп. в твоя район зимата не пада под -7C. Ако пада под тези градуси си карай с 5W40!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
max-2 написа:Благодаря за мненията до тук. Наистина, никога не съм я карал като бабичка тази кола, може би само в началото, то и тогава не пипаше масло. Често минавам 4-5к оборота, понякога и до изключвател. А нормално сменям на 3-3,5 и не падам под 2-2,5 на скорости над 2-ра.
Но си смърди на масълце и от време на време изпушва леко. Например топла докато отворя гаража работи на празен ход и като дам газ изпушва за момент, но е видимо само за човек, който стои зад колата. Аз от вътре не го виждам. Мисля да премеря компресия и ако е добра да ги сменя тези гумички. От капачката на маслото няма налягане и пушене въобще.
Измерих компресия, 12-12.2 бара на всички цилиндри на топъл двигател. Нормалното налягане при нов двигател трябва да е 13,5 бара, а минимално допустимото е 10 бара. Мисля, че можеше да удари и 12,5 бара, но никога не съм зареждал акумулатора, а колата се кара основно на отсечки от 1-2-3км. на палене. Ето и вида на свещите при положение, че от 15-ина дни не е карана извънградско.
А, междувременно смених и маслото-пак Енеос 5в40.
Абе за бабичка май си е добре.

- Прикачени файлове
-
- sveshti.jpg (492.65 KiB) Преглеждано 2311 пъти
Carina E 4AFE LB 1992
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
@JapaneseJapanese_fever написа:...
Отделно, на маслото с времето и пробега му пада вискозитета. Т.е. ако си налял 5W40 след 5-10К км то вече става 0W30 (примерно), т.е. разрезжда се и сътветно си губи част от качествата. ...
не е точно така,става от 5W40 на 5W30,което пак не е фатално.фатално би било,ако е 5W30,което с времето става на 5W20 и по-зле.високо-температурния вискозитет се влошава,т.е. маслото започва да губи смазочните си свойства и при ръчка на аутобана може да стане лошо,има много такива случаи де.поради тази причина не е за препоръчване при много градско и къси разстояния масла с малко число след W-то,или ако няма как,да се сменя по-често!

ама тук хората май си сменят маслата макс. на 10к,така че не ги бърка толкова.

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Естествено, даже трябва да се почистят резбите от нагара. Свещта трябва да се навие на ръка докато прибере и след това с късо рамо лекинко.mafiota написа:Керемидения цвят говори много добре за свещите.
Внимавай при поставяне, предполагам знаеш, че не се стягат много!
Ако не се почистят резбите има случаи в които нагарът пречи толкова много, че свещта е навита наполовина и е затегнала.
А отвиването става при студен двигател, за да не повлече някоя резба.
Carina E 4AFE LB 1992
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
като казахме лада ето мнението на колегите от форума за диагностика на свещите http://www.ladaclub-bg.com/faq/53-spark-plugsmax-2 написа:На ладата ми преди години нови свещи, карани на газ две седмици изглеждаха така, все едно сега ги вадя от кутийката....
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Ами имам една книжка на Хайнес за Тойота Карина Е и там е описано по този начин измерването.Бензинът го спрях като запалих колата без да натисна копчето на алармата (имобилайзера), налягането в бензиновата рейка спадна и колата изгасна. Откачих и куплунга към прекъсвач-разпределителя за да спре захранването на бобината и и да няма искра без товар(свещи), защото може да изгори.Иначе досега не бях я мерил, не ми пука като работи добре мотора и върви...Даже при покупка никога не съм мерил. Но сега ми попадна точен манометър(много важно) и реших да видя какво е състоянието на двг. , дали има шанс да гори масло само от гумичките...Toyo_driver написа:max-2 извинявай че питам ама защо сте мерили компресия на топъл двигател???аз знам че се мери на студен щото при топъл маслото уплътнява хлабините между буталата и цилиндъра, а също и между сегментите и буталото и манометъра лъже...btw 12,5 си е добра компресия
Ладата така заради менте кабели на свещите я бях разчовъркал(прекъсваше) и мерих на студено с незнаен манометър. Даде ми 5-5.5бара, а вървеше много добре за лада и масло не доливах...
Carina E 4AFE LB 1992
Няма оправия за маслото, тези мотори си горят! Дори и след смяна на гумички.
Но мен не ме притеснява, защото обикновенно си купувам 5л. туба, и дори и да доливам не я изразходвам до край.
На мен ми хвърляше масло от О-пръстена на делкото , който си е с доста специфична форма. И всичко стана след като и проверявах центровката със стробоскопа. Навих малко тефлонова лента под мястото където ляга о-пръстена, малко да го пораздуе, и вече 12 хил. км. никакви течове.
Но мен не ме притеснява, защото обикновенно си купувам 5л. туба, и дори и да доливам не я изразходвам до край.
На мен ми хвърляше масло от О-пръстена на делкото , който си е с доста специфична форма. И всичко стана след като и проверявах центровката със стробоскопа. Навих малко тефлонова лента под мястото където ляга о-пръстена, малко да го пораздуе, и вече 12 хил. км. никакви течове.
За това си купувайте с 3S-FEmafiota написа:Няма оправия за маслото, тези мотори си горят! Дори и след смяна на гумички.
Но мен не ме притеснява, защото обикновенно си купувам 5л. туба, и дори и да доливам не я изразходвам до край.
На мен ми хвърляше масло от О-пръстена на делкото , който си е с доста специфична форма. И всичко стана след като и проверявах центровката със стробоскопа. Навих малко тефлонова лента под мястото където ляга о-пръстена, малко да го пораздуе, и вече 12 хил. км. никакви течове.

А това за О-пръстена не ми стана много ясно - ако ти се е сторило че има правоъгълно сечение - то просто идва от старостта му, трябвало е да го смениш, ако си махал делкото, при мен О-пръстена беше с квадратно сечение и кафяв цвят

Ами и аз сложих обикновенно гумено О-пръстенче, но не се оправи. На оригиналното сечението беше все едно като правоъгълник с заоблени ръбове.desotodorov написа:mafiota написа:Няма оправия за маслото, тези мотори си горят! Дори и след смяна на гумички.
Но мен не ме притеснява, защото обикновенно си купувам 5л. туба, и сторило че има правоъгълно сечение - то просто идва от старостта му, трябвало е да го смениш, ако си махал делкото, при мен О-пръстена беше с квадратно сечение и кафяв цвят, смених го с нов, с кръгло сечение biggrin.gif - макар че не опускаше още.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта