Land Cruiser 150 (120) чип тунинг - пет въпроса.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 02 Дек 2010 15:11
Land Cruiser 150 (120) чип тунинг - пет въпроса.
Обмислям чип тунинг за Land Cruiser 150 с мотор 1KD-FTV 5 speed Automatic. Тойота Балканс предлагат чип PZ456J977300. Въпросът ми е, дали някой от вас вече е правил тунинг с този чип (предполагам, въпросът е еднакво валиден и за собствениците на LC 120) и какъв е ефектът от това? Интересува ме:
1. усеща ли се промяна в мощността и ускорението?
2. има ли промяна в поведението на предавателната кутия - по-ранно включване на по-висока предавка, по-дълго задържане на по-висока предавка...?
3. има ли промяна в разхода на гориво при запазени характеристики на шофиране и каква?
4. може ли някой да ми даде оригинална техническа спецификация на чипа и неговия принцип на действие? От ТБ такава не дават, а и никъде в и-нет не намерих.
5. имате ли информация за други чипове, на други фирми?
Извинявам се, ако въпросът вече е поставян, но не можах да намеря нищо по темата тук.
1. усеща ли се промяна в мощността и ускорението?
2. има ли промяна в поведението на предавателната кутия - по-ранно включване на по-висока предавка, по-дълго задържане на по-висока предавка...?
3. има ли промяна в разхода на гориво при запазени характеристики на шофиране и каква?
4. може ли някой да ми даде оригинална техническа спецификация на чипа и неговия принцип на действие? От ТБ такава не дават, а и никъде в и-нет не намерих.
5. имате ли информация за други чипове, на други фирми?
Извинявам се, ако въпросът вече е поставян, но не можах да намеря нищо по темата тук.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Върви повече в същото време гори същото. Влияе върху налягането на впръскваме, момента на впръскване, времето на впръскване на горивото и налягането на турбото. Настройките са толкова финни, че не се хваща разликата. Гледал съм данни в реално време със и без оригинален чип на един и същ автомобил неведнъж и няма разлика в показанията. Най-много съм усетил разликата в Германия с тяхната нафта, но и в България си се усеща. Скъсява ресурса на дюзите, турбото и мотора с десетина двадесет процента. Ти си преценяш дали си струва. В цялата мрежа на Тойота хората който могат да ти обяснят се броят на пръстите на едната ръка.
Не си слагай така наречените "пауър бокс" - няма такъв смях. Вдига само налягането на дюзите като лъже компа за стойноста от датчика на рейла. Усеща се повече мощност, но скоро си купуваш дюзи, на втория комплект дюзи и помпа.
Не си слагай така наречените "пауър бокс" - няма такъв смях. Вдига само налягането на дюзите като лъже компа за стойноста от датчика на рейла. Усеща се повече мощност, но скоро си купуваш дюзи, на втория комплект дюзи и помпа.
Човек се учи докато е жив.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 02 Дек 2010 15:11
Джамбазов, благодаря ти! Ти отговори на шестия въпрос - как се отразява тунинга на живота на двигателя
Ако наистина повишената мощност е за сметка на живота на двигател и части, то решението е ясно. Интересното е, че както ти казваш, оригиналния чип променя както налягане/количество и тайминг на горивото, така и работата на турбото.
Уви, напълно си прав за компетенциите на сервиз ТБ! Аз и един човек не успях да намеря. И, което е по-стряскащото, не разполагат с техническа информация за чипа. Искат купчина пари за нещо забулено в тайнство и мистерия. Наслушах се на тълкования и хипотези.

Уви, напълно си прав за компетенциите на сервиз ТБ! Аз и един човек не успях да намеря. И, което е по-стряскащото, не разполагат с техническа информация за чипа. Искат купчина пари за нещо забулено в тайнство и мистерия. Наслушах се на тълкования и хипотези.
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
НЕ влияе на надув на турбото, но това е друга тема.... Не съкращава и живота на двигателя, даже напротив, но това също не ми се коментира.... Общо взето, ЧИП-а на ТБ е бокс, който има зададен контрол на време за впръскване - иначе си е чист пауър бокс. Колега, ако искаш да уточним, звънни ми направо, щото тук ще настане БЕСЕН спам, как не може и няма начин, но просто и ясно, Круйзер 120 163к.с. сега ускорява за 9 секунди до 100км/ч, разхода градско в Пловдив на КЪСИ разстояния е 8,8-9,3л/100км.... При това работата на мотора е по-тиха, по-мека и определено в пъти по-добра... Лорда е прав, незнам колко к.с. е колата, нямам време да се занимавам с нея сега на дино да ходя, но от 12,7 сек до 100км/ч, до 9 секунди, си е доста приятна разлика
И НЕ струва 1800 евро да се направи това, че може и повече да искат ТБ ..... Звънни ми или пиши на ЛС, защото нямам желание да влизам в спорове с едни и същи хора за едни и същи неща. .... Ако ли не - ти си знаеш, жив и здрав и безаварийни километри 


Автора на темата може да получи повечко инфо тук:
http://www.adler-auto.bg/chiptuning.html
това е един от доста сериозен разбирач занимаващ се с напомпване на чипове.
http://www.adler-auto.bg/chiptuning.html
това е един от доста сериозен разбирач занимаващ се с напомпване на чипове.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Vesko - как защо - за пари.... че иначе разликата ще е малка с новия модел и хората няма да имат толкова желание да купят новата.... А така си взимаш новия модел, който заводско е с този нов фърмуер и после пак бокс.... biggrin.gif Кинти, кинти и нищо друго.... За да се продават новите.... Мафиоте - докарай Каринката да видиш как не може повече.... ще полудее Уекинко Каринчо laugh.gif
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Фирмена политика... пък и хардуера, надали им струва повече от 5-10лв на тях лично
Процента печалба е огромен, пък и така не дават пълен достъп на представителите на марката ... За да го качат нов фърмуер, ще трябва да имат пълен контрол над ЕКУ-то е другите компове по колата, пък така нема нужда ... А контрола се запазва biggrin.gif

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
колега ако е тте чипа това е най-оптималното,понеже е единствения начин да се запази заводската гаранция на колата(toyota)!
иначе едни от малкото сериозни са хопа(http://www.hopa-tec.de/),за новия LC:
'...Toyota Land Cruiser mit 205 PS und 480 Nm!
02.03.2010 "Neu" Toyota Land Cruiser J150 3,0l mit 205 PS und 480 Nm
Die serienmäßige Leistung von 173 PS wird auf 205 PS erhöht. Das von 410 Nm auf 480 Nm...'
те също поемат гаранция за определено време на определени компоненти.
евтините powerbox-ове лъжат ECU-то с по-ниска темп. на горивото,впоследствие се впръсква повече гориво.завършва фатално за мотора,но не ми се впуска в търсене на снимков материал.
един съвет-не прави тунинг на кола с автом. скорости!
да,и джамбазов е прав за обяда...
иначе едни от малкото сериозни са хопа(http://www.hopa-tec.de/),за новия LC:
'...Toyota Land Cruiser mit 205 PS und 480 Nm!
02.03.2010 "Neu" Toyota Land Cruiser J150 3,0l mit 205 PS und 480 Nm
Die serienmäßige Leistung von 173 PS wird auf 205 PS erhöht. Das von 410 Nm auf 480 Nm...'
те също поемат гаранция за определено време на определени компоненти.
евтините powerbox-ове лъжат ECU-то с по-ниска темп. на горивото,впоследствие се впръсква повече гориво.завършва фатално за мотора,но не ми се впуска в търсене на снимков материал.
един съвет-не прави тунинг на кола с автом. скорости!

да,и джамбазов е прав за обяда...

Последно промяна от jim_beam на 13 Яну 2012 00:18, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Semrush [Bot] и 6 госта