Може би глупав въпрос !

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 10 Яну 2012 17:16

moloko написа: мотора да поработи 15, 20 секунди на място преди да се загаси.
на практика в книжката го пише за това но е поради турбокомпресора - и е 1 мин след 80-100 км/ч и 2 мин след магистрала, без почивка след градско

moloko написа: В студените дни обаче, сутрин много често си я държа и по 10 минути , докато я изчистя от снега или пък докато размрази предното стъкло и нямам проблеми.
това е ясно как си го мислят ???
но пак не разбрах за катализатора някой ако е чел в книжката д каже, ще погледна лепенките....

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Мнение от max-2 » 10 Яну 2012 17:26

В мануала за Карина Е 1992 пише да не работи колата на място повече от 20 минути заради катализатора. Не може да загрее достатъчно, за да си върши работата и се задръства/отравя. Предполагам, че това важи само за студена кола, но не съм сигурен.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 10 Яну 2012 18:36

Лятно време също не е препоръчително колата да работи на място!
Има си определение - excessive idling - смазването и охлаждането на двигателя, когато работи на място не са толкова добри, както ако си в движение.

Отделно за зимния сезон (освен, ако колата ти не е автоматик, тогава се изисква да загрее малко повече заради трансмисионното червено масло), когато си в движение двигателя и трансмисията се загряват едновременно и много по-бързо, отколкото, ако си на място и трансмисията не се движи.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 11 Яну 2012 17:25

днес разбрах , че и глоба има за работещ на място автомобил :) ама не съм видял да глобяват ? на няква тъпа мутра предполагам тъпият шофьор го гледах веднъж как държа цял час мерцедеса запален, да не би да му изстине дупето на шефа явно....

Trumi
Мнения: 21
Регистриран на: 12 Яну 2012 09:13

Мнение от Trumi » 12 Яну 2012 09:42

Аз зная,че ВИНАГИ се изчаква около 1 мин,не за да загрее-то е невъзможно,а за да качи маслото наи-вече по главата....навсякъде.В Австрия просто съм се удивил,как палят и докато каже БРЪМ и вече са тръгнали,което е уникално глупаво и спред мен,насират двигателите зорлен...

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 12 Яну 2012 09:54

V BG mislim prekaleno mnogo za DVG i malko za vazduha, koyto dishame! mad.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6197
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 12 Яну 2012 10:24

Точно еко-нормите са причина и за инструкциите в Германия ВЕДНАГА след запалване да се потегля....
Което пък има страничен ефект - в Норвегия забелязах, че около всяко място където трябва автомобила да изчака кратко (например ферибот, който е на 10-15 минути) има барче/магазин. Никой не стои в автомобила, а и е забранено автомобилите да работят на място.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 12 Яну 2012 10:37

хехе така се стимулира индиректно търговията на стоки като кафе и вафли, понеже който спре купува. аз доколкото съм чувал печалбите на бензиностанциите от съпътстващи стоки са много по-големи отколкото от гориво - там надценките са ясни, а не е като сандвича, който ти пробутват за 3-4 лева вместо за два.
а това , че си пазим повече колите от немците не съм съгласен, освен хората от тези форуми и малко други маниаци. огледайте се колко запазени са старите коли тук и колко там и после помислете кой пази повече. там има разни трошки на по 40/50 години като от музей извадени. Да не говорим , че с по-малко миене колите им изглеждат супер - просто защото тук е най-мръсната страна от Евросъюза. Ей това най ме е яд. Мръсотията от производство и въглища и прочее.

Trumi
Мнения: 21
Регистриран на: 12 Яну 2012 09:13

Мнение от Trumi » 12 Яну 2012 15:38

[quote="Toyko"]
Не си пазят повече колите,просто имат TUV преглед,който е нашият годишен преглед,обаче се минава САМО с абсол.изправна кола.Няма го момента в който не ти проверяват нещо или минаваш с повреда.Ако имаш дори половин сантиметар раждичка на носещ елемент,те спират от движение,та за това колите им дори и стари са като новички!Колкото до околната среда в БГ,не съм съгласен с теб.НЕ е по мръсно,дори аз като съм в Австрия,не можеш да си прадставиш КОЛКО мн луга хвърлят и това как яде ламарината.Просто в БГ и части и консуматичи не са на никакво ниво,от тук идва проблема!

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 12 Яну 2012 15:49

един просто факт за някой държави в Европа е че може да си лъснеш обувките и да не повториш три дена и още изглеждат добре

В България това никога не може да стане - всеки лъскаш по два пъти

Не знам Австрия не съм пребивавал повече от половин ден никога, говоря за Германия, Швеция, Англия, дори Франция или Испания
а лугата е съвсем друго !

В Швеция като питах за минерална вода откъде да си налея и ме изгледаха като извънземно ! Там най-интересни са млякото и захарта за кафе , но това е друга тема хихихи Тази от чешмата си е явно достатъчно чиста все още....

Така - за немските таратайки говоря, че съм виждал с перфектно чисти тапицерии и запаени отвсякъде, а тука постоянно се сблъсквам с коли превърнати в мазе или склад за буркани :censored:
Подобна мърлящина цари само в студентско общежитие и катун. Разбира се и там мърлячи има особено сред семейните. Аз лично се дразня от всяка хартийка, солетка и шоколад, но това е др въпрос де :) Просто си мълча и правя оборка на колата след моите хуни.

Trumi
Мнения: 21
Регистриран на: 12 Яну 2012 09:13

Мнение от Trumi » 12 Яну 2012 15:57

[quote="Toyko"]
:D :D голяма си капия :D
За прахта си прав,аз говорех за подръжката и консумативите на какво качество са тук.Но лугата наистина кара колата зверски да гние.Иначе ДА и аз съм се чудел как така колите са им като нови винаги вътре,мн е яко!
Виж снимката,не е ли така :D :D
Прикачени файлове
408037_10150476522578049_286922943048_8618574_732802832_n.jpg
408037_10150476522578049_286922943048_8618574_732802832_n.jpg (56.01 KiB) Преглеждано 729 пъти

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 12 Яну 2012 16:25

:thumbsup:
hehehe
Пак зависи от много неща де, но обикновено в типичното мислене на истинския мъж (тип Ал Бънди ) битуват точно такива правила за чистене на дома и колата като на картината :)

между другото се отклонихме много от темата, която беше -
1. добре е да подгреем леко колата карайки на ниски обороти отначало след палене в студената сутрин - предполагам докато загрее и качи стрелката до средата, което отнема доста...
2. добре е да поработи малко двигателя след спиране от магистрала и 100-120км/ч, ако сме с турбо

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 13 Яну 2012 23:06

В зависимост от атмосферните условия се случва след запалване да ми се замагли предното стъкло... (то и преди запалване си е замаглено)... Та в този случай как да избегне човек подгряването?

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 14 Яну 2012 08:24

Vesko написа:В зависимост от атмосферните условия се случва след запалване да ми се замагли предното стъкло... (то и преди запалване си е замаглено)... Та в този случай как да избегне човек подгряването?
В книжката пише как да се избегне запотяването на предното стъкло.Ако нямаш книжка,използвай сух парцал :thumbsup:

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Яну 2012 08:31

nowyaris написа:
Vesko написа:В зависимост от атмосферните условия се случва след запалване да ми се замагли предното стъкло... (то и преди запалване си е замаглено)... Та в този случай как да избегне човек подгряването?
В книжката пише как да се избегне запотяването на предното стъкло.Ако нямаш книжка,използвай сух парцал :thumbsup:
А сух парцал от къде? biggrin.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта