въпрос за съединителя :) малко странен....
модератота - дайте да изтрием темата, че някои хора ще си изпотрошат колите да пробват странни техники
знаех си аз , че трябва блок схема, например :
контакт с ключа -> загряване на свещи при дизел до изгасване лампа ->натискане спирачка -> натискане съединител -> нулева или не по избор от лоста -> палене с ключа-> отпускане на ключа ;-) -> спирачка отпускане->натискане газ и отпускане съединител - > потегляне -> спирачка и съединител-> нулева -> ръчна -> слез да видиш какво направи
biggrin.gif biggrin.gif

знаех си аз , че трябва блок схема, например :
контакт с ключа -> загряване на свещи при дизел до изгасване лампа ->натискане спирачка -> натискане съединител -> нулева или не по избор от лоста -> палене с ключа-> отпускане на ключа ;-) -> спирачка отпускане->натискане газ и отпускане съединител - > потегляне -> спирачка и съединител-> нулева -> ръчна -> слез да видиш какво направи

само не забравяй спирачката да държиш ;-) според мене е нямало ограничители, все пак кои ще тръгне да маха тия неща заради навик ?Raya написа:zi_zi_top написа:Raya написа: Аз стигнах до извода, че ще си паля както до сега: изключвам от скорост и врътвам ключа.
Днес ще питам 1-ия собственик имал ли някакъв ограничител, както казвате.
между другото една мацка така ме помля на паркинг преди време, ремонта излезе сигурно над 1500 лева, защото беше свикнала да кара автоматик и явно е отпуснала та се вряза като торпедо, отивам и гледам не можах да повярвам колко щети може да се предизвикат от такова нещо - 2 метра дистанция и спрели коли .......
П.С. държа да отбележа само , че не съм сексист и харесвам жени, които карат

Една друга така я пуснах да кара ръчни и на първото кръгово беше аут ...с ръце във въздуха.... не знам как им дават книжки и как може да забравиш толкова бързо нещо такова?
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Така е, нямало. А 3-ия Авенсис автоматик трябва да се натисне спирачката за да запали.Toyko написа:според мене е нямало ограничители, все пак кои ще тръгне да маха тия неща заради навик ?Raya написа: Днес ще питам 1-ия собственик имал ли някакъв ограничител, както казвате.
И с една дума: не разбрах нищо по темата (не всичко ми е по силите:))).
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....
По темата - карай както е решил производителя. Ако си инженер, интересуват те техническите детайли или си модифицираш колата си блъскай главата с теории 

"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
според мене след всички писания темата си е много ясна - японецът е сложил ограничител - значи трябва - точка. натискаш - палиш - караш.
при другите модели - по усмотрение на водача и пак по ограничение на електрониката.
между др това с натискане спирачка на автоматика май го има на повечето и е с подобна функция - Ръчка - натиснат съединител = няма движение (освен на баир тоест натискай си ти спирачката), Автомат - натисната спирачка = няма движение (дори по баир).
при другите модели - по усмотрение на водача и пак по ограничение на електрониката.
между др това с натискане спирачка на автоматика май го има на повечето и е с подобна функция - Ръчка - натиснат съединител = няма движение (освен на баир тоест натискай си ти спирачката), Автомат - натисната спирачка = няма движение (дори по баир).
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Нали за това е П положението на автоматика, защо трябва да затормозяваш водача да прави още излишни неща biggrin.gifToyko написа:Автомат - натисната спирачка = няма движение (дори по баир).
ПП: И трябва да се забрани да се яде докато се шофира. И да забранят на бензиностанциите да продават ядене и да изкушават водачите

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Трябва да се забрани не само храненето, а също така пушене, четене на вестник, гримиране, целуване и секс и още един куп приятни и полезни неща.Vesko написа:.....
ПП: И трябва да се забрани да се яде докато се шофира. И да забранят на бензиностанциите да продават ядене и да изкушават водачите
П. С. Но чак пък забрана за продажба на бензиностанциите е прекалено. Можеш да седнеш, да си отпочинеш и да хапнеш или да направиш някоя от гореизброените дейности.

Последно промяна от zi_zi_top на 10 Яну 2012 16:12, променено общо 1 път.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
И аз не пуша, но много пречи на шофирането. Повече от говорене по мобилен телефон, дори с хендсфри!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Като паля колата студена, вадя от първа (така я оставям на равно), слагам на неутрална, натискам съединителя. Връткам на контакт, 1 секунда гледам некви лампи да не светят дето не трябва, въртя на стартер, като всичко угасне, тогава плавно отпускам педала на съединителя.
Чакам 20-30 секунди да качи масло, че сега зимата усещам малко причукване на клапаните докато подкачи. И тръгвам.
Чакам 20-30 секунди да качи масло, че сега зимата усещам малко причукване на клапаните докато подкачи. И тръгвам.
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
... Хм, за всеки случай, че доста често виждам едни опасни неща по улиците и по пътищата:
Палене на двигател с ключ и ръчна смяна на предавки.
1. Поставям контактния ключ.
2. Задействам (издърпвам нагоре) лоста на ръчната спирачка, ако не е бил издърпан.
3. Натискам спирачка и съединител
4. Изключвам лоста за предавките в неутрално положение.
5. Завъртам конт. ключ до край по посока на часовн. стрелка.
6. Отпускам педала на съединителя
6а. Поставям си колан (освен ако колата не изисква първо колана...)
7. (Примерно) Поставям панела на радиото.
8. Оглеждам таблото за светещи знаци, лампи и пр.
[При студен двигател вече е изминала близо минута от паленето, навсякъде има необходимите налягания, проверил съм работата на двиг., съедин. и скор кутия на слух, а и сигурността/безопасността е постигната]
9. При необходимост давам мигач, оставям го да мигне поне 2 пъти, да могат другите участници в движението да разберат моите намерения.
10. Оглеждам се и ако не създавам опасност
11. Натискам съединителя, включвам предавка и ...ТРЪГВАМ!
Дори и да изглежда малко прекалено бавно и подробно на пръв поглед, въпрос е само на 10-тина 15 упражнения и всеки може да го прави бързо, лесно, БЕЗОПАСНО, с най-малко вреда за способността на колата да се движи като цяло.
При палене с всичко изправно, коляновият вал се върти без смазване под налягане 1,5 - 2 секунди, с нищожна скорост около 300 об/мин и ако паленето с натиснат педал на съединителя беше по-износващо за двигателя, или за каквото и да е, отколкото без натиснат съединител, това щеше мноооого отдавна да е статистически известно по целия свят, на всички производители...
"c) Riding the clutch pedal; " Това е извадка от цитирания по-рано текст от английски. Изброено е като една от причините за износване... и пр. и се превежда приблизително като "Каране с крака върху съединителя", което всички български авто-инструктори знаят и преподават да НЕ СЕ ПРАВИ...
Вероятно е излишно да подчертавам, че това е лично мнение, макар и старателно изработвано 35 години, а не някаква истина от последна инстанция.
За да може някой да се произнесе достатъчно авторитетно относно погрешността на дадена процедура, препоръчана от производителя, са необходими много научно подбрани методики, позволяващи повтаряемост на резултатите... И ако такова нещо се случи, жална му майка на производителя.
Палене на двигател с ключ и ръчна смяна на предавки.
1. Поставям контактния ключ.
2. Задействам (издърпвам нагоре) лоста на ръчната спирачка, ако не е бил издърпан.
3. Натискам спирачка и съединител
4. Изключвам лоста за предавките в неутрално положение.
5. Завъртам конт. ключ до край по посока на часовн. стрелка.
6. Отпускам педала на съединителя
6а. Поставям си колан (освен ако колата не изисква първо колана...)
7. (Примерно) Поставям панела на радиото.
8. Оглеждам таблото за светещи знаци, лампи и пр.
[При студен двигател вече е изминала близо минута от паленето, навсякъде има необходимите налягания, проверил съм работата на двиг., съедин. и скор кутия на слух, а и сигурността/безопасността е постигната]
9. При необходимост давам мигач, оставям го да мигне поне 2 пъти, да могат другите участници в движението да разберат моите намерения.
10. Оглеждам се и ако не създавам опасност
11. Натискам съединителя, включвам предавка и ...ТРЪГВАМ!
Дори и да изглежда малко прекалено бавно и подробно на пръв поглед, въпрос е само на 10-тина 15 упражнения и всеки може да го прави бързо, лесно, БЕЗОПАСНО, с най-малко вреда за способността на колата да се движи като цяло.
При палене с всичко изправно, коляновият вал се върти без смазване под налягане 1,5 - 2 секунди, с нищожна скорост около 300 об/мин и ако паленето с натиснат педал на съединителя беше по-износващо за двигателя, или за каквото и да е, отколкото без натиснат съединител, това щеше мноооого отдавна да е статистически известно по целия свят, на всички производители...
"c) Riding the clutch pedal; " Това е извадка от цитирания по-рано текст от английски. Изброено е като една от причините за износване... и пр. и се превежда приблизително като "Каране с крака върху съединителя", което всички български авто-инструктори знаят и преподават да НЕ СЕ ПРАВИ...
Вероятно е излишно да подчертавам, че това е лично мнение, макар и старателно изработвано 35 години, а не някаква истина от последна инстанция.
За да може някой да се произнесе достатъчно авторитетно относно погрешността на дадена процедура, препоръчана от производителя, са необходими много научно подбрани методики, позволяващи повтаряемост на резултатите... И ако такова нещо се случи, жална му майка на производителя.
Каквото сам си направя, никой не може...
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта