колата ми загрява помагайте
колата ми загрява помагайте
ако има свързан бензинов филтър между бензиновата помпа и карбуратора това грешка ли е?
това може ли да е причина да ми загрява колата като я натисна малко повече или по планината по наклона.
колата си има един филтър нормално сварзан преди бензиновата помпа но този си го слагам аз защото карбуратора с боклуци и ми прекасва и не потдаржа ниски обуроти.а сега е по добре.
това може ли да е причина да ми загрява колата като я натисна малко повече или по планината по наклона.
колата си има един филтър нормално сварзан преди бензиновата помпа но този си го слагам аз защото карбуратора с боклуци и ми прекасва и не потдаржа ниски обуроти.а сега е по добре.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Този филтър не може да е причина да ти прегрява колата по наклон.
Виж си термостата дали е в ред, или радиаторът да не е позапушен.
Аз имах такъв проблем на един автомобил и след като смених радиатора всичко се оправи.
Възможно е и при лоша центровка на запалването да прегрява.
Щом е с карбуратор, значи е стар модел, който е с делко и има нужда от центрровка на запалването.
Виж си термостата дали е в ред, или радиаторът да не е позапушен.
Аз имах такъв проблем на един автомобил и след като смених радиатора всичко се оправи.
Възможно е и при лоша центровка на запалването да прегрява.
Щом е с карбуратор, значи е стар модел, който е с делко и има нужда от центрровка на запалването.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
искам да ви раззкажа накратко какво доведе до това загряване а ако някои мойе да ми каже каде е грешката ще сам много благодарен.
като цяло предприех ремонт защото колата ми гореше масло.казаха ми че трябва да сменя сегменти,гумички на клапаните гарнитурите.и така след този ремонт ми казаха че в карборатора е имало боклуци но са ги премахнали.колата я бях карал след ремонта много малко и то грацко без да я напъвам и преди 2 дни предприех едно патуване в планината и се почна загря .казаха ми да проверя да не би охладителната система да има въздух.обезваздуших я но без промяна.
и незнам каде може да е грешката.може ли гарнитура да е изгуряла ако не е работел добре двигатела това ме притеснява много .видимо термостата отваря и перката на радиатора вклу4ва около 90 градуса не сам сигурен но на таблото стрелката сочи малко след средата на делението и маркучите от радиатора и двата са топли.
като цяло предприех ремонт защото колата ми гореше масло.казаха ми че трябва да сменя сегменти,гумички на клапаните гарнитурите.и така след този ремонт ми казаха че в карборатора е имало боклуци но са ги премахнали.колата я бях карал след ремонта много малко и то грацко без да я напъвам и преди 2 дни предприех едно патуване в планината и се почна загря .казаха ми да проверя да не би охладителната система да има въздух.обезваздуших я но без промяна.
и незнам каде може да е грешката.може ли гарнитура да е изгуряла ако не е работел добре двигатела това ме притеснява много .видимо термостата отваря и перката на радиатора вклу4ва около 90 градуса не сам сигурен но на таблото стрелката сочи малко след средата на делението и маркучите от радиатора и двата са топли.
- portolinko
- Мнения: 34
- Регистриран на: 04 Окт 2008 19:56
- Местоположение: Бургас-Варна
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Колегите са казали някои ценни съвети. Ако мога само да добавя.
Ако автомобила надува маркучите, излизат мехурчета в разширителния съд ... автомобила е бил прегрян, гарнитурата е заминала и шлайфане на главата е част от процедурата.
Естествено трябва да се търсят и причините: неработещ вентилатор за охлаждане (датчик/ици, клеясали връзки и др.); запушване на радиатора; загуба на течност или навлизане на въздух в системата поради неуплътнени връзки, спукан радиатор; по-малко вероятно е термостат, който по принцип като се развали стои в отворено положение; и др.
Ако автомобила надува маркучите, излизат мехурчета в разширителния съд ... автомобила е бил прегрян, гарнитурата е заминала и шлайфане на главата е част от процедурата.
Естествено трябва да се търсят и причините: неработещ вентилатор за охлаждане (датчик/ици, клеясали връзки и др.); запушване на радиатора; загуба на течност или навлизане на въздух в системата поради неуплътнени връзки, спукан радиатор; по-малко вероятно е термостат, който по принцип като се развали стои в отворено положение; и др.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Предвид написаното в постовете отиди на специалист. Как откриха, че ти е запушен радиатора. В колко точки замериха температурата, каква беше тя и по кой метод и с какво я мериха?
Възможните причини за загряване са:
-Неотварящ докрай термостат-сваля се и се тества.
-Повреден сензор-тества се контролен термометър
-Повреден уред на таблото-тества се с контролен термометър
-Пропуск в гарнитурата на главата-тества се с тест за изгорели газове в охладителната течност.
-Пукнатина в главата-тества се с тест за изгорели газове в охладителната течност.
-Запушен външно радиатор-визуален оглед.
-Запушен вътрешно радиатор-тест с термометър в различни точки на радиатора за еднаквост на температурата.
-Въздух в системата-обезвъздушава се по метода описан от производителя на конкретния двигател, а не как си баба знае.
-Раздути навътре водни съединения-понякога се раздуват съединенията и правят вид тапа на охладителната система в някой точки и това води до лоша работа на същата.
-Неадекватно работещи термо датчик на перката, виско или мотор на перката за принудителното охлаждане-проверяват се по гореописаните методи.
-Наличие на много котлен камък между метала и охладителната течност-проверява се визуално през отворите на блока, главата, радиатора и т.н.
Майстори има много. За съжаление в БГ е майстор този който е с по омазан гащеризон а не този който наистина разбира. Успех!
Възможните причини за загряване са:
-Неотварящ докрай термостат-сваля се и се тества.
-Повреден сензор-тества се контролен термометър
-Повреден уред на таблото-тества се с контролен термометър
-Пропуск в гарнитурата на главата-тества се с тест за изгорели газове в охладителната течност.
-Пукнатина в главата-тества се с тест за изгорели газове в охладителната течност.
-Запушен външно радиатор-визуален оглед.
-Запушен вътрешно радиатор-тест с термометър в различни точки на радиатора за еднаквост на температурата.
-Въздух в системата-обезвъздушава се по метода описан от производителя на конкретния двигател, а не как си баба знае.
-Раздути навътре водни съединения-понякога се раздуват съединенията и правят вид тапа на охладителната система в някой точки и това води до лоша работа на същата.
-Неадекватно работещи термо датчик на перката, виско или мотор на перката за принудителното охлаждане-проверяват се по гореописаните методи.
-Наличие на много котлен камък между метала и охладителната течност-проверява се визуално през отворите на блока, главата, радиатора и т.н.
Майстори има много. За съжаление в БГ е майстор този който е с по омазан гащеризон а не този който наистина разбира. Успех!
Човек се учи докато е жив.
джамбазов:
можеш ли да ми кажеш как да си замеря аз радиатораа дали ми е запушен,написал си с термометар.можели с тези които са за храните които де допират и са електронни.и на колко места се замерва трябва като е загряла колата ли да се мери.колко трябва да показва или просто трябва да са еднакви стоиностит на всякаде.
знаеш ли как се сменя термостат?
можеш ли да ми кажеш как да си замеря аз радиатораа дали ми е запушен,написал си с термометар.можели с тези които са за храните които де допират и са електронни.и на колко места се замерва трябва като е загряла колата ли да се мери.колко трябва да показва или просто трябва да са еднакви стоиностит на всякаде.
знаеш ли как се сменя термостат?
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Така като четеш предишният ми пост дали знам как се сменя термостат
Радиатора най-добре се мери с лазарен термометър защото не го чакаш и дава стойността веднага. Мериш поне в 6 точки и гледаш дали и каква е разликата. Колкото на повече места мереш толкова по-добре. Гледай да мериш на тръбите, а не на ламелите.
Пак казвам, че е по добре да отидеш на специалист. Аз мога да ти обясня, но можеш да прецакаш доста неща, дори и при наглед елементарна операция.
Това все едно механик да пита във форум как се прави пломба на зъб. Елементарно е, стържеш развалената част, бъркаш материала, поставяш и готово. Ама надали ще си направиш пломбата сам. Представи си колата ти как се "чуства" при подобен тип отношение"

Радиатора най-добре се мери с лазарен термометър защото не го чакаш и дава стойността веднага. Мериш поне в 6 точки и гледаш дали и каква е разликата. Колкото на повече места мереш толкова по-добре. Гледай да мериш на тръбите, а не на ламелите.
Пак казвам, че е по добре да отидеш на специалист. Аз мога да ти обясня, но можеш да прецакаш доста неща, дори и при наглед елементарна операция.
Това все едно механик да пита във форум как се прави пломба на зъб. Елементарно е, стържеш развалената част, бъркаш материала, поставяш и готово. Ама надали ще си направиш пломбата сам. Представи си колата ти как се "чуства" при подобен тип отношение"
Човек се учи докато е жив.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 9 госта