въпрос за съединителя :) малко странен....

Публикувай отговор
Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

въпрос за съединителя :) малко странен....

Мнение от Toyko » 06 Яну 2012 23:15

а бе колеги извинете за глупавия въпрос , ама защо на тоя авенсис 3 дизел трябва да натисна съединителя за да запаля колата? аз по навик го правя и даже не бях забелязал, но жена ми се качи и вика не пали :) и верно освобождавам и ако не натисна - не пали ? да няма връзка с подготовка за система за спиране на двигателя на светофари ?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Яну 2012 23:18

Може би да не би да запалиш по погрешка докато си на скорост biggrin.gif

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 06 Яну 2012 23:21

е сега се бъзикаш, сериозно защо на нулева не мога да запаля ?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Яну 2012 23:22

ЕКУ-то няма как да познае че си на неутрална smile.gif


ПП: И още преди 2000ната имаше коли дето за да запалят трябваше да им се натисне съединителя

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 06 Яну 2012 23:26

това защита ли е какво е ?

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 06 Яну 2012 23:27

По принцип ДВГ се запалва при натиснат съединител за да не се товари излишно стартера. Има датчик на педала и ако не си натиснал съединителя не се включва стартера.
Когато е зацепен съединителя стартера трябва да завърти освен коляновия вал и първичния вал на скоростната кутия, където маслото е по-гъсто и натоварването е двойно.
Това няма как да го обясниш на жена ти и конструкторите са сложили датчик и блокировка. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 06 Яну 2012 23:32

а защо не са сложили на някой други коли малко по стари ? а доста скъпи за времето си , изобщо откога се слага
опс и за да съм ясен - не става въпрос на скорост повтарям при освободена

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 06 Яну 2012 23:53

Датчикът е на педала на съединителя и е подобен на стоп машинката на педала на спирачката. Положението на скоростния лост е без значение. Ако искаш можеш да го елиминираш и жена ти ще може да пали при всяко положение на съединителя. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 07 Яну 2012 00:14

zi_zi_top написа:Ако искаш можеш да го елиминираш и жена ти ще може да пали при всяко положение на съединителя. :thumbsup:
По-добре да го смени на бензинов tongue.gif
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 07 Яну 2012 00:19

е какво значение дизел или бензин за тоя датчик:) ? и сега се сещам значи ли че тия модели не могат да имат дистанционно запалване ако няма прекъсване на тоя датчик ?

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 07 Яну 2012 00:31

Мисля, че датчика го има и на бензиновите.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 07 Яну 2012 00:32

Toyko написа:е какво значение дизел или бензин за тоя датчик:)
Бензинов Авенсис не трябва да му натискаш съединителя да запали, та предполагам, че има значение.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 07 Яну 2012 00:35

може, по предните коли които сме карали го нямаха, помислих да няма общо със стоп системата за пестене на гориво, а дори аз да съм карал 10- такива по-модерни, казах че по навик винаги натискам съединителя и не съм разбрал

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 07 Яну 2012 06:45

На моя бензинов Ярис 2007 също трябва да се натисне съединителя,за да запали.Много полезно приспособление,особенно за шофьори от нежния пол.

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 07 Яну 2012 09:20

Toyko
Нямаш грижи. Просто колите са направени така , че за да запалиш трябва да натснеш съединителя и то до край.Докъто свикна и аз се чувствах като идиот.
Освен мойта Тотка карам и едно служебно Verso 2005 г. бензин. И там е така и няма значение дали си на скорост или на свободна - ако не натиснеш съединителя до дупка лампичката на бутона "START - STOP" не светка в зелено и колкото и да го натискаш не пали. ТОва е защита от случайно палене на скорост, а и за някакво намаляване на разхода все пак. Ясно е че за мотора най-стресовите моменти са палене, потегляне, спиране и превключване на скорости при ръчките. За това са и всичките тези нововъведения по скоростните кутии на колите - двоини съединители, двоини валове, CVT, СТАРТ - СТОП функции и др.

Не се притеснявай това е повече от нормално за този автомобил.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта