Обучаващо се ECU
- slowtraveler
- Мнения: 6346
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Обучаващо се ECU
Мнение от slowtraveler » 07 Сеп 2006 22:24
Темата за хидравликата ме наведе на мисълта да питам:
Двигателя на Тойотата VVT-I приспособява ли се към стила на каране?
От скоро карам Тойота, като преди това карах Опел. За опела си пишеше в инструкцията, че двигателя се настройва към стила на каране в течение на 400-500км, като променя дори чувствителността на педала на газта.
И наистина имаше голяма разлика - моя реагираше рязко на всяко пипване на газта. Веднъж взех на колегата Зафирата, която се движеше като тролей - подаваш газта, а тя мууудно вдига обороти.
След като я покарах около 500км започна да реагира точно като моята Астра - не даваше да я пипнеш .
Само дето Астрата и Зафирата бяха с електронна газ и навярно това пренастройване на електрониката е по-лесно, а Авенсиса си е с жило....
Двигателя на Тойотата VVT-I приспособява ли се към стила на каране?
От скоро карам Тойота, като преди това карах Опел. За опела си пишеше в инструкцията, че двигателя се настройва към стила на каране в течение на 400-500км, като променя дори чувствителността на педала на газта.
И наистина имаше голяма разлика - моя реагираше рязко на всяко пипване на газта. Веднъж взех на колегата Зафирата, която се движеше като тролей - подаваш газта, а тя мууудно вдига обороти.
След като я покарах около 500км започна да реагира точно като моята Астра - не даваше да я пипнеш .
Само дето Астрата и Зафирата бяха с електронна газ и навярно това пренастройване на електрониката е по-лесно, а Авенсиса си е с жило....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
ALTEZZA
Scott
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Обучаващо се ECU
Мнение от Japanese_fever » 08 Сеп 2006 02:18
Zavisi i kakuv benzin sipva6. Ako sipva6 samo edin vid oktan ECU-to su6to se prisposobqva.
A ko ti kara6 s po-visok otktan ot kolegata 6te ima razlika.
Az pone na mojta kola si q use6tam. Puk neka vikat, 4e razli4nite octani ne se otrazqvat na stari koli. 6tom ti e O.K. kompresiqta si vajI!
A ko ti kara6 s po-visok otktan ot kolegata 6te ima razlika.
Az pone na mojta kola si q use6tam. Puk neka vikat, 4e razli4nite octani ne se otrazqvat na stari koli. 6tom ti e O.K. kompresiqta si vajI!

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
jury
PAKETA_1
ugabuga
- slowtraveler
- Мнения: 6346
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 08 Сеп 2006 17:11
Ба мааму - от къде тръгнахме и до къде стигнахте biggrin.gif
Явно сте специалисти по дърводелство, щом разбирате от свирки
Относно разлика в бензина - и двете коли ги зареждаме 95 и то от една бензиностанция....
След обратната размяна на колите (като си свърших работата си взех астрата обратно) Астрата беше станала мудна точно както Зафирата, но пак след около 400км се пренастрои.....
Относно самообучаването на шофьора - вярно е че има 'напасване', но аз имах в предвид обективната реакция на двигателя - например реакция на двигателя при рязко отпускане на газта.
В единия случай оборотите падат рязко, в другия толкова плавно, че дори при смяна на скоростите в момента на натискане на съединителя вдига оборотите с около 500, въпреки че си отпуснал газта преди около 0.5 сек, защото електрониката е 'свикнала' на баавно подаване и отпускане на газта и не си променя рязко режима...
Навярно наистина съвременните ECU се самообучават, но въпроса ми е ако някой знае горе долу кои параметри променя Тойотата. Щото засега не мога да усетя разлика.
Просто като я взех веднага влязох в бокса за проблема с маслото, а след ремонта Тойотата си беше коренно различна като поведение и не можах да направя сравнение.
Явно сте специалисти по дърводелство, щом разбирате от свирки

Относно разлика в бензина - и двете коли ги зареждаме 95 и то от една бензиностанция....
След обратната размяна на колите (като си свърших работата си взех астрата обратно) Астрата беше станала мудна точно както Зафирата, но пак след около 400км се пренастрои.....
Относно самообучаването на шофьора - вярно е че има 'напасване', но аз имах в предвид обективната реакция на двигателя - например реакция на двигателя при рязко отпускане на газта.
В единия случай оборотите падат рязко, в другия толкова плавно, че дори при смяна на скоростите в момента на натискане на съединителя вдига оборотите с около 500, въпреки че си отпуснал газта преди около 0.5 сек, защото електрониката е 'свикнала' на баавно подаване и отпускане на газта и не си променя рязко режима...
Навярно наистина съвременните ECU се самообучават, но въпроса ми е ако някой знае горе долу кои параметри променя Тойотата. Щото засега не мога да усетя разлика.
Просто като я взех веднага влязох в бокса за проблема с маслото, а след ремонта Тойотата си беше коренно различна като поведение и не можах да направя сравнение.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 09 Сеп 2006 17:34
те почти всички ЕКУ-та се самообучават - като го откачиш за няколко минути от акумулатора и после му трябва известно време пак да влезе в час. но дали "свиква" с навиците на шофера не знам, освен ако не е някакъв спортен двигател. иначе съм чувал само за едно самообучаващо се ЕКУ - FREEDOM, японско е, работи на принципа на постепенно обедняване на сместа и има няколко таблици за самообучение - към 30мин му трябват да самопрограмира таблица за планинско, градско или пистово каране. проблемът му е, че след известно време трябва да се резетне и да се обучи наново, иначе сместа става твърде бедна
status: за БАН
agent dust
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта