смяна на ангренажен ремък - 3s fe
смяна на ангренажен ремък - 3s fe
Колеги помагайте,
Ако някой има практически наблюдения за процедурата по смяната на агренажния ремък, ролките и водната помпа при този двигател. А читав производител за ремъка? Колата е Carina E 1997г.
Ако някой има практически наблюдения за процедурата по смяната на агренажния ремък, ролките и водната помпа при този двигател. А читав производител за ремъка? Колата е Carina E 1997г.

Подводен камък - не знам как се сваля шайбата на коляновя вал - няма как да не я свалиш при смяната - пластмасовата кора е зад нея, т.е. - не може просто да прекараш ремъка през нея. Имам резервен двигател и не знам как да я сваля, човека дето ми поддържа колата ми каза да го викна да ми покаже, ама още не съм го сторил


Ако 3S-FE е идентичен с 4A-FE, като гледам снимката, май да, то би трябвало да важи донякъде следното:
1. Сваля се капака на главата /купи си нова гарнитура и силиконче за мазване в едни ъгълчета/. Ако колата е стара, можеш да смениш и уплътнителните гумички за свещите на същия капак
2. Голяма тресчотка с големи удължения
3. Сваля се гумата
4. Трябва да се подпре и двигателя като се откачи от тампона - трупчета
5. Свалят се и пистовите ремъци
6. Като си купуваш обтяжната ролка за ангренажния ремък - провери имаше една пружина, която я държи, хубаво е да се смени и тя.
За водната помпа не знам, не съм сменял...
Това е което се сещам и то важи за 4A-FE! Ако има конструктивни разлики, то горното ще важи до някъде.
Имам снимки у нас от смяната, но просто няма кога да ти ги пусна, съжалявам. Поне в близките 5-6 дни.
Ако си от Хасковски или Старозагорски регион - знам кой ще ти свърши работа бързо и лесно.
И тези тойотски двигатели са изключително ремонтопригодни в сравнение с някои други изпедерастени марки biggrin.gif
На 3S-FE няма нужда да се сваля капака на клапаните, вместо трупчета, по-добре да окачиш ДВГ на нещо от тавана
, иначе е много рисково а и пречат много. За пружинката си абсолютно праФ - струва стотинки, а ако не се смени може да стане поразия...макар че 3S FE май няма как да удари клапани при поразията...колегата Toyota Forever ми подари въпросната пружинка, при заръчани, ролки и водна помпа...оригинална водна помпа...мхххххх и се чува виене от нея след монтажа, ама я карам вече 10к и не се променя...т.е - ще си я карам до следващия ремък
.
И пак съвет към колегата, при все че имам и канал и греда на тавана за окачане на ДВГ и инструменти повече от достатъчно - пак не виждам смисъл да се мъча и губя време да сменям ремъка сам.
Абе изпедерасиха се повечето напоследък - нали стремежа е да се наблъска всичко възможно най-компактно в двигателния отсек, и те така те...я някога...Opel Kadett 1.3S, при двигателя и пътници можеше да качиш, а ремъка можеше и на път да го смениш...бил съм жив свидетел на такава манипулация


И пак съвет към колегата, при все че имам и канал и греда на тавана за окачане на ДВГ и инструменти повече от достатъчно - пак не виждам смисъл да се мъча и губя време да сменям ремъка сам.
Абе изпедерасиха се повечето напоследък - нали стремежа е да се наблъска всичко възможно най-компактно в двигателния отсек, и те така те...я някога...Opel Kadett 1.3S, при двигателя и пътници можеше да качиш, а ремъка можеше и на път да го смениш...бил съм жив свидетел на такава манипулация

-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Пичове вобще не сравнявайте смяната при 4A-FE с 3S-FE.
при 4А-FE що годе може да се работи, при 3S-FE-то обаче е страхотия неземна. Честно казано ако не беше читава японска кола би била кошмар. Невероятно недостъпна и гадна за работа е. Например половината глава трябва да разглобиш за да стигнеш до инжекторите, нещо което при 4A-FE-то става за секудни.
Моя съвет е ако го разглабяте сменяйте всичко наред защото труда по подмяната е половината от цената на консумативите. Сиреч не си струва второ отваряне.
при 4А-FE що годе може да се работи, при 3S-FE-то обаче е страхотия неземна. Честно казано ако не беше читава японска кола би била кошмар. Невероятно недостъпна и гадна за работа е. Например половината глава трябва да разглобиш за да стигнеш до инжекторите, нещо което при 4A-FE-то става за секудни.
Моя съвет е ако го разглабяте сменяйте всичко наред защото труда по подмяната е половината от цената на консумативите. Сиреч не си струва второ отваряне.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Така, Благодаря много на всички отзовали се. Дотук разбрах, че ще ми трябват дълги камъни №14 , 16. за сваляне на тампона и свещите. Че е хубаво да окача двигателя а не да го подпирам. Според картинките в книжката, под капака болтовете ще излязат с нормални камъни, ако има място за тях. Спрях се на варианта ремък Gates, ролки INA, водна помпа Valeo. Малко ме учуди мнанието на колегата desotodorov,че неговата помпа вие. Аз заради подобен шум се накумих да правя тази процедура. Мисълта ми е да не се окаже нормално това виене. Да не се налага интервенция на този етап. Ако все пак отворя капака , ще снимам процедурата.
Не е нормално - така че, сменяй каквото си наумил...и да - чува се някакво виене при мен, което е или от някоя ролка или от водната помпа, чува се откъм водната помпа, но те са близо, така че, може и да се лъжа. Засега не се променя, и при първи симптоми за усилване ще сменя помпата...ако остане - и ролките ... предишната ми помпа беше GMB, и нямаше такъв проблем.
Хоп - сега видях поста на колегата отгоре, ами да - възможно е и да е пренатегнат ремък, ама пък човека дето ми бърника по колата, за втори път го сменя и, общо взето май главно със смяна на ремъци се занимава, така че е малко вероятно, но ще го посетя за всеки случай.
Хоп - сега видях поста на колегата отгоре, ами да - възможно е и да е пренатегнат ремък, ама пък човека дето ми бърника по колата, за втори път го сменя и, общо взето май главно със смяна на ремъци се занимава, така че е малко вероятно, но ще го посетя за всеки случай.
Ремъка на студен мотор трябва да изгрежда хлабав /в най-дългата част при минимален натиск да мърда сантиметър, или да може да се усука на 90градуса без голямо усилие/ при условие че нямате устройство за мерене на обтягането.
Нооо да знаете че след като мотора загрее ремъка се натяга сам още една идея.
И аз имах такова виене на предишната ми кола...
Нооо да знаете че след като мотора загрее ремъка се натяга сам още една идея.
И аз имах такова виене на предишната ми кола...
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта