slowtraveler написа:Далеч си от истината и по двата въпроса.
1. Спирачното усилие (спирачния момент особено максималния такъв) зависи пряко от рамото, върху което се прилага спирачната сила - разстоянието между оста на въртене и мястото на прилагане. И също като въртящия момент може да се измери с Nm (неслучайно в мярката има и 'метър')
Напротив, ти си тоя, който е много далеч от истината. Щото аз с това се занимавам най-усилено на теория и практика (и тоя месец пак ще си променям спирачните системи на 2 от колите), а ти си градиш някакви измислени теории :P
Това, което губиш с намаляне на рамото от диска, веднага може да го наваксаш с някое от следните:
- по-силно натискане на педала (без да сменяш нищо)
- накладки с толкова по-голям коефициент на триене
- мастър цилиндър с по-малък диаметър - същото усилие на педала, но ходът на педала ще е по-дълъг
- най-често срещаното решение - просто спирачният усилвател се сменя с такъв с по-голям коефициент на усилване
И това, че ще прегрееш спирачките на хибрида с едно-две спирания от 200 до 0 са пълни глупости.
P.S. Освен това някой път ако ти остане време може да вземеш един Prius и да му измериш спирачния заедно с твоята Мазда 6 например от 100 до 0. Това което ще установиш е, че независимо от малките дискове на Приуса и странното му усещане на педала, спирачният път е почти 1:1 с тоя на Мазда 6.