Разход със зимни гуми

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
kaki
Мнения: 46
Регистриран на: 04 Окт 2009 08:55

Разход със зимни гуми

Мнение от kaki » 13 Дек 2011 05:17

При мен е 0.3-0.4 на 100 км. по-малко

джнатите зимни - обикновени
летни - алумин.
Последно промяна от kaki на 13 Дек 2011 06:27, променено общо 2 пъти.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Разход със зимни гуми

Мнение от Japanese_fever » 13 Дек 2011 06:12

А джнатите същите ли са?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2011 08:05

При мен разхода пада с около 2-4л/100км особено извънградско laugh.gif
Може да е от зимния бензин :whistle:
За бензина е майтап, но другото - не е...
Отдавам го на следното:
Просто със зимните гуми съвсем не се отпускам толкова, колкото с летните. (последното ми излизане извън града от среден градски разход 9.7 ми скочи на 10.3 извънградско за около 300км).
Зимните гуми ги слагам когато стане хлъзгаво и има подходящи условия за тях (смятам да ги сложа идващата събота).
Та съответно едновременно със слагането им намалявам темпото на шофиране и преминавам на 'зимно' такова - по-плавно, без резки спирания и тръгвания, с понижена скорост и т.н.
Освен това зимните ми гуми са и по-тънки (1см, ама все пак са по-тънки).
Та горното веднага пряко се отразява на разхода.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Дек 2011 09:08

Ами не знам, при мен разхода зимата се вдига предвид минусовите температури и по-дългото работене н смукач.

Иначе комплекта ми зимни гуми и джанти е по-лек с 2.3 кг. на колело.
Разхода ми падна, но като стане по-студено пак ще се вдигне.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 13 Дек 2011 10:08

Аз до скоро слизах от 195/50 15 летни на лети джанти, на 175/70 13 зимни на железарки. Разход - принципно - без разлика (откъм гуми) когато е позагряла, инак - нагоре заради смукача. Единствената разлика - возията, заради по-високопрофилни гуми зимата.
D4D & シビック Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Дек 2011 10:28

Правописна грешка е това за 13-ките джанти, нали? biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 13 Дек 2011 15:11

Тц, сивика така излиза заводски ... tongue.gif
D4D & シビック Изображение

kaki
Мнения: 46
Регистриран на: 04 Окт 2009 08:55

Мнение от kaki » 13 Дек 2011 17:41

Нали трябва разхода да се повишава?
"зимните са по-меки и при тях съпротивлението при търкаляне е по-високо."

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Дек 2011 18:43

kaki написа:Нали трябва разхода да се повишава?
"зимните са по-меки и при тях съпротивлението при търкаляне е по-високо."
А контактната им повърхност с асфалта дали е по-голяма от на летните?

И друго, какво им е теглото спрямо летните?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Дек 2011 21:41

Japanese_fever написа:
kaki написа:Нали трябва разхода да се повишава?
"зимните са по-меки и при тях съпротивлението при търкаляне е по-високо."
А контактната им повърхност с асфалта дали е по-голяма от на летните?

И друго, какво им е теглото спрямо летните?
По-тежки са според мен. Отделно имат по-добро съпротивление с асфалта от летните.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Дек 2011 21:56

LEXUS написа:
По-тежки са според мен. Отделно имат по-добро съпротивление с асфалта от летните.
Защо мислиш, че зимните са по-тежки?
Как имат по-голямо съпротивление със асфалта?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Дек 2011 22:01

Japanese_fever написа:
LEXUS написа:
По-тежки са според мен. Отделно имат по-добро съпротивление с асфалта от летните.
Защо мислиш, че зимните са по-тежки?
Как имат по-голямо съпротивление със асфалта?
Защото имат повече каучук, а и повече ламели, които дават по-високо съпротивление.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Дек 2011 22:03

LEXUS написа: Защото имат повече каучук, а и повече ламели, които дават по-високо съпротивление.
Това не е вярно, но нека да приемем, че е вярно.

Дават по-високо съпротивление на асфалт или на сняг?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Дек 2011 22:07

Japanese_fever написа:
LEXUS написа: Защото имат повече каучук, а и повече ламели, които дават по-високо съпротивление.
Това не е вярно, но нека да приемем, че е вярно.

Дават по-високо съпротивление на асфалт или на сняг?
Това не е вярно да го приемем като чиста монета от твоите уста или ще приложиш разсъждения?

Дават по-високо съпротивление и на сняг, и на лед, и на асфалт, и на паваж.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Дек 2011 22:21

За мен не е вярно, защото, както съм писал по-горе зимните ми гуми са с 2.3 кг по-леки на гума, от летните. Мерил съм ги на кантар, както и си пише на сайта, от където съм ги купил.

Това според теб какво значи?

п.п.
Не се казва високо, а голямо съпротивление.
Това да не ти е жица?!? wacko.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта