Колега, погледнато отгоре - прав си...BIS написа:Човека е отишъл във ФИРМЕН сервиз с проблем, и там трябва да му го решат. Нали това е работата на техниците в сервиза, и за това получават пари. Смешно е да не могат да определят проблема( ако се правят и протакат за да свърши гаранцията е още по- смешно). Много странно кой,ако не в сервиза на Тойота трябва да каже с точност какъв е проблема.Колега,отивай да ги тормозиш, и докато не ти направят точна диагностика не си тръгвай.
Но техниката си има свои особености, и диагностиката е най-сложната част от ремонта.
Не всяка повреда е очевидна.
Имам пресен пример от тази седмица - повредено просто устройство, представляващо електродвигател с прикачен към него обикновен редуктор. Електродвигателя при преминаване звезда-триъгълник 'запалва' 350А контактори и изключва. При разкуплиране двигателя от редуктора всичко си тръгва нормално.
Диагностиката и ремонта струваше повече от луксозен автомобил. И снощи след приключване на сагата питам сервизните инженери, изпратени от производителя (Ролс-Ройс) какъв в края на краищата е бил проблема - механичен или електрически?
Отговора - 'ами не знаем - ревизирахме механиката, но не открихме сериозен проблем. Сменихме маслото. Сменихме всичко по електриката и устройството тръгна'...
Това са сервизни инженери, познаващи до последното болтче и кабелче даденото просто устройство...