Моля, дайте повече информация за хибрида

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Мнение от Hursa » 06 Дек 2011 18:23

LEXUS – инженер съм, инженер-физик:) (не със специалност ДВГ). Но предполагам на всеки мъж малко или много независимо от образование и професия му е любопитно как работи автомобила. Особено такъв автомобил в който са вложени толкова технически решения, които не се срещат в двигателите на обичайните автомобили. Но едва ли ще я разглобявам.:)
prius3 – дали и за аурис хибрид е подобна гаранцията. Доколкото разбрах гаранцията на хибридната система и батериите е 5 г или 100 к км. За автомобила 5 г или 160 к км(на ДВГ също, не го причисляват към хибридната система, както мислех).
Чо:) – съгласен съм, три са двигателите:). Но не работят трите едновременно като двигатели (с изключение на момента когато се стартира ДВГ. Всъщност, до колкото се вижда мощността отдавана от батериите е по малка от мощността на маршовият ел. двигател - 27 кВт срещу 60). Единият ел. двигател(генератор) работи винаги като генератор за да може ДВГ да предава въртящия си момент към диференциала. Интересно каква е мощността на генератора и при спиране дали могат да работят и двете ел. машини като генератори, например при В режим.
Филмчето го гледах, супер е. Всъщност мислех, че при слабо натискане на спирачката отначало задържа само ел. двигателя като генератор и само при по силно натискане на спирачката или при много малка скорост се задействат колодките.
При „Р” пак не съм наясно. Ако бензиновият двигател е неподвижен (в приус или хибрида аурис) той не „държи” автомобила. При отпускане на спирачката(поне според мен) не зацепваме, а подаваме напрежение към маршовият ел двигател(той е винаги зацепен към короната). И потегляме с ел. двигателя. При спиране също, ДВГ е изключен и неподвижен, това не пречи на автомобила да се движи. Задържа го ел. двигателя в генераторен режим (и спирачките ако натиснем повече). Там е работата, ако слънчевата вътрешна зъбчатка е свободна, короната се върти свободно въртейки планетарните зъбни колела, без да върти ДВГ.
За миризмите – дано е така, всъщност предполагах, че е така. Странно е това решение, да вентилират батериите в купето. Зимата е добре. Лятото за батериите пак е добре ако е включен климатика, но за пътника който е до вентилационното отверстие едва ли.
Това за батериите бях го срещал, навярно 30% запас на разреждане удължава живота им, а и дава запас за стартиране ако ни свърши бензина навярно:). А може би може и да се използва в авариен режим.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Дек 2011 20:58

Ако ти свърши бензина на хибрида, не можеш д апродължиш на електродвигатели. Дори запалването може да тсане само с тестера.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Дек 2011 21:00

prius 3 написа:
Vesko написа:
prius 3 написа:Прочетох някой неточности относно гаранцията на Приус 3, а тя е :
5 г. за автомобила или 100 000 км, което настъпи по-рано
8 г. за хибридната система или 160 000 км, което настъпи по-рано.
В мрежата наистина пише за по-малка гаранция, но в гаранционната карта на моя автомобил пише точно това, което съм споменал по-горе.
Относно качествата на Приус 3 няма какво да кажа. В мрежата е изписано предостатъчно. Абсолютно надежден и безпроблемен автомобил, който бих препоръчал на всеки. smile.gif
Това за 8г гаранция на хибридната система вече май не е валидно...
Oще никой не ми се е обадил да ми каже, че гаранцията на колата ми не е валидна. biggrin.gif
Гаранцията зависи при какви условия си я купил, а не при какви условия в момента се продават автомобилите smile.gif

Аватар
Чо :)
Мнения: 113
Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
Местоположение: София, Ямбол
Автомобил: Prius 4
Обратна връзка:

Мнение от Чо :) » 06 Дек 2011 21:59

Hursa написа:Странно е това решение, да вентилират батериите в купето. Зимата е добре. Лятото за батериите пак е добре ако е включен климатика, но за пътника който е до вентилационното отверстие едва ли.
Няма да м/у е по-некомфортно на пътника до вент. отверстие. От там не "лъха топло". Просто не трябва да се покрива (запушва), за да може да не се "спарва" батерията.
Hursa написа:Това за батериите бях го срещал, навярно 30% запас на разреждане удължава живота им, а и дава запас за стартиране ако ни свърши бензина навярно:). А може би може и да се използва в авариен режим.
Граничните състояния (пълното разреждане и презареждане) намалят броя на циклите (заряд - разряд) характеризиращи живота на батерията, поради което батерията се държи в "работен режим" в границите 30%-80%.
Електрониката не позволява да се харчи батерията под 30% (освен след дълъг саморазряд) и над 80% спира да я зарежда, допълнително регенерираната ел. енергия се "прахосва" най-вече като топлина.
Smile is Health rolleyes.gif Keep Smiling ... :D Усмихни се ... Животът е Хубав :thumbsup:

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Дек 2011 22:03

Чо :) написа:Електрониката не позволява да се харчи батерията под 30% (освен след дълъг саморазряд) и над 80% спира да я зарежда, допълнително регенерираната ел. енергия се "прахосва" най-вече като топлина.
Не си спомням да има реотани като на тролеите smile.gif Всъщност кое се загрява за да разсее регенерираната електрическа енергия когато батерията е пълна? Или вероятно тогава си спира само на хидравлика без да генерира ток.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Мнение от Hursa » 06 Дек 2011 22:39

Vesko написа:Ако ти свърши бензина на хибрида, не можеш д апродължиш на електродвигатели. Дори запалването може да тсане само с тестера.
Защо е така? Какво пречи да продължиш на електродвигател? И какъв е този тестер? :)
Чо:) – за батериите мислех, че отделят доста топлина. Все пак отдават до 27 кВт и зареждането навярно е приблизително тази мощност, ако не и по голяма.
За граничните зареждания/разреждания не го знаех, дори не бях се замислял, благодаря. Само бях срещнал, че се използва 50% от капацитета им, сега ми е ясно защо.
Долу горе за колко време се саморазреждат батериите? И как е зиме и лете в това отношение? Случвало ли ви се е на Вас? Ако я взема, възможно е да я държа отвън, не купих гараж и сега не се знае дали ще успея да купя. А лятото може и да не я карам през седмицата, ако взема да ходя на работа с велосипед. 5 дена надявам се не се отразява съществено на заряда?
Как ли е предвидено наистина да се разсейва топлината, навярно се закъсява генератора през съпротивление. Все пак ако се спускаме от проход това си е доста голямо спускане и много мощност от генератора:).
Последно промяна от Hursa на 06 Дек 2011 22:42, променено общо 1 път.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 06 Дек 2011 22:40

Vesko написа:...
Гаранцията зависи при какви условия си я купил, а не при какви условия в момента се продават автомобилите smile.gif

да правим разлика между гаранция на производителя и други като например на продавача!
prius3 определено няма 160к-8г гаранция на своя приус3,тази гаранция се даваше само на приус2,след това се промени.заводската гаранция на тойота в европа имам впредвид!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 06 Дек 2011 23:11

Vesko написа:
LEXUS написа:Vesko, не те разбирам, честно. Аз пък на извънградски път много спокойно си карам с 90км./ч., даже може и с 80 biggrin.gif и само като си гледам моментния разход, знаеш ли колко ми е кеф. cool.gif А пък на магистрала ограничението е 130км/ч. biggrin.gif
Аз също не те разбирам. Пробвал съм да карам с 90... само от чисто любопитство. Невъзможно е!!!! винаги настигам някой който е решил да кара по-бавно.

И защо да караш с 80, когато и камионите ще те изпреварват и ще стават задръствания?
а бе човек от любопитство - на Кресненското дефиле и до Велинград с колко караш през деня ? smile.gif

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 06 Дек 2011 23:22

А никой не спомена , че купето на приуса а много приятно и модерно , останах доволен като седнах за пръв път. Иначе има още хляб да ядат щом дава 4,3/100 - то си е като някой дизели май ?

И още един въпрос, аз доколкото видях една класация най-нисък разход дава някакъв дизелов хибрид , Тойота няма ли да направят и те ?

друг интересен факт - в англия гледам данъкът на авенсис е 115 лири а на приус - 15 :)

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 07 Дек 2011 00:49

Toyko написа:А никой не спомена , че купето на приуса а много приятно и модерно , останах доволен като седнах за пръв път. Иначе има още хляб да ядат щом дава 4,3/100 - то си е като някой дизели май ?

И още един въпрос, аз доколкото видях една класация най-нисък разход дава някакъв дизелов хибрид , Тойота няма ли да направят и те ?

друг интересен факт - в англия гледам данъкът на авенсис е 115 лири а на приус - 15 :)
Ако има дизел с разход градско 3.5/4/100км. тогава може да говорим кой колко хляб трябва да яде. biggrin.gif
Пежо правят някаква дизелова гавра с хибридите и имат разход около 3.8/100км., толкова е разхода и на Приус обаче.
Пежата още не са в продажба дори.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Мнение от Hursa » 07 Дек 2011 08:20

За избора на аурис хибрид, аз мисля така – сравнявам го с фолксваген голф, дизел 1,6. Разход 3,9 за голфа извън градско, от малък град съм и този разход има значение за мен(не че е много икономичен двигателя, но скоростите му са дълги); 3,8 за аурис хибрида. Цената на дизела 2,52; бензина 2,32 и като гледам как върви и разните му псевдо екологични обяснения тази разлика ще се увеличава. Дали фолксваген или тойота повече лъжат за разхода е друг въпрос. Поддръжката на дизела е сравнително по-скъпа. Проблеми евентуално с дюзите работещи с наша нафта, евентуално проблеми с турбото – доста скъпи проблеми. За хибрида – бензинов двигател, с орязана мощност, работещ в сравнително благоприятен режим заради спецификата на хибридната технология избрана от тойота. Няма турбина, дюзи също в цилиндъра като при дизела, но разпръскването не е така фино (значи отверстията са доста по големи), под значително по ниско налягане, няма и така изразен проблема с увеличаването на вискозитета зимата. До колкото се запознах няма по специфични проблеми хибрида. Динамика почти еднаква. Цена – при сравними нива на оборудване – голфа по евтин. Но ако взема голф бих взел 2.0 140 кс(по скоро бих взел шкода или пежо – 150 кс) тогава цената става същата дори малко по скъп е голфа заради скъпите екстри като 4 врати, климатроник и есп липсващи при най-високото ниво оборудване. Всъщност по коректно е да сравнявам хибрида с автоматик автомобил, цената съответно скача значително, разхода също. Но аз го сравнявам за себе си – бих взел с механична скоростна кутия и по мощен дизел(почитател съм на дизелите). Освен това далече не съм супер шофьор, т. е. с по мощен автомобил бих си позволявал повече и евентуално бих се пребил:). Ауриса има и две приятни екстри който при другите автомобили, който споменах или ги няма или са много скъпи – камерата за паркиране на задна и блутут. Данъчното облекчение е само това, че се облага като 99 кс(само ДВГто), т. е. сравнително нисък данък като под 100 кс. И тъй като по лична карта съм от Варна, а там автоданъците са с около 50% по-високи, „данъчното облекчение” за мен не е толкова нищожно.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Мнение от Hursa » 07 Дек 2011 09:28

А хибрида на пежо съвсем не е зле като решение, според мен. Само не мога да разбера защо стартер-алтернатора на старт-стоп системата е задвижван чрез ремък. Навярно така с повишаваща предавка работи на по-високи обороти и е по компактен, но е доста ограничен като мощност. Има по добро решение според мен, а и е и вече внедрено в хибридите на хонда – стартер алтернатора като маховик на ДВГ. Като цяло предимствата на пежо схемата – 4х4 автомобил, при регенеративно спиране участват както задните колела въртейки двигателя така и предните въртящи генератора, при ускорение генератора се изключва освобождавайки мощност, задният мост се развърта от ел. двигателя, а той е по ефективен при ускорение. И ако цената е наистина сравнително ниска както обещават, мисля че ще имат голям успех. Все пак основната пречка за комбинирането на дизел с ел. двигател бе по високата цена.

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 07 Дек 2011 10:49

Явно това че си инженер ти пречи да видиш най важните разлики
Тоест ти си ги видял но не ги оценяваш

Айде разхода на гоуфа и Ауриса са еднакави , това го оставяме

НО :

1/
Ауриса е бензин - много по тиха и комфортна кола от към шумове тип трака трака трака ( дизела на Гоуфа визирам laugh.gif , тоест Гоуфа по тая точка го д..а

2/
Ауриса е автоматик , тоест гоуфа пак го д..а

3/
Ауриса е Тойота , Гоуфа е гоуф , тоест гоуфа пак го д..а

3:0 за Ауриса biggrin.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 07 Дек 2011 11:23

LEXUS написа:
Toyko написа:А никой не спомена , че купето на приуса а много приятно и модерно , останах доволен като седнах за пръв път. Иначе има още хляб да ядат щом дава 4,3/100 - то си е като някой дизели май ?

И още един въпрос, аз доколкото видях една класация най-нисък разход дава някакъв дизелов хибрид , Тойота няма ли да направят и те ?

друг интересен факт - в англия гледам данъкът на авенсис е 115 лири а на приус - 15 :)
Ако има дизел с разход градско 3.5/4/100км. тогава може да говорим кой колко хляб трябва да яде. biggrin.gif
Пежо правят някаква дизелова гавра с хибридите и имат разход около 3.8/100км., толкова е разхода и на Приус обаче.
Пежата още не са в продажба дори.
ох не помня на кой беше дизела.... за градско си прав, ама за града чиста електрика е най-добре :) или да може д аработи само с ток , приуса може ли да се превключи на 100% ток ?

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 07 Дек 2011 11:42

SFINKS написа:Явно това че си инженер ти пречи да видиш най важните разлики
Тоест ти си ги видял но не ги оценяваш

Айде разхода на гоуфа и Ауриса са еднакави , това го оставяме

НО :

1/
Ауриса е бензин - много по тиха и комфортна кола от към шумове тип трака трака трака ( дизела на Гоуфа визирам laugh.gif , тоест Гоуфа по тая точка го д..а

2/
Ауриса е автоматик , тоест гоуфа пак го д..а

3/
Ауриса е Тойота , Гоуфа е гоуф , тоест гоуфа пак го д..а

3:0 за Ауриса biggrin.gif
аз пък харесвам и супра и голф гти и бмв м3 и астон мартин дб4 ако щеш :) хехехех че даже форд - мустанг гт де :)
стига сте се яли за марките, най-ми е скучно с фенове на бмв между другото като почнат.... аз пък им викам - що не пуснаха поне едно в Бързи и яростни за цвят ?
Последно промяна от Toyko на 07 Дек 2011 14:40, променено общо 1 път.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 6 госта