Резонансно гърне - смяна

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Резонансно гърне - смяна

Мнение от CuMo » 25 Ное 2011 09:11

Трябва ми съвет за обезшумяването на изпускателната система.
Колата е Карина 1.6 4A-FE.
Преди време ми махнаха катализатора защото пълнежът се беше разтрошил и бръмчеше и го замениха с резонансно гърне.
Само че сега и резонансното гърне взе да набръмчава повече от колкото мога да търпя, особено в диапазона 2300-3000 оборота.

Бихте ли ме посъветвали какви са алтернативите, за да стане колата отново тиха? Мога да отделя до 200-250лв?
И къде могат да го направят качествено и здраво в Пловдивска, Хасковска или Старозагорска област?

Събирам мнения :)

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 25 Ное 2011 19:45

Аз бих ти препоръчал да си сложиш не резонансно или газоускорител а просто едно средно гърне което да ти се събере в нишата от катализатора .
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Резонансно гърне - смяна

Мнение от Japanese_fever » 26 Ное 2011 06:41

Ами ти трябва да имаш 2 резонаторни гърнета (бих ги нарекъл уширечни, защото не са баш като задното гърне). Щом са ти сложили едно на мястото на катализатора, би трябвало да имаш още едно тоно посредата м/у първото и задното гърне.

Пробвай да сложиш средно гърне натъпкано със стъклена вата или там, както се казва на български, на английски е glass pack resonator, но предполагам, че ще е с скъпичко. Проучи преди да слагаш нещо!
А може и това реаонаторното, дето са ти го сложили да е било ефтинджос ламарина и да се е пробило някъде.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 26 Ное 2011 09:38

този човек може да има идея за решение на проблема ти колега cool.gif

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=16421

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 26 Ное 2011 17:19

mafiota написа:този човек може да има идея за решение на проблема ти колега cool.gif

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=16421
х2 :thumbsup:
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 26 Ное 2011 17:19

Писах му ЛС, дано да го види.
За съжаление ми е на 250км и не мога да отида лично при него.
sad.gif

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 26 Ное 2011 19:09

Здрасти, Симо.

Извинявай за забавянето, но ме е хванал страшен грип и почти не влизам в нета.

Значи такова нещо като ускорително гърне не съществува. Трябва ти резонатор, но с камера и бленда на филтъра задължително. Жалко, че нямам снимки да ти изпратя...

Ще се опитам да ти го обясня - филтъра е разделен на две, като едната част е "щипната" в края като кръстата отвертка. По средата са разделени филтрите от камера - празен обем.

Това засега е най-добрата система, аз съм с такова и нямам резонанс...Т.е. имам, но ми е от меката връзка, само я чакам да пръцне и я режа със страшна сила...

Съвет - избягвай резонатори под формата на гърне - овали и подобни, които са от скопчана ламарина.

Ако можеш да си намериш резонатор от "АСПО", ше е най-добре, защото като работих все още там, бях разработил резонатори от пресовата на конус тръба с голям обем. Така стават най-здрави.

На вид резонатора е като пура, със заварени втулки към него. Трябва да има табелка от ламарина, заварена на четири точки и пише "АСПО".

Търси дължина 350 мм. и ф50 вход/изход. Монтажът е лесен, два среза с флекса и две заварки, тук би ти излязъл около 25 лв.

Ако не можеш да намериш, не слушай разни майстори, дето ще се опитат да ти продадат какво ли не, пиши ми пак, ще ти намеря един с отстъпка и ще ти го пратя с "Еконт".

Успех!

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 27 Ное 2011 13:56

Uncle Dido, благодаря много за съвета!

Ще отида направо тук на място:

http://www.aspo-bg.com/index.php?lang=b ... nt=haskovo

веднага щом спра работа за няколко дни и ще ги питам за това, което препоръчваш. Ако нямат, ще ти пиша да ми пратиш едно!

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 27 Ное 2011 14:35

а колата тръгна ли по-добре като махна катализатора?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 27 Ное 2011 15:11

Мисля, че нямаше особена разлика, дори като че ли малко по-трудно й стана... unsure.gif

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 30 Ное 2011 17:16

Днес проверих в Хасково.
Може да се поръча резонансно гърне ASPO с филтър и бленда /това със сигурност/, но:

Размерите, които ми казаха, че имат са: 400mm/Ф50 и 300mm/Ф50
Тъпото е, че не се сетих да ги питам тия размери от къде до къде ги мерят.

Текущото ми гърне изглежда така:

Изображение

Ако 400mm ги мерят с накрайници, които могат да се изрежат, то може и да стане, ама иначе не виждам как...

На всичкото отгоре не съм 100% убеден от къде ръмжи толкова. Днес хванах един на канала да дава газ и се наврях отдолу, ама пусно не моа му фана спатиите...
Може ли да е и от средното гърне?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 06 Дек 2011 10:28

Намерих едно гърне в Пловдив уж ASPO /поне такава табелка имаше/ и ми го сложиха.
Резонансът понамаля и колата се поотпуши в ниските обороти осезаемо.
Пак имам вибрация, ама явно не е проблемът само в това гърне.
Но за сега ще си карам така. Та за момента приключих по тоя въпрос.

Благодаря на всички помогнали! :thumbsup:

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Мнение от max-2 » 06 Дек 2011 10:38

А този резонанс усилва ли се когато дадеш яката газ и се напече генерацията или след пътуване по магистрала? Защото при мен тогава започва да го прави по-силно и продължително, а иначе при кротко градско се чува чат-пат за кратко.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 06 Дек 2011 11:13

Поведението е горе долу такова:

Напълно студена /за кратко след като запаля/ - вибрацията е по-слабо осезаема.
Докато загрява - най-силно осезаема - около 2600 оборота сега с новото гърне.

След повечко настъпване - да кажем карам междуградско и изпреварвам често извън Lean Burn режима - генерацията е позагряла доста и вибрацията е по-слабо осезаема....

Абе де да знам и аз вече, за тая стара кола няма да се впрягам чак толкова....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 4 госта