Моля, дайте повече информация за хибрида
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Степен на сгъстяване имаш впредвид. Да, двигателят е специфичен, работи по цикъл на Аткинсън с цел максимална ефективност и икономия. Парадоксът е ,че новите дизели на Митсубиши са с 13 степен на сгъстяване, както и новите им бензинови двигатели. Изобщо японците предлагат доста модерни и ефективни решения в момента.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Ето описание на двигателя на Приус 2 (1NZ-FXE). Ако те интересува принципно, мисля че ще ти свърши работа.Hursa написа:Интересува ме най-вече механизма управляващ и променящ момента на отваряне/затваряне на клапаните.
http://www.autoshop101.com/forms/Hybrid04.pdf
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Здравейте!
Най-после успях да направя тестдрайв на Аурис хибрид. За съжаление това ми донесе повече въпроси от колкото реши такива. Като цяло е положително впечатлението, но най-вече се дължи на голямата разлика спрямо другите автомобили. А и един тест от 15 мин в трафика на София едва ли може да даде възможност да се почувства всичко, толкова е необичаен автомобила, аз дори с автоматична скоростна кутия не бях шофирал.
Някой знае ли, някоя фирма за автомобили под наем предлага ли, аурис хибрид или приус 3 за наемане?
Моля, ако има собственици на такива автомобили, ако може да ми отговорят на някой въпроси:
- Специфичната миризма в купето изчезва ли? На батериите ли се дължи, все пак те се вентилират в купето.
- Купето колко бързо се затопля, за целият тест не успя да се затопли, но може би просто късно го включихме. Затоплянето от климатика на ток ли е, или от двигателя?
- “B” – режима на лоста какво представлява, как работи?
- Понеже най-любопитна ми бе динамиката която дава колата бях включил мощностният режим и често ускорявах, а и по висока скорост подържах шумът от двигателя бе значителен, при спокойно шофиране как е шумът?
- Четох, че приус 2 на скорост над 100 км/ч влизала в режим на „рециркулация на мощността” , което вдигало разхода. При приус 3 има ли го този режим на висока скорост, ако „да” над каква скорост? На приус 2 схемата показваща предаването на мощността е по информативна и там тази рециркулация се показвала, но при аурис схемата на екранчето е опростена.
Ще съм благодарен ако получа отговори от запознатите.
Най-после успях да направя тестдрайв на Аурис хибрид. За съжаление това ми донесе повече въпроси от колкото реши такива. Като цяло е положително впечатлението, но най-вече се дължи на голямата разлика спрямо другите автомобили. А и един тест от 15 мин в трафика на София едва ли може да даде възможност да се почувства всичко, толкова е необичаен автомобила, аз дори с автоматична скоростна кутия не бях шофирал.
Някой знае ли, някоя фирма за автомобили под наем предлага ли, аурис хибрид или приус 3 за наемане?
Моля, ако има собственици на такива автомобили, ако може да ми отговорят на някой въпроси:
- Специфичната миризма в купето изчезва ли? На батериите ли се дължи, все пак те се вентилират в купето.
- Купето колко бързо се затопля, за целият тест не успя да се затопли, но може би просто късно го включихме. Затоплянето от климатика на ток ли е, или от двигателя?
- “B” – режима на лоста какво представлява, как работи?
- Понеже най-любопитна ми бе динамиката която дава колата бях включил мощностният режим и често ускорявах, а и по висока скорост подържах шумът от двигателя бе значителен, при спокойно шофиране как е шумът?
- Четох, че приус 2 на скорост над 100 км/ч влизала в режим на „рециркулация на мощността” , което вдигало разхода. При приус 3 има ли го този режим на висока скорост, ако „да” над каква скорост? На приус 2 схемата показваща предаването на мощността е по информативна и там тази рециркулация се показвала, но при аурис схемата на екранчето е опростена.
Ще съм благодарен ако получа отговори от запознатите.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
За съжаление не е безшумен, поне когато е на високи обороти бензиновия двигател. А той вдига оборотите, поне до 4000 май, при всяко по рязко натискане на педала. Избрал съм аурис защото ми е по джоба, особенно след сегашните отстъпки. Дори приус ми е твърде скъп. Ако лексус ми бе по джоба едва ли бих търсил много икономичен автомобил.

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Субективното възприятие за шума е строго индивидуално.Цифрите показват къде е тихо и къде по-шумно:Vesko написа:Хич не е безщумен лексус-а. И RX450h с двигател с цилкъла на адкънсон е доста по-щумен от rx400h дето си е с обикновен Ото цикълLEXUS написа:Хибридите са сред най-безшумните коли.
Ако Аурис хибрид ти е шумен, пробвай Лексус.
http://www.autobild.de/artikel/audi-q7- ... 35875.html
Най-големия Сув на Ауди не е по-тих, повече харчи, повече замърсява и по-малко върви.
Още малко:
http://www.autobild.de/artikel/test-aud ... 10783.html
Немските дизелови Сув харчат много повече, по-малко вървят и са по-шумни с 3 до 5 децибела при 50 и 100 км/ч..
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Едва ли има безшумен автомобил, когато е на високи обороти. Хибридът вдига на 4000 ,когато го настъпиш здраво,защото е с безстепенна ск.кутия CVT, която има променливо предавателно отношение. Така май се казваше. Та, целта е да се поддържа бензиновият двигател в най-ефективния му режим,а той е около тези обороти. Цялата хибридна система има задачата да изстиска максимума от бензиновия двигател, батериите и т.н., целта е максимална ефективност и възможно най-нисък разход. Когато караш нормално няма да има такъв звуков ефект. В крайна сметка, ако си купиш дизел, трака още при запалването и бучи при рязко ускорение, при това харчи много повече.Hursa написа:За съжаление не е безшумен, поне когато е на високи обороти бензиновия двигател. А той вдига оборотите, поне до 4000 май, при всяко по рязко натискане на педала.
Та, ако търсиш тиха кола за резки ускорения, няма да намериш в тия класове.
Ако хибрида го караш нормално, ще се насладиш на тишината и ниския разход. При нормални ускорения също е тих. Докато останалите коли винаги шумят.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
И къде в първият линк видя че лексус-а е по-безшумен от аудито? Само до 50км/ч е с 1 db разлика в полза на лексуса, а при другите скорости са еднакво безшумни. А и аз сравних две различни поколения хибриди и твърдя от опит и субективна оценка, че новото поколение е по-шумно от старото. CT200h също е шъмна според мен.LEXUS написа:Субективното възприятие за шума е строго индивидуално.Цифрите показват къде е тихо и къде по-шумно:Vesko написа:Хич не е безщумен лексус-а. И RX450h с двигател с цилкъла на адкънсон е доста по-щумен от rx400h дето си е с обикновен Ото цикълLEXUS написа:Хибридите са сред най-безшумните коли.
Ако Аурис хибрид ти е шумен, пробвай Лексус.
http://www.autobild.de/artikel/audi-q7- ... 35875.html
Най-големия Сув на Ауди не е по-тих, повече харчи, повече замърсява и по-малко върви.
Още малко:
http://www.autobild.de/artikel/test-aud ... 10783.html
Немските дизелови Сув харчат много повече, по-малко вървят и са по-шумни с 3 до 5 децибела при 50 и 100 км/ч..
И винаги съм се чудил при какви условия се мери разхода на магистрала например? От опит като изляза на магистралата и си включа круиз контрола разхода е далеч от 6л/100, колкото пише в посоченият от лексус първи линк. И само веднъж съм го настройвал на 130 само заради науката

А по-въпросите около ауриса:
- в градски условия хибрида загрява по-бавно от нормална бензинова кола. Все пак много по-рядко работи бензиновият мотор. Мотора се включва за да зареди батериите, ако се налага и да държи катализатора в работна температура за да е ефективен.
- климатика е електрически. Ама климатика е само за студеното. Топлото си е от охлаждането на мотора.
- "В" режима действа като моторна спирачка. При движение по наклон надолу по инерция не ти позволява да се ускоряваш.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Vesko – разбирам, надявах се да работи като обикновен климатик, да топли и да охлажда. Но навярно е твърде скъпо за автомобилите. Пет дена в седмицата – 3 километра до работа и обратно в задръстването зимата да пътувам като в трабант:).
За “В” режима. Да до толкова съм наясно. Но как работи, по какво се различава от натискането на спирачката(регенеративното спиране, преди да се задействат спирачките). ДВГ участва ли в този режим като моторна спирачка, а генератора? И как се включва? Останах с впечатление, че трябва лоста да се придържа в позиция Б, а като се отпусне режимът се изключва, но наверно греша:).
За „рециркулацията на мощността” някой да е наясно, при Приус3 има ли го? Пада ли много икономичността на голяма скорост, до към 130-150 км/ч.
За миризмата вътре, изчезва ли впоследствие? Надявам се това е само в началото от лепилата, а не от батериите.
Дали може да се намери някъде като автомобил под наем – приус 3 или аурис хибрид?
За “В” режима. Да до толкова съм наясно. Но как работи, по какво се различава от натискането на спирачката(регенеративното спиране, преди да се задействат спирачките). ДВГ участва ли в този режим като моторна спирачка, а генератора? И как се включва? Останах с впечатление, че трябва лоста да се придържа в позиция Б, а като се отпусне режимът се изключва, но наверно греша:).
За „рециркулацията на мощността” някой да е наясно, при Приус3 има ли го? Пада ли много икономичността на голяма скорост, до към 130-150 км/ч.
За миризмата вътре, изчезва ли впоследствие? Надявам се това е само в началото от лепилата, а не от батериите.
Дали може да се намери някъде като автомобил под наем – приус 3 или аурис хибрид?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Stivans и 8 госта