Тракане от моторчето на клапите на климатика?
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Тракане от моторчето на клапите на климатика?
Не съм убеден, че тракането е от там и затова да попитам - трака (дори бръмчи) периодично от лявата страна на таблото с уредите (може и да е зад него). Чува се ясно и без значение дали двигателя работи и дали е включен климатика (или дори самовентилацията) - прави го и само на контакт на място. Отначало беше веднъж месечно, сега се учести и като честота и като продължителност.
Та има ли някой подобни оплаквания и как се стига до това моторче?
(или и аз като Веско си търся повод да се оплаквам от колата biggrin.gif )
Та има ли някой подобни оплаквания и как се стига до това моторче?
(или и аз като Веско си търся повод да се оплаквам от колата biggrin.gif )

- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
И при мен така, но от дясната страна и само при определено положение на клапите (в краката и през централните въздуховоди едновременно и само при 24 градуса без значение с или без включен климатик). В началото даже мислех, че някоя мишка се навряла вътре. Ам все не ми остава време да смъкна вентилатора с клапата да го видя каква му е болката. Предполагам, че е нещо електрическо, тъй като клапите се управляват от моторче. Ако и като го смъкна някога ще пишем какво е. Лошото е че няма да е скоро. Дано преди зимата му дойде реда.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
В моторчето има графитни пътечки ,които се изтриват и моторчето губи представа за позицията и затова се движи напред назад и трака.
Има минимален шанс да не е много изтъркан потенциометъра и да се оправи с почистване.Така оправих едно на ЛК 120 за вътрешния въздух,но друго ,което беше на лексус беше за боклука.
Има минимален шанс да не е много изтъркан потенциометъра и да се оправи с почистване.Така оправих едно на ЛК 120 за вътрешния въздух,но друго ,което беше на лексус беше за боклука.
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Така като гледам това е "поредната" причина за кампания за Сервизна кампания? При мен няма значение от позицията на клапите и май няма значение от температурата. Аз май съм по-тежък случай! Май ще сменям колата - ама като чета то и тези в които се оглеждам и те страдат от същото (ЛК и Лексус РХ) -
и сега к'во?


- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
При авенсиса трака моторчето дето смесва топло и студено.
Намира се от лявата долна част на жабката .
Сваля се само жабката и се вижда.
Изчезнало е ,защото стана по-студено и за да достигне зададената температура е нужно да вкарва повече топъл въздух ,а на това положение графитните пътечки са здрави и не се побърква да се мести напред назад.
Намира се от лявата долна част на жабката .
Сваля се само жабката и се вижда.
Изчезнало е ,защото стана по-студено и за да достигне зададената температура е нужно да вкарва повече топъл въздух ,а на това положение графитните пътечки са здрави и не се побърква да се мести напред назад.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Няма проблем!Rudy написа:Абе вие друга работа нямате ли си (@kiki - да взема да докарам комбито да го лъснеш за Коледа?)? Официално изявление
Докарай го да му лъснем мустаците, но дано не види Снежанка, защото ще го хареса и ще ти го вземе за да разкарват подаръците с дядо Коледа, а на теб щи ти подарят за коледа един Лексус, да се чудиш какво да го правиш.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 06 Апр 2012 10:21
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Да вдигна малко темата - при мен се беше усилило много това неприятно тракане, а дясното моторче беше вече чистено, затова се хванах да почистя лявото.
За да се достигне моторчето (при Авенсис 2005) е достатъчно да се махне кората която е около педалите (не тази с еърбега под волана). Кората е хваната с две рапидки - едната се вижда горе вляво, другата е вдясно - към централната конзола. Има и една щипка в средата на кората между двете рапидки.
След това идва по-неудобната част - да се навре човек между педалите, но гледайки нагоре няма начин да не видите моторчето - намира се на около 20см над кората, която току що сте свалили. Захванато е с две рапидки диагонално - долу вляво и горе вдясно - неудобно е, но не е проблем да се отвият. Самото моторче движи един бял лост, който е закрепен с една ос към клапите на въздуховодите, хубаво е да го видите преди да го свалите, за да ви е по-лесно при сглобяването. (Ако вече сте сваляли дясното знаете за какво говоря).
Откачате кабела от буксата му и моторчето вече е в ръцете ви.

Корпусът се отваря лесно - няколко щипки са.
Тук се виждат износените пътечки...

Почистих внимателно големите стружки и разнесох смазката равномерно по пистите. А това са четките:

Тях също почистих, сглобих всичко по обратния ред и след тази 30 мин
процедура за моя радост (и неясно за колко време) досадното бръмчене изчезна.
Тук nat2500 е описал как е решил проблема при ЛК. Не съм сигурен дали и при мен ще е възможно да завъртя диска с пътечките на 180градуса, но като се счупи отново/съвсем ще го мисля.
Сега съжалявам, че не направих повече снимки, но мисля че ще се ориентирате! Дано съм бил полезен на някой.
За да се достигне моторчето (при Авенсис 2005) е достатъчно да се махне кората която е около педалите (не тази с еърбега под волана). Кората е хваната с две рапидки - едната се вижда горе вляво, другата е вдясно - към централната конзола. Има и една щипка в средата на кората между двете рапидки.
След това идва по-неудобната част - да се навре човек между педалите, но гледайки нагоре няма начин да не видите моторчето - намира се на около 20см над кората, която току що сте свалили. Захванато е с две рапидки диагонално - долу вляво и горе вдясно - неудобно е, но не е проблем да се отвият. Самото моторче движи един бял лост, който е закрепен с една ос към клапите на въздуховодите, хубаво е да го видите преди да го свалите, за да ви е по-лесно при сглобяването. (Ако вече сте сваляли дясното знаете за какво говоря).
Откачате кабела от буксата му и моторчето вече е в ръцете ви.

Корпусът се отваря лесно - няколко щипки са.
Тук се виждат износените пътечки...

Почистих внимателно големите стружки и разнесох смазката равномерно по пистите. А това са четките:

Тях също почистих, сглобих всичко по обратния ред и след тази 30 мин
процедура за моя радост (и неясно за колко време) досадното бръмчене изчезна.

Тук nat2500 е описал как е решил проблема при ЛК. Не съм сигурен дали и при мен ще е възможно да завъртя диска с пътечките на 180градуса, но като се счупи отново/съвсем ще го мисля.
Сега съжалявам, че не направих повече снимки, но мисля че ще се ориентирате! Дано съм бил полезен на някой.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта