въпрос за налягането на гумите ?

cooyote
Мнения: 49
Регистриран на: 12 Юни 2011 09:14
Местоположение: Варна

въпрос за налягането на гумите ?

Мнение от cooyote » 06 Ное 2011 17:21

абе на королата(2005 hatchback) нещо й става с гумите:? помпя ги до 2,5 даже и пак ми изглеждата спаднали...дават го в 1 сайт че за предни е 2,4 а задни 2.2 ама дори и като ги направч така пак изглеждат меки, а вътре друса много ? ще ходя да слагам зимните гуми след 2-3 дена, а за тях дадох доста пари и искам някои да каже ако има идеи какво да правя че да не ги окипазя ? :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Ное 2011 17:25

Провери ги с друг манометър.
И спазвай налягането, препоръчано от производителя.
Не се осланяй на това как изглежда гумата - съвременните гуми са доста 'меки' и наистина изглеждат като спукани...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 06 Ное 2011 18:05

Купи си от електронните манометри. Много точно мерят.
И не карай с прекалено твърди гуми, защото си съсипваш окачването.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 06 Ное 2011 19:52

С манометрите работата е табу, до сега не съм виждал нито бензиностанция нито гумаджийница с манометри минали метрологична проверка (да имат стикер за проверка). Масово се набляга на китайските пиштовчета за помпане на гуми, на които часовниците им показват какво си сакат.
Просто няма ориентир, за съжаление!

Аватар
HooLigaN
Мнения: 142
Регистриран на: 14 Фев 2008 04:06
Местоположение: Бургас

Мнение от HooLigaN » 07 Ное 2011 00:09

налягането в гумите се мери когато те са студени тогава манометара показва най-точно

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 07 Ное 2011 06:50

HooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 07 Ное 2011 08:23

mafiota написа:
HooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.

cooyote
Мнения: 49
Регистриран на: 12 Юни 2011 09:14
Местоположение: Варна

Мнение от cooyote » 07 Ное 2011 09:18

ами като цяло и гумите може да са проблема :/ аз колата я взех юни тая година ама гумите са с дот 1305 и мисля че не са сменяни откакто е купена колата от магазина wacko.gif , ама сега като сложа зимните ще ги направя на 2.4 и 2.2 както пише че трябва да са и се надявам да нямам проблеми :)

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 07 Ное 2011 09:22

На корола комби д4д в джапката пише до 160км. с2,7 а над 160 с 2,4 атмосвери, не е ли много?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 07 Ное 2011 10:15

Налягането в гумата се определя според товара който носи и според размера й.
За моята кола съм преценил че за отпред повече от 2,2 и отзад повече от 2,0 не са ми необходими. Повечето време я карам празна и ако вдигна налягането почва да друса, та дори спада и сцеплението.

Повишеното налягане води по-твърда возия, но пък сваля разхода.
Според мен търсете баланса по усет. Някои може да искат да разбиват камъни в бъбреците, други не. Важното е леви/десни да са с еднакво налягане, за да няма неравномерно износване.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 08 Ное 2011 14:59

dap написа:
mafiota написа:
HooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.

няма логика, манометъра мери и на топло и на студено

Аватар
HooLigaN
Мнения: 142
Регистриран на: 14 Фев 2008 04:06
Местоположение: Бургас

Мнение от HooLigaN » 09 Ное 2011 01:03

mafiota написа:
dap написа:
mafiota написа:
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.

няма логика, манометъра мери и на топло и на студено
нестава на вапрос дали лятото или зимата имам предвид че когато гумите се загреят и въздуха в тях се разширява затова някои доста по умен е измислил да ги помпят с азот при него разширението е многоо по малко и азота щади гумите от вътре докато въздуха ги разяждал повече нали сте виждали когато запалят големите горелки и загреят въздуха в балона обема му се увеличава и балона се издига и като ги спрат се свива и балона пада само че при въздуха в гумите границите са многоо по малки wink.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 09 Ное 2011 07:35

Слушайте HooLigaN, прав е човека!

Има си даже и сътношение на всеки 10°F в зависимост дали темп. се качва или пада, съответно налягането в гумата респективно се повишава или понижава с 1 psi (това са американски мерки, сметнете си го в °С и атмосвери)

За колегата който е пуснал темата, помпи си гумите както ти пише по спецификации и както каза HooLigaN, сутрин, когато са студени, защото после имс е повичава налягането!
Това как изглеждат гумите няма никакво значение, важното е какво показва манометъра!

От горното, ако разбрахте при всяко рязко понижаване на темп. налягането ви пада. Т.е. през септември, ако сте ги напомпали еди колко си, през декември и януари като паднате темп. под нулата налягането вече е съвсем друго и трябва да се донапомпят!

Каране с гуми под 25 psi, за мен е опасно и НЕ препоръчително,
а също има вероятност да си пукнеш джантата на някоя дупка, ако са алуминиеви!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
HooLigaN
Мнения: 142
Регистриран на: 14 Фев 2008 04:06
Местоположение: Бургас

Мнение от HooLigaN » 09 Ное 2011 10:30

biggrin.gif biggrin.gif :thumbsup:

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 09 Ное 2011 10:48

Прав е колегата, че налягането се мени. Аз почти всеки път, когато зареждам проверявам и гумите. Веднъж бях пропуснал сутринта да измеря налягането (което винаги коригирам на 2.2), тръгвайки на море и спрях след 200км на една бензиностанция - налягането беше 2.6
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта