
въпрос за налягането на гумите ?
въпрос за налягането на гумите ?
абе на королата(2005 hatchback) нещо й става с гумите:? помпя ги до 2,5 даже и пак ми изглеждата спаднали...дават го в 1 сайт че за предни е 2,4 а задни 2.2 ама дори и като ги направч така пак изглеждат меки, а вътре друса много ? ще ходя да слагам зимните гуми след 2-3 дена, а за тях дадох доста пари и искам някои да каже ако има идеи какво да правя че да не ги окипазя ? 

- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Провери ги с друг манометър.
И спазвай налягането, препоръчано от производителя.
Не се осланяй на това как изглежда гумата - съвременните гуми са доста 'меки' и наистина изглеждат като спукани...
И спазвай налягането, препоръчано от производителя.
Не се осланяй на това как изглежда гумата - съвременните гуми са доста 'меки' и наистина изглеждат като спукани...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Купи си от електронните манометри. Много точно мерят.
И не карай с прекалено твърди гуми, защото си съсипваш окачването.
И не карай с прекалено твърди гуми, защото си съсипваш окачването.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
С манометрите работата е табу, до сега не съм виждал нито бензиностанция нито гумаджийница с манометри минали метрологична проверка (да имат стикер за проверка). Масово се набляга на китайските пиштовчета за помпане на гуми, на които часовниците им показват какво си сакат.
Просто няма ориентир, за съжаление!
Просто няма ориентир, за съжаление!
Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.mafiota написа:Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gifHooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
Налягането в гумата се определя според товара който носи и според размера й.
За моята кола съм преценил че за отпред повече от 2,2 и отзад повече от 2,0 не са ми необходими. Повечето време я карам празна и ако вдигна налягането почва да друса, та дори спада и сцеплението.
Повишеното налягане води по-твърда возия, но пък сваля разхода.
Според мен търсете баланса по усет. Някои може да искат да разбиват камъни в бъбреците, други не. Важното е леви/десни да са с еднакво налягане, за да няма неравномерно износване.
За моята кола съм преценил че за отпред повече от 2,2 и отзад повече от 2,0 не са ми необходими. Повечето време я карам празна и ако вдигна налягането почва да друса, та дори спада и сцеплението.
Повишеното налягане води по-твърда возия, но пък сваля разхода.
Според мен търсете баланса по усет. Някои може да искат да разбиват камъни в бъбреците, други не. Важното е леви/десни да са с еднакво налягане, за да няма неравномерно износване.
dap написа:Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.mafiota написа:Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gifHooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
няма логика, манометъра мери и на топло и на студено
нестава на вапрос дали лятото или зимата имам предвид че когато гумите се загреят и въздуха в тях се разширява затова някои доста по умен е измислил да ги помпят с азот при него разширението е многоо по малко и азота щади гумите от вътре докато въздуха ги разяждал повече нали сте виждали когато запалят големите горелки и загреят въздуха в балона обема му се увеличава и балона се издига и като ги спрат се свива и балона пада само че при въздуха в гумите границите са многоо по малкиmafiota написа:dap написа:Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.mafiota написа:
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
няма логика, манометъра мери и на топло и на студено

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Слушайте HooLigaN, прав е човека!
Има си даже и сътношение на всеки 10°F в зависимост дали темп. се качва или пада, съответно налягането в гумата респективно се повишава или понижава с 1 psi (това са американски мерки, сметнете си го в °С и атмосвери)
За колегата който е пуснал темата, помпи си гумите както ти пише по спецификации и както каза HooLigaN, сутрин, когато са студени, защото после имс е повичава налягането!
Това как изглеждат гумите няма никакво значение, важното е какво показва манометъра!
От горното, ако разбрахте при всяко рязко понижаване на темп. налягането ви пада. Т.е. през септември, ако сте ги напомпали еди колко си, през декември и януари като паднате темп. под нулата налягането вече е съвсем друго и трябва да се донапомпят!
Каране с гуми под 25 psi, за мен е опасно и НЕ препоръчително,
а също има вероятност да си пукнеш джантата на някоя дупка, ако са алуминиеви!
Има си даже и сътношение на всеки 10°F в зависимост дали темп. се качва или пада, съответно налягането в гумата респективно се повишава или понижава с 1 psi (това са американски мерки, сметнете си го в °С и атмосвери)
За колегата който е пуснал темата, помпи си гумите както ти пише по спецификации и както каза HooLigaN, сутрин, когато са студени, защото после имс е повичава налягането!
Това как изглеждат гумите няма никакво значение, важното е какво показва манометъра!
От горното, ако разбрахте при всяко рязко понижаване на темп. налягането ви пада. Т.е. през септември, ако сте ги напомпали еди колко си, през декември и януари като паднате темп. под нулата налягането вече е съвсем друго и трябва да се донапомпят!
Каране с гуми под 25 psi, за мен е опасно и НЕ препоръчително,
а също има вероятност да си пукнеш джантата на някоя дупка, ако са алуминиеви!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Прав е колегата, че налягането се мени. Аз почти всеки път, когато зареждам проверявам и гумите. Веднъж бях пропуснал сутринта да измеря налягането (което винаги коригирам на 2.2), тръгвайки на море и спрях след 200км на една бензиностанция - налягането беше 2.6
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта