Проблем с ангренажна верига - Yaris
Проблем с ангренажна верига - Yaris
Ще опиша накратко проблема:
Когато температурата е под 15С (когато е топло нищо не се чува) на ниски обороти (при тръгване предимно) се чува нещо като дрънчане, метал в метал. Ходих в PitStop, момчетата поогледаха двигателя и установиха, че е от ангренажната верига. Питах ги може ли да се направи нещо по въпроса, а те ми отговориха, че веригата е с автоматичен маслен обтегач ( или нещо от сорта). Посъветваха ме да сменя маслото и "най-вероятно ще се оправи", така и направих, смених го и вече около 300км след смяната няма никакво подобрение.
Само да уточня, че най-отчетливо се чува, когато ДВГ е в работна температура на студено време. Няма никаква разлика във вървенето на колата и работат на двигателя.
Та питам, наистина ли веригата не може да се натяга ръчно или те нещо се изложиха.
Следващата ми стъпка е в оторизиран сервиз, но ще е хубаво да чуя някое мнение по въпроса.
Колата е Yaris 1.0 бензин на 130 000км 99-03г.
Когато температурата е под 15С (когато е топло нищо не се чува) на ниски обороти (при тръгване предимно) се чува нещо като дрънчане, метал в метал. Ходих в PitStop, момчетата поогледаха двигателя и установиха, че е от ангренажната верига. Питах ги може ли да се направи нещо по въпроса, а те ми отговориха, че веригата е с автоматичен маслен обтегач ( или нещо от сорта). Посъветваха ме да сменя маслото и "най-вероятно ще се оправи", така и направих, смених го и вече около 300км след смяната няма никакво подобрение.
Само да уточня, че най-отчетливо се чува, когато ДВГ е в работна температура на студено време. Няма никаква разлика във вървенето на колата и работат на двигателя.
Та питам, наистина ли веригата не може да се натяга ръчно или те нещо се изложиха.
Следващата ми стъпка е в оторизиран сервиз, но ще е хубаво да чуя някое мнение по въпроса.
Колата е Yaris 1.0 бензин на 130 000км 99-03г.
-
- Мнения: 4515
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
И моята,хем е 2007 и тя беше така,докато карах с 5/40 от дилъра заради гаранцията.Като и шибнах Амсойла 5/30 и се умълча-1500 км.не я чувах.Сега ми се струва,че пак е малко шумничка само сутрин(или си внушавам,което никак не е изключено) и съм решил след две години на следващата смяна да я промия с една течност на SCT-Mannol и да видя какво ще излезе от пробката.Може и да е от обтегача,може и да е от клапаните,абе майната му-щом няма проблеми като се движи.Повтарям само,че този шум е само откакто се захлади и то 1-2 мин.,докато я изкарам от гаража.Жената каза,че като я кара през деня нищо не чува,ама тя и фадрома да я удари,пак няма да чуе с това радио,така че няма страшно.Не се притеснявай,и според мен е от обтегача.Май още някой колега в една тема се бе оплакал от същия шум.
Абе и аз се съмнявам, че в маслото е проблема. Когато я купувах ми казаха да я карам само с 5/40 синтетика, после един разбирач ми каза " абе карай я с 10/40 двигателя вече е стар". Мисля че след като минах на полусинтетика започна дрънчането, сега пак съм с 5/40 Motul (от скъпото:) ама файда никаква.
Да припомня въпроса, може ли да се обтяга ръчно веригата и изобщо как може да се избегне скъпоструващата й смяна?
Да припомня въпроса, може ли да се обтяга ръчно веригата и изобщо как може да се избегне скъпоструващата й смяна?
-
- Мнения: 4515
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Защо да я сменяш-карай си така,просто като дойде време да сменяш това масло,извърши промивка с някой препарат(например посочената от мен марка) и сложи 5/30 например от колегата Владо в Пловдив (АСЕ).Аз наскоро купувах от него за една приятелка MOTUL X-CLEAN + 5W30 и мога да твърдя че маслото като модел е перфектно на перфектна цена за нашите мотори.Веригата на теория изкарва над 400 хил.км.,което на практика я прави вечна.Просто нещо се е затлачило или разцентровало от гъсталака с който е била до скоро.Не се трови,нищо и няма на количката.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Веригата не може да се натяга ръчно, има автоматичен хидравличен обтегач (пиша 'хидравличен', защото като се каже 'маслен' и повечето хора правят асоциация с маслото на двигателя, а обтегача няма нищо общо, той е по-скоро затворен хидравличен цилиндър). Ако веригата се е разтегнала, което може да е вследствие на недобро мазане или голям пробег (>250к), тя се сменя. Проблема при теб е най-вероятно поизносен успокоител, който гаси латералните вибрации на веригата, вследствие недоброто мазане с по-гъстото масло. Промий системата на следващата смяна, сложи читаво 5W30 масло и се надявай да се оправи. Ако не, оглед за степента на износване и евентуално смяна. Мисля, че това е доста често срещан проблем и Тойота смениха дизайна на успокоителя след 2003г..Mihalcho1 написа:Да припомня въпроса, може ли да се обтяга ръчно веригата и изобщо как може да се избегне скъпоструващата й смяна?
Благодаря за отговорите и на двамата колеги
А сега да успокоя всички, които се интересуват от проблема....
Е, всичко се оправи от самосебеси (това една дума ли е?) Или по-скоро от смяната с по-рядко и качествено масло, вече няма никакви излишни шумове.
Значи, като ми се разтрака веригата, бегам към сервиза
Have a nice day.
А сега да успокоя всички, които се интересуват от проблема....
Е, всичко се оправи от самосебеси (това една дума ли е?) Или по-скоро от смяната с по-рядко и качествено масло, вече няма никакви излишни шумове.
Значи, като ми се разтрака веригата, бегам към сервиза
Have a nice day.
- zi_zi_top
- Мнения: 4232
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Това е още един пример за това, че трябва да се спазват предписанията на производителя.
Оказва се, че производителите не ни мисят лошо...
Оказва се, че производителите не ни мисят лошо...
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
колеги ,като сте за говорили за масло ,днес си купих 10/40 на Тойота полу-синтети4но.Имам авенсис 2003 1.8 бензин на 120 000 км .от сервиза на Тойота ми го препоръчаха за моч пробег и за моч двигател.нчкакви мненич по вапроса имате ли? да го слагам ли това масло.От тойота ми казаха че ползват при тях 5/30 за колите с малък пробег и 10/40 за по голчм пробег.Правилно ли е?
колеги ,като сте за говорили за масло ,днес си купих 10/40 на Тойота полу-синтети4но.Имам авенсис 2003 1.8 бензин на 120 000 км .от сервиза на Тойота ми го препоръчаха за моч пробег и за моч двигател.нчкакви мненич по вапроса имате ли? да го слагам ли това масло.От тойота ми казаха че ползват при тях 5/30 за колите с малък пробег и 10/40 за по голчм пробег.Правилно ли е?
- LEXUS
- Мнения: 3757
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
E,хайде сега, ясно е ,че човекът е объркал "я" с "ч" на клавиатурата. На всеки се случва,явно е бързал и не е забелязал или пък не знае къде му е буквата "я". Аз много се дразня на различни клавиатури различна е фонетиката и търсиш като откачен. biggrin.gifRudy написа:Без да се сърдиш, но на мнение с такъв правопис не заслужаваш да получиш отговор! Покажи малко уважение, към тези дето сме си направили труда да ти четем мненията и може и да получиш отговор.spaz78 написа:...синтети4но... моч ...моч ...нчкакви мненич ...голчм ...
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта