Цени не мога да ти кажа
Гумичките обикновенно не са скъпи, а демонтажа/монтажа на нови зависят много от оборудването на сервиза - при подходящо оборудване някои двигатели позволяват смяна на гумичките без демонтаж на главата. Клапана се захваща със спец.скоба 'отгоре' при демонтажа/монтажа на пружините...
Ако при тебе не става така - това влече след себе си демонтаж на главата, при което е добре да се погледнат цилиндри/бутала (пък може да размислиш и сегменти да смениш като си отворил веднъж двигателя...), смяна гарнитури и т.н. откъдето крайната цена ще се вдигне

Но според мен признаците които казваш говорят по-скоро за общо износване (и на сегменти) и едва ли само смяна на гумички ще реши въпроса...
Май като начало трябва да пробваш някое масло с молибденови или други присадки или направо да добавиш присадка?
На времето бях пробвал Liqui-Moly с молибденова присадка - двигателя беше доста стар, но притихна и проблеми след това в близките 40х.км нямах. Така и го продадох. Само преди наливане трябваше хубаво да разклатя тубата, защото иначе на дъното оставаше някакъв лъскав прах...
Чувал съм добри думи и за РИМЕТ - присадка, ама от втора ръка - ако някой е пробвал лично - да сподели..
П.С.преди смяната на сегментите при мен пропушваше леко при рязко форсиране до около 6х.об и рязко отпускане на газта до около 3.5-4х.об няколко пъти (обикновенно се появяваше на 3-4 рязко подаване/отпускане на газта. Тогава разхода на масло беше около 1л/1000км..