Привет,
Искам да попитам как се сменя течноста на хидравликата на съединителя?
До колкото знам е DOT3, но освен от капачакта нямам идея от къде може да се направи.
Питам за да знам дали мога сам да се справя, и ако не мога поне да знам майстора какво прави и дали го прави правилно.
А... и ако знаете колко течност ще ми трябва за там, както и за смяна на спирачната колко ще е необходимо като количестово
Как се сменя течност на съединителя на Е11
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Как се сменя течност на съединителя на Е11
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Някъде по системата има пробка за обезвъздушаване.Слагаш и един маркуч с една чаша и я отваряш. Оставяш да изтече, може да напомпиш малко в началото докато понамалее нивото в казанчето. После спираш щото уплътненията на помпата вече не се мажат достатъчно и може да ги повредиш.Като спре да тече от пробката вече не би трябвало да има нищо в системата, или почти нищо(това може да отнеме часове).Разбира се не е задължително да смениш цялата течност и да останат 10% не е проблем.Сменяш чашата и почваш да наливаш в казанчето и чакаш би трябвало да почне да намалява в казанчето и да тръгне по системата, ако не иска натисни бавно и леко педала до положението в което почне да намалява. В един момент ще почне да тече в маркуча на пробката изчакваш да поизтече 40-50 милилитра и затваряш пробката. Ако имаш късмет няма да е останал въздух и си готов , ако нямаш( както почти винаги се случва) ще трябва да обезвъздушиш. За целта трябва да сте 2-ма. Единия напомпва педала и задържа а другия отваря пробата. Важно е пробата да се затвори преди другия да е върнал педала , щото иначе влиза още повече въздух и става още по-зле.Та правите я тая операция 2-3 пъти и пак тествате съединителя, ако пак потъва, пак 2-3 пъти и така докато стане, или установите, че имате помпа, или нещо друго за смяна 

колегата добре го е обяснил, само да потвърдя че съм чувал че е добре за маслото да се остане на DOT3 - специално за съединител. Не мога да си го обясня, но така съм чувал. Дори казват, че е малко по-плътно от DOT4.
Иначе за обезвъздушаването може и сам, но трябва една дъска с която като напомпиш и да подпреш педала в седалката, така че да остане натиснат.
Иначе за обезвъздушаването може и сам, но трябва една дъска с която като напомпиш и да подпреш педала в седалката, така че да остане натиснат.
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Мерси за съветите колеги! 

Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Колега, няма смисъл да източваш цялата течност и тогава да сипваш новата, цяло приключение е да тръгне новата течност и да излезе през пробката и т.н.. Моят съвет е да източиш с голяма спринцовка казанчето, ако трябва да го почистиш с чист парцал, който не оставя власинки, да напълниш с нова течност. Да си намериш помощник, който да натиска педала, да сложиш прозрачно маркуче на пробката за обезвъздушаване и когато той натисне и задържи ти да отвиваш и източваш. Без помпене, само натискане и източване, докато видиш новата течност в маркуча. Може да продължиш да точиш ако имаш повече течност излишна, да излезе колкото може повече от старата чрез новата. И не забравяй да доливаш в казанчето. По този начин няма нужда от обезвъздъшаване.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта