Здравейте, колеги.
Не ми работи управлението на радиото, което е на волана на Авенсис 2001. Някой имал ли е подобен проблем или идея от каде може да е прблема. И още, знаете ли как се демонтира оригиналното радио?
Проблем с управлението на радиото от волана
den1s
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 30 Окт 2011 21:13
Свети ли ти контролната лампа на еърбега?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от KiLLeR » 31 Окт 2011 00:48
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... f358b501ac
в тази тема има снимки къде са щипките на централната конзола, с отвертка, права издърпваш внимателно за да не надраскаш нещо. Цялата се вади навън. Провери окабеляването.
Свали дистанционното за управление от волана(държи се на едно болтче върху което има пластмасова декоративна капачка, не помня на коя страна се сваляше но внимавай, че е на едни малки щипки да не се счупят). Почистваш внимателно и след като си го разглобил може да пръснеш с контактен спрей.
Ама преди всичко си виж бушоните, ЗиЗи мисля, че това има предвид с лампата на аирбега. Дано да се окаже нещо толкова лесно, че иначе си в големия филм с разглобяване на таблото
П.С. Най-добре на правата отвертка отпред и сложи тиксо да не драска
в тази тема има снимки къде са щипките на централната конзола, с отвертка, права издърпваш внимателно за да не надраскаш нещо. Цялата се вади навън. Провери окабеляването.
Свали дистанционното за управление от волана(държи се на едно болтче върху което има пластмасова декоративна капачка, не помня на коя страна се сваляше но внимавай, че е на едни малки щипки да не се счупят). Почистваш внимателно и след като си го разглобил може да пръснеш с контактен спрей.
Ама преди всичко си виж бушоните, ЗиЗи мисля, че това има предвид с лампата на аирбега. Дано да се окаже нещо толкова лесно, че иначе си в големия филм с разглобяване на таблото

П.С. Най-добре на правата отвертка отпред и сложи тиксо да не драска

KiLLeR
den1s
LEXUS
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 01 Ное 2011 20:14
LEXUS написа:Да, колегата зизтоп има предвид, че вероятно е да ти се е повредил лентовият кабел на волана, май така се казваше. Това, което прави ел.връзката между волана и колонката. Когато се прекъсне, губи връзка с еърбега и копчетата на волана.


Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г
Проблем с управлението на радиото от волана
Мнение от jblaze » 25 Апр 2024 22:15
Колеги, от скоро ту работи, ту не управлението на радиото от волана (конкретно увеличаване и намаляване на звука, както и следваща/предишна радиостанция). Бутонът за избор на източник (FM, AM, CD, т.н.) работи без проблем, от другата страна бутоните за телефона (вдигане/затваряне/гласови команди) също работят. Останалите неща от волана също работят - клаксон, темпомат. Няма индикация за грешка за еърбега.
Преди няколко години смених лентовия кабел сед като първо изчезна темпоматът, после подсветката на двата кръгли бутона на волана, накрая почна да свети еърбега. В момента се колебая дали проблемът е в самите бутони и модула им (номерът е 84247-42030) или отново лентовия кабел. Предвид, че само тези бутони не работят (и то дори без този за избор на източник на звук) клоня към бутоните, защото ако беше лентовия кабел щеше да има и други проявления.
Някой имал ли е подобни проблеми? Дали е разглобявал и почиствал тези бутони/модула и дали е имало ефект? Ще се радвам на всякакви предложения.
снимка на волана - левите бутони са за управление на радиото
Още едно питане - някой сменял ли е енкодера/потенциометъра на радиото (модел 9004 - снимка за справка)? Купих колата с неработещ енкодер, който при въртене прескача и не може да се увеличи/намали звука от него. Досега винаги ползвах управлението от волана и не беше проблем, но явно ще трябва да сменя и енкодера. С какви параметри трябва да търся енкодера? Преди няколко години сменях на радиото на предишната кола и купих подобен от магазин за електронни елементи - първо се оказа, че врътката му е по-дълга и копчето стърчеше навън, второ, че работеше наопаки и вместо да увеличава - намаляваше и обратното.
Като план Б мога ли да карам със свалено радио докато търся/поръчам нов енкодер? Ще запише ли грешки в компютъра на колата?
Благодаря предварително!
Преди няколко години смених лентовия кабел сед като първо изчезна темпоматът, после подсветката на двата кръгли бутона на волана, накрая почна да свети еърбега. В момента се колебая дали проблемът е в самите бутони и модула им (номерът е 84247-42030) или отново лентовия кабел. Предвид, че само тези бутони не работят (и то дори без този за избор на източник на звук) клоня към бутоните, защото ако беше лентовия кабел щеше да има и други проявления.
Някой имал ли е подобни проблеми? Дали е разглобявал и почиствал тези бутони/модула и дали е имало ефект? Ще се радвам на всякакви предложения.
снимка на волана - левите бутони са за управление на радиото
Още едно питане - някой сменял ли е енкодера/потенциометъра на радиото (модел 9004 - снимка за справка)? Купих колата с неработещ енкодер, който при въртене прескача и не може да се увеличи/намали звука от него. Досега винаги ползвах управлението от волана и не беше проблем, но явно ще трябва да сменя и енкодера. С какви параметри трябва да търся енкодера? Преди няколко години сменях на радиото на предишната кола и купих подобен от магазин за електронни елементи - първо се оказа, че врътката му е по-дълга и копчето стърчеше навън, второ, че работеше наопаки и вместо да увеличава - намаляваше и обратното.
Като план Б мога ли да карам със свалено радио докато търся/поръчам нов енкодер? Ще запише ли грешки в компютъра на колата?
Благодаря предварително!
jblaze
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта