ПРОБЛЕМ С НАКЛАДКИ И ДИСКОВЕ

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Окт 2011 13:39

Не знам как успявате да достигнете до престъргване на дискове...
Никога не ми се е налагало да престъргвам диск.
Стандартните коли които съм карал издържат горе-долу 2 смени на накладки...
Като свърши и втория комплект накладки, диска вече е износен под допустимата дебелина (параметър, който го има във всяко техническо ръководство за дадения автомобил) и проблема му съвсем не е в асиметрията/биене..
Просто смяната става задължителна.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 29 Окт 2011 15:35

slowtraveler написа:Не знам как успявате да достигнете до престъргване на дискове...
Никога не ми се е налагало да престъргвам диск.
Радвай се smile.gif понякога се налага пристъргване на дискове и когато са само на един месец употреба .. biggrin.gif
Особено ако живееш в балканси район и се правиш на Шумахер ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Окт 2011 15:56

martod написа:... понякога се налага пристъргване на дискове и когато са само на един месец употреба .. biggrin.gif
Особено ако ..... се правиш на Шумахер ..
Абсолютно си прав, че ще свършат по-бързо.
Но с колко ще ги престържеш така, че да не влязат под минимума?!
След като при нормално каране един комплект накладки ги износва около 0.5мм от всяка страна.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 30 Окт 2011 05:58

Дисковете са оправени,всичко е 6. Занесах ги на първия стругар. Само не разбрах дали и първия път са били прави, или съм ги сукнал от многото проби.Ако причината не е в стругаря що и задните бяха криви,там според мен няма такова усилие?

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 30 Окт 2011 06:11

Колега, първо 2 десети не е проблем. Ама причината поради,която прибягнах до пристъргване,не е криви дискове-просто едни малки ръбчета,които на завой ,много гадно цвилеха,явно при допир с накладките.АМА ЩО СЕ ПОЛУЧАВА НА ЗАВОЙ САМО -НЕЗНАМ?

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 30 Окт 2011 08:19

Колега , я сега както си ги стъргал - 2 пъти до колкото разбирам, излез на магистралата и със 130 км натисни спирачки, леко но достатъчно - ВНИМАВАЙ ДА НЕ ИЗПУСНЕШ ВОЛАНА ПРИ НАТИСКАНЕТО ОТ ВИБРАЦИИ...... И аз си правих експерименти с престъргване докато не си сложих нови дискове. Със спирачките не трябва да се е......аваш.

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 30 Окт 2011 08:47

Ще пробвам,ама да мине малко време,че аман от тез проби.Да паснат и тогава.Дано не си прав,ама ако си - кви дискове и от къде ги взе-цена ? Само предни ли смени? и на 4-те ли прави проби като мен?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Окт 2011 11:11

t k d4d написа:Колега, първо 2 десети не е проблем. Ама причината поради,която прибягнах до пристъргване,не е криви дискове-просто едни малки ръбчета,които на завой ,много гадно цвилеха,явно при допир с накладките.АМА ЩО СЕ ПОЛУЧАВА НА ЗАВОЙ САМО -НЕЗНАМ?
Колега, износване или престъргване 0.2мм на страна не е проблем...
Ако диска е имал износване само 0.5мм на страна (малките ръбчета, за които разказваш), то две такива престъргвания вече са го докарали до минималния допустим размер и то ако е преден диск.
Ако е заден - то дори и чисто нов диск го престържеш така, вече ще е на минимално допустимия размер - т.е. смяната е задължителна.
Вярно, че всеки сам си решава, но преди да вземеш решение е добре да прочетеш техническите допуски, за да не се чудиш после защо диска се пука и или криви... :thumbsup:

П.С. относно цвиленето - да не би накладките да са ти били към свършване? При износени дискове ламаринката, отговаряща за 'цвиленето' опира по-рано от обикновено точно в това ръбче на диска.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 31 Окт 2011 05:34

колко е дебелината на нов и минимално допустима

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 31 Окт 2011 11:36

На задните доколкото си спомням бе 9мм нов и 8мм минимална дебелина.
Предните би трябвало да са 25/23мм

P.S. Това за Корола
Последно промяна от slowtraveler на 31 Окт 2011 12:28, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 31 Окт 2011 12:12

за Авенсис 2 2003-2009

Front
Using a micrometer, measure the front disc thickness.
Standard thickness: 26.0 mm
Minimum thickness: 24.0 mm

INSPECT DISC RUNOUT
(a) Temporarily fasten the front disc together with the hub
nuts.
Torque: 103 Nm (1,050 kgfcm, 76 ftlbf)
(b) Using a dial indicator, measure the front disc runout 10
mm (0.39 in.) away from the outer edge of the front disc.
Maximum disc runout: 0.05 mm
(c) If the disc’s runout is maximum value or greater, check the
bearing play in the axial direction and check for the axle
hub runout (See page 30–2). If the bearing play and axle
hub runout are normal, adjust the disc runout or grind it
on a ”On–car” brake lathe.



Rear
Using a micrometer, measure the rear disc thickness.
Standard thickness: 10.0 mm
Minimum thickness: 9.0 mm

19. INSPECT DISC RUNOUT
(a) Temporarily fasten the rear disc with the hub nuts.
Torque: 103 Nm
(b) Using a dial indicator, measure the disc runout 10 mm
(0.39 in.) away from the outer edge of the rear disc.
Maximum disc runout: 0.15 mm
(c) If the disc runout is maximum value or greater, check the
bearing play in the axial direction and check for the axle
hub runout (See page 30–2). If the bearing play and axle
hub runout are normal, adjust the disc runout or grind it
on a ”On–car” brake lathe.


а бре пич стига с тия стругари ... виж какви са допуските ...
нови оригинални дискове да 100-120 лева ..... с парите по стъргането да беше ги смени...

не се ебавай с безопасността. движението с 150 не е майтап а сигурно като даваш газ не мислиш колко са ти стъргани дисковете ?

и после що има една камара смачкани ламарини край пътищата mad.gif mad.gif mad.gif
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта