Моля, дайте повече информация за хибрида
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Моля, дайте повече информация за хибрида
Здравейте,
Моля, който е намерил повече информация за хибридите на тойота да сподели линкове, по възможност на български или руски:).
Въпросите които най-вече ме интересуват са:
1. VVT-i бензиновият двигател.
2. Планетарният механизъм за разпределение на мощностите.
3. Хибридна безстепенна трансмисия Е-CVT.
Има ли разлика между Prius и Auris HSD по отношение на двигателите, трансмисията и планетарният разпределителен механизъм?
И друго което не разбирам, дадена максимална мощност на батерията
27 кВт, как тогава ел. двигателя ще развие 60 кВт?
Моля, който е намерил повече информация за хибридите на тойота да сподели линкове, по възможност на български или руски:).
Въпросите които най-вече ме интересуват са:
1. VVT-i бензиновият двигател.
2. Планетарният механизъм за разпределение на мощностите.
3. Хибридна безстепенна трансмисия Е-CVT.
Има ли разлика между Prius и Auris HSD по отношение на двигателите, трансмисията и планетарният разпределителен механизъм?
И друго което не разбирам, дадена максимална мощност на батерията
27 кВт, как тогава ел. двигателя ще развие 60 кВт?
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Моля, дайте повече информация за хибрида
за всички тези въпроси търси колегата LEXUS (или в краен случай Prius3).Hursa написа:...1. VVT-i бензиновият двигател.
2. Планетарният механизъм за разпределение на мощностите.
3. Хибридна безстепенна трансмисия Е-CVT.
Има ли разлика между Prius и Auris HSD по отношение на двигателите, трансмисията и планетарният разпределителен механизъм?
И друго което не разбирам, дадена максимална мощност на батерията
27 кВт, как тогава ел. двигателя ще развие 60 кВт?
Mен също ме интересува отговора на последния biggrin.gif
Колега, здравей!Не знам каква точно информация търсиш, имайки предвид, че никой от нас не е разглобявал нито двигателя, нито трансмисията на такъв Prius...
За двигателя - виж цикъла на Аткинсън http://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle
За планетарният механизъм не мога да ти кажа нищо конкретно.Доколкото знам Auris HSD и Prius са с една и съща силова установка.А какво има да се чудиш за батерията?Тя може да отдаде 27 кВт за 1 час.Електромотора просто няма да може да работи 1 час на пълна мощност...Освен това тези 60 кВт допускам че са в режим на генератор, защото общата мощност на автомобила е 130- и няколко к. с. а ДВГ е 98...Може и да бъркам нещо, ама така си мисля.
За двигателя - виж цикъла на Аткинсън http://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle
За планетарният механизъм не мога да ти кажа нищо конкретно.Доколкото знам Auris HSD и Prius са с една и съща силова установка.А какво има да се чудиш за батерията?Тя може да отдаде 27 кВт за 1 час.Електромотора просто няма да може да работи 1 час на пълна мощност...Освен това тези 60 кВт допускам че са в режим на генератор, защото общата мощност на автомобила е 130- и няколко к. с. а ДВГ е 98...Може и да бъркам нещо, ама така си мисля.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
английски:
http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0
http://eahart.com/prius/psd/
http://prius.ecrostech.com/original/PriusFrames.htm

http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0
http://eahart.com/prius/psd/
http://prius.ecrostech.com/original/PriusFrames.htm

Smile is Health
Keep Smiling ...
Усмихни се ... Животът е Хубав 



-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Владислав - търся най-вече линкове към информация за хибридите, не че бих отказал информация от някой, който е разглобявал всичко това:). Всъщност от това най-много се опасявам - че тук няма да могат да я поддържат защото има малко запознати. С цикъла на Аткинсън съм долу горе запознат, интересува ме най-вече разпределителният механизъм. А и до колкото разбирам, използват приближения на Аткинсоновият цикъл. Поне според мен, ако се използва двигател с турбокомпресор и турбината върти и генератор биха използвали доста по ефективно енергията на изгорелите газове. За батерията - дадена е максималната отдавана мощност, а не енергия. За генераторният режим съм съгласен, навярно тази мощност би отдал като генератор при спиране. Всъщност има ли друг генератор или бензиновият двигател върти този ел. двигател за зареждане на батерията. Както е описано в брошурата останах с впечатление, че има две електрически машини, тогава може да се получи 27 кВт от батерията, останалите непосредствено от генератора въртян от бензиновия работещ в оптимален режим, ако има и от рекламираните супер кондензатори може да даде 60 кВт ел. мотора. Иначе за пълната мощност - 99 к. с. от бензиновият мотор, 27кВт приблизително 37 к. с. от батерията, 136 к. с. сумарна мощност. Но по впечатляващ е сумарният въртящ момент.
Чо
- благодаря, жалко, че е на английски:). Надявам се да разбера нещо.
Чо

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Щом омекна за английския, ето ти и няколко от мен:Hursa написа:... жалко, че е на английски:). Надявам се да разбера нещо.
http://www.ornl.gov/~webworks/cppr/y2001/rpt/121813.pdf
http://www.ornl.gov/~webworks/cppr/y2001/rpt/120761.pdf
http://www.evworld.com/library/toyotahs2.pdf
И като барон Мюнхаузен се издърпваш сам от блатото ... Как да стане това перпетуум мобиле не мога нещо да си го представя...Hursa написа: може да се получи 27 кВт от батерията, останалите непосредствено от генератора въртян от бензиновия работещ в оптимален режим, ако има и от рекламираните супер кондензатори може да даде 60 кВт ел. мотора...
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
OFF topic (език)
Може би Гошо ще ти помогне до голяма степенHursa написа: жалко, че е на английски:). Надявам се да разбера нещо.

http://translate.google.bg/
Пиши там url и директно превежда страницата и линковете към нея или pdf-а.
Smile is Health
Keep Smiling ...
Усмихни се ... Животът е Хубав 



Hursa, ако ти се случи да имаш проблем с хибридната част от автомобила, в БГ (а и не само тук) ремонти не се правят.Възлите се свалят, и се изпращат към завода-производител, а оттам връщат отремонтирани такива.Японците не разрешават европейски ръчички да пипат вътре!Със сигурност дръпнатите са се сетили и за вариант с турбина.По една или друга причина са се отказали.А иначе пътят на електричеството е много по-сложен от варианта ДВГ за генератор + батерия + електромотор..
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Чо
- чудесни линкове, всъщност въобще не е нужно да знаеш някакъв език. В клиповете от ютуб пределно ясно е показано всичко. Симулатора от вторият линк също не се нуждае от превод:).
Scott - добри са линковете, но са за по старият вариант на приус. А защо перпетум мобиле? Може би не съм се изразил ясно. Ел. двигателя получава ток от батерията и едновременно от генератора, генератора се върти от бензиновият двигател работещ в най-изгодният за отдаваната мощност режим (най-икономичния като мощност-обороти). Т. е. като SERIES HYBRID SYSTEM от стр. 4 на третият линк който сте дали. И така до 60 кВт, до пълната мощност на ел. двигателя(така си го представях:)). А пълната мощност получавана - от бензиновият двигател на макс. мощност плюс ел. двигателя захранван от пълната мощност на батерията по вариянта PARALLEL HYBRID SYSTEM от същата 4 стр. Всъщност при тойото бил реализиран третият вариант, но го разбрах чак като разгледах клиповете:).
Владислав - всъщност това с изпращането до Япония едва ли е много добър вариант. Да си зарежа автомобила за месец минимум в сервиза, дори и да ми дадат заместващ автомобил. И пак добре ако всичко се покрива от гаранцията. А и аз бих ползвал автомобила поне 6 8 години, ако стане нещо извън гаранцията? За съжаление джобът ми не е достатъчно дълбок да поддържам хибрид. А ми изглеждаше достижима цената от 46 к лв за аурис хибрида, предлагат и добри отстъпки, но поддръжката би ми изпразнил джоба:).

Scott - добри са линковете, но са за по старият вариант на приус. А защо перпетум мобиле? Може би не съм се изразил ясно. Ел. двигателя получава ток от батерията и едновременно от генератора, генератора се върти от бензиновият двигател работещ в най-изгодният за отдаваната мощност режим (най-икономичния като мощност-обороти). Т. е. като SERIES HYBRID SYSTEM от стр. 4 на третият линк който сте дали. И така до 60 кВт, до пълната мощност на ел. двигателя(така си го представях:)). А пълната мощност получавана - от бензиновият двигател на макс. мощност плюс ел. двигателя захранван от пълната мощност на батерията по вариянта PARALLEL HYBRID SYSTEM от същата 4 стр. Всъщност при тойото бил реализиран третият вариант, но го разбрах чак като разгледах клиповете:).
Владислав - всъщност това с изпращането до Япония едва ли е много добър вариант. Да си зарежа автомобила за месец минимум в сервиза, дори и да ми дадат заместващ автомобил. И пак добре ако всичко се покрива от гаранцията. А и аз бих ползвал автомобила поне 6 8 години, ако стане нещо извън гаранцията? За съжаление джобът ми не е достатъчно дълбок да поддържам хибрид. А ми изглеждаше достижима цената от 46 к лв за аурис хибрида, предлагат и добри отстъпки, но поддръжката би ми изпразнил джоба:).
Малко песимистично подхождаш към подръжката и сервиза... Гаранцията на хибртидната система мисля, че е 10 години. Така поне ми казаха от ТМ като ходих да се интересувам. А и мисля, че малцина са тези с проблемите по хибридната система... На твое място смело бих си взел хибрида, ама ти си знаеш... Все пак братята Японци няма да тръгнат да се излагат с дефектни хибриди. Приус се води най- здравата кола в света. Имаше в темата мисля за приуса линк към статията.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мислех че искаш да се запознаеш с хибридната система на Тойота като принцип... А иначе за перпетуум мобилето:Hursa написа:Scott - добри са линковете, но са за по старият вариант на приус. А защо перпетум мобиле? Може би не съм се изразил ясно. Ел. двигателя получава ток от батерията и едновременно от генератора, генератора се върти от бензиновият двигател работещ в най-изгодният за отдаваната мощност режим (най-икономичния като мощност-обороти...
- ако двигателя с вътрешно горене отдава енергия на генератор, а той от своя страна на електродвигател, колко мислиш е КПД-то. Не е ли по-ефективно ДВГ да върти трансмисията направо?
- електродвигателя се ползва да придвижва колата самостоятелно или да 'помага' на ДВГ, когато има нужда от повече мощност. Къде е Киро на кирия да увеличаваш мощността, отдавана на електродвигателя, като изваждаш мощност от ДВГ - нали сумарната мощност ще е винаги по-малка сравнена с чистата мощност на ДВГ заради загубите по енергопреобразуване.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Да, основно бих искал да се запозная с принципа на работа. Всъщност това двойно преобразуване е обратното на перпетуум мобиле може да се каже, заради двойните загуби, но това са само термини:). Често тези двойни загуби са по малки отколкото от "директното" преобразуване в понижаващ редуктор плюс многостепенна скоростна кутия с често превключване за да се получи оптимално натоварване на двигателя. Всъщност отдавна има примери за използване на такова двойно преобразуване за да се избегне значително понижаване на оборотите в тежки многостепенни редуктори - при корабните турбини например, при дизеловите локомотиви, така двигателя им работи на оптимални обороти и върти генератор. Всъщност загубите в този планетарен механизъм също не са много малки. Все пак това двойно преобразуване се използва и при хибрида на тойота. Това за което говорите е паралелният хибрид, такъв е на пежо, ел. двигателя само подпомага дизела при ускорение. А тук работа само на бензиновият двигател няма. Работи или само ел двигателя или бензиновия и ел двигател когато е в движение автомобила - варианти 1 и 2 от стр. 7 (последният линк който сте дали) и при пълна мощност вариант 3. Сори, че споря, но ми е любопитна темата:).
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Има режим само на ДВГ. Когато скоростите на ДВГ и електромотора са изравнени, въртящия момент на ДВГдвижи трансмисията. А мотор-генератора е 'необходимо зло', служи за промяна на относителните скорости на ДВГ и електромотора и тъй като единствения начин да прави това е като се вкара в спирачен (генераторен) режим, той генерира електроенергия. Но тя не идва от въздуха, а от енергията на ДВГ или от регенерираната кинетична енергия в режим на спиране.Hursa написа: А тук работа само на бензиновият двигател няма. Работи или само ел двигателя или бензиновия и ел двигател когато е в движение автомобила - варианти 1 и 2 от стр. 7 (последният линк който сте дали) и при пълна мощност вариант 3. Сори, че споря, но ми е любопитна темата:).
Scott е прав-има момент когато скоростта на автомобила, оборотите на ДВГ и произвежданото електричество от генератора стават неефективна комбинация - т. нар. "циркулация на мощност".Получава се при скорости над 100-и няколко км/ч.По тази причина хибридите при високи скорости са с разход на гориво като конвенционален автомобил.При Lexus Hybrid Drive този момент е избегнат с добавяне на допълнителен планетарен механизъм , използван при високи скорости.Тогава автомобилът е икономичен и при над 160 км/ч.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта