Разход с темпомат

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Разход с темпомат

Мнение от Kiki » 08 Окт 2011 16:34

alexstoilov написа:Тойота Превия 2.0 D4D,Севлиево-София-Севлиево,на отиване с 6 човека,на връщане с 1,междуградско 100 км, магистрала 120-130,постоянно включен темпомат,точно 7/100.На борд комп. показа среден разход 5.5/100.Не знам дали с автопилота гори повече или по-малко.Някой има ли наблюдения?
Категорично с автопилота гори по-малко.

modedit: разделена от друга тема
/slowtraveler
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2011 11:19

Не съм съгласен с Кики.
Всичко зависи от стила на каране....
Ако решиш да караш наистина икономично, можеш да докараш по-нисък разход отколкото с темпомат.
И съответно ако по принцип юркаш колата, можеш да докараш по-нисък разход с темпомат отколкото 'на ръка'.

Една от причините да може да се докара по-нисък разход без темпомат според мен е: често има наклони при които автомобила поддържа такива обороти, все едно автомобила е по инерция. Наклона е достатъчен да се поддържа равномерна скорост.
Ако караш 'на ръка' то би изключил от скорост. И разхода би спаднал например на 0.7л/100км на празен ход. Докато с темпомат компютъра би въртял двигателя напразно (без натоварване) с например 3х.об/мин, и разход 3л/100км....
Освен това при изкачвания и спускания човек може да действа интелигентно - например лесно да повиши скоростта по надолнището малко преди изкачването, и така да спомогне да изкачи баира без сериозно натоварване на двигателя (и съответно по-нисък разход) :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Окт 2011 12:43

Слоу, колко от нас могат да карат икономично?
Колко от нас знаят как се кара икономично?
Колко пъти след натискане на спирачка набираш по икономичния начин-говоря за път от примерно 400 км.?
Темпомата увеличава и поддържа скорстта винаги по максимално наи-икономичния начин.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 09 Окт 2011 12:50

Kiki написа: Темпомата увеличава и поддържа скорстта винаги по максимално наи-икономичния начин.
Не мисля, че е точно така. Особено ако колата е автомат, докато набере избраната скорост се форсира така, както на "ръка" едва ли би го направил. wink.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2011 12:55

Kiki написа:....Темпомата увеличава и поддържа скорстта винаги по максимално наи-икономичния начин.
Точно там е проблема - темпомата се старае с всички сили да поддържа скоростта, без да се интересува дали това е икономично или не...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Окт 2011 18:41

Ти не ме разбираш.
Темпомата винаги се старае да поддържа зададената скорост, да, съгласен съм, но ти не се ли стараеш да поддържаш скорост, когато пътуваш?
Само че на темпомата му е зададено по електронен път да я поддържа по наи-икономичния начин.
Ако ти смяташ, че можеш да караш по-икономично от компа на колата, това е друг въпрос. Аз не мога, въпреки че съм чел много по въпроса и съм правил много опити.
Нещата са винаги 0.3-0.4л на 100км в полза на тракшъна. biggrin.gif
И не се старай да ме убеждаваш, че поддържането на една постоянна скорост е свързана с по-голям разход на гориво. wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2011 19:27

Това май го бяхме дъвкали в друга тема.
Но според мен човек може да чрез по-интелигентно управление (а не тъпо поддържайки абсолютно точно скоростта) да използва релефа на месността.
Конкретен пример с място, където разликата е явна: редовно пътувам по участък с завои и лек наклон надолу. При каране без темпомат, ускорявам до 110км/ч и изключвам от скорост и оборотите са около 720об/мин. Скоростта спада до около 80км/ч в завоите след което се поддържа около 90км/ч в продължение на около 2км. При включен темпомат, компютъра постоянно подава газ и поддържа около 2000об/мин за да поддържа същата скорост.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 09 Окт 2011 19:38

Предполагам компютърът е превключил на висока предавка и при спускането просто е изключил горивото през повечето време, докато като спускаш на празен ход е налице разход.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Окт 2011 19:47

Предполагам, че е удачно сравнението, когато робот боядисва колата и бояджия на ръка. wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 09 Окт 2011 19:48

slowtraveler написа:Това май го бяхме дъвкали в друга тема...
Определено има по-икономични методи на каране от поддържане на постоянна скорост, но спазването им те превръща в дразнител за околния трафик tongue.gif
http://www.ecomiling.com/lessons/lesson8.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_econo ... _behaviors
http://www.metrompg.com/posts/pulse-and-glide.htm
Кики, всемогъщия компютър дето управлява темпомата е нищо повече от контролер на един единствен параметър - скорост. А дали това е удачната и икономична скорост не го интересува ни най-малко - далеч е от изкуствения интелект, вЕрвай ми.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2011 19:59

LEXUS написа:Предполагам компютърът е превключил на висока предавка и при спускането просто е изключил горивото през повечето време, докато като спускаш на празен ход е налице разход.
В случая няма принудителен празен ход. Нуждата от внасяне на енергия е '0'. Т.е. двигателя не трябва да има спирачен ефект за да се движи автомобила с постоянна скорост.
Та затова компютъра подава газ колкото да поддържа оборотите, но тея обороти не са 'празен ход', а са доста по-високи. От там и повишения разход.
Scott, случая нямам предвид 'най-голяма икономия', а по-икономично каране при същия скоростен режим.
Ще направя видео на конкретния пасаж със и без темпомат, като ще пробвам да нулирам и разхода за да се види разликата, колкото и малка да е...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 09 Окт 2011 20:01

Ами ако говорим за автоматик, компютърът ми изглежда по-могъщ. Все трябва да избере най-добрия режим и предавка.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2011 20:07

За автоматик си прав - няма как да изключиш от скорост и там нещата ще са на кантар, като темпомата може наистина да докара по-добър разход с постоянното си следене и неотклонение от зададените параметри...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 09 Окт 2011 20:13

LEXUS написа:Все трябва да избере най-добрия режим и предавка.
Ъхъ ... и като си в некомпютърен режим, кой избира предавката? Скоростната кутия си има ECU, което върши работата, а темпомата пак задава само сигнал за поддържане на зададената скорост чрез газта - drive by wire, aко си го чувал между рекламните лозунги дето четеш.
Най-близкото сравнение (да последвам примера на Кики) е тухла върху педала на газта biggrin.gif

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 09 Окт 2011 20:16

Ново високоинтелигентно мнение в кавички от твоя страна. Рекламни лозунги?? Да караш помпа-дюза и да иронизираш някой друг освен себе си е забавно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта