Губи мощност когато загрее...

Аватар
valioval
Мнения: 74
Регистриран на: 04 Май 2007 20:32
Обратна връзка:

Губи мощност когато загрее...

Мнение от valioval » 02 Окт 2011 21:20

Привет колеги...оттдавна не съм писал във форума понеже колицата (Yaris 1.0 99g. 68к.с) не ни беше ядосвала скоро...И така проблемът е следният: колата пали нормално и всичко е ОК докато не загрее, т.е. при продължително каране и тогава изведнъж губи мощност и имам чувството че започва да работи на 3 цилиндъра, оборотите падат и чека (диагностика на двигател) премигва - тогава предвижването става голяма мъка, и така до следващото стартиране,когато двигателят изтине симптомите изчезват.
Ако някои е минал през същите перипетии или има идея какво може да е ще се радвам да сподели...а иначе май скоро ще се водим на диагностика с маника mellow.gif

Аватар
TATI
Мнения: 3033
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 165 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 02 Окт 2011 21:23

Една диагностика и всичко ще си каже. Иначе можем да гадаем цяла година. Тоз Ярис не е ли с 3 цилиндъра по принцип?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
valioval
Мнения: 74
Регистриран на: 04 Май 2007 20:32
Обратна връзка:

Мнение от valioval » 02 Окт 2011 21:24

не- това е първият ярис (японският) който е с 4

Аватар
TATI
Мнения: 3033
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 165 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 02 Окт 2011 21:33

Аха, ясно. И въпреки това, що чек-а примигва, светва или каквото там прави, явно има някаква грешка. Закарай я на една диагностика да си каже грешката и от там насетне ще имаш насока какво може да е. Така казано може да са много неща - електрически (кабели,бубини, свещи), филтри (въздушен, горивен), ламда сонда/и и пр.
А на диагностиката ще си искаш номера на грешката и после си гледаш разрешаването и готово.
За диагностика бих ползвал ТМ - поне имат нужната апаратура и софтуер за тест.
Ако някой знае друг читав сервиз, в който да не се налага да се учат, ок
Успех и пиши ако има развитие!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

kiril_kirilow
Мнения: 84
Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
Местоположение: Хасково

Мнение от kiril_kirilow » 02 Окт 2011 22:45

Тези симптоми ми напомнят много силно на запушен филтър за твърди частици.
Ако е това, доколкото знам се лекува сравнително лесно ( макар и не много безболезнено) - струва около 400 лв.Но масовото мнение е че колата върви повече и харчи по малко след интервенцията.Тя се прави еднократно.

П.П
Друг признак е покачване на разхода на гориво.
Без Toyota , засега .......

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 03 Окт 2011 14:57

kiril_kirilow написа:Тези симптоми ми напомнят много силно на запушен филтър за твърди частици.
Ако е това, доколкото знам се лекува сравнително лесно ( макар и не много безболезнено) - струва около 400 лв.Но масовото мнение е че колата върви повече и харчи по малко след интервенцията.Тя се прави еднократно.

П.П
Друг признак е покачване на разхода на гориво.
Колата е бензин ;)

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 03 Окт 2011 17:38

Брал съм същите ядове с 1,6 бензинова Астра. Скоро след като сложих нови свещи Бош започна да прави същите магарии. Оказа се дефектирала свещ, която докато е студена работи, а като загрее прекъсва. Това го хванах като на топъл ДВГ започнах да свалям един по един кабелите за ВН. На 3 от тях колата почти загасваше, а на 4-тия не промени оборотите. Сложих една от старите свещи и ДВГ се оправи.
От тогава не си купувам свещи Бош. laugh.gif
После от Бояна ауто си купих един комплект свещи Опел и забравих за проблема.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Georgepetrov137
Мнения: 242
Регистриран на: 20 Мар 2010 12:45
Местоположение: Бургас

Мнение от Georgepetrov137 » 03 Окт 2011 18:57

zi_zi_top написа: От тогава не си купувам свещи Бош. laugh.gif
:thumbsup:
Toyota Auris 2010 1.33 ->Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)->Lexus RX450H 2012 fl

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 03 Окт 2011 21:34

ako CEL(check engine light) premigva do kat karash, nachi imash mnogo neizgorial benzin i e opasno da za katalizatora, za tova miga, che da gi kaje che triabva da si opravish problema. triabva parvo da vidish kakav CEL imash, veroiatno shte e P030x, missfire na niakoi cilindar, ta ot tam triabva da pochnesh. ako sveshtite sa Bosch, znachi tova e parvoto neshto koeto triabva da otide v bokluka i da badat zameneni s Denso ili NGK
->

Аватар
valioval
Мнения: 74
Регистриран на: 04 Май 2007 20:32
Обратна връзка:

Мнение от valioval » 04 Окт 2011 22:28

Днес след работа смених свещите(старите BOSCH четириполюстни) не бяха сменяни 5 години или около 50-60 хил.км., едната свещ на 2-ри цилиндър беше пробила(почерняла отгоре) ,а и ми направи впечетление че резбата на самата свещ е мазна (предполагам неизгорял бензин когато цилиндърат отказва) иначе там където трябва да хвърля искра няма и следа от мазнотия...сложих новите NJK и тръгнах да пробвам.Като запалих колата заработи перфектно, покарах малко и огасих колата. След като запалих отново колата отново заработи на три цилиндъра mad.gif и чека започна да премигва отново -така около 200-300 метра, лампата спря да мига и светна постоянно,а колата започна да върви нормално ohmy.gif
На диагностика още нямам възможност да отида но май само това ми остава да направя... недуомявам защо гаси цилиндъра когато си иска mad.gif

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 04 Окт 2011 22:38

1.0 na Yaris ne sam zapoznat, no sledvashtata stapka bi bila kabeli, bobini. vij parvo koi cilindar ti pravi nomera i pochni da razmeniash chasti ot precakania cilindar s niakoi det vse oshte raboti(kabeli, bubini), da vidish dali missfire-a shte se premesti na drug cilindar
->

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 04 Окт 2011 22:38

Смени си кабелите на свещите и си почисти делкото, ако имаш такова.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
valioval
Мнения: 74
Регистриран на: 04 Май 2007 20:32
Обратна връзка:

Мнение от valioval » 04 Окт 2011 22:44

на това Ярисче не му се сменят кабелите (идват на сноп до лулата и са 4 тънки кабелчета), ако проблемът е в бобината може ли да дава ядове само един от цилиндрите...явно нещо по електониката ще да е...

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 04 Окт 2011 23:12

kakto kazah, 1.0L nikoga ne sam vijdal, no predpolagam niamash distributor. nai-veroiatno si s bobini. bobinite sa ili postaveni niakade otstrani i s kabeli vodiat iskrata do sveshtite ili samite bobini sa zakacheni direktno kam sveshtite(nai-veroiatno na tozi dvigatel sa taka), t.e. che da izvadish svesht, triabva parvo da izvadish bobinata. kam vsiaka bobina veroiatno imash zakachen konektor s 4 tanki jichki. ako e taka pri teb, prosto do kat pravi nomera, razkachai i zakachai obratno vaprosnite konektori do kat dvigatelia raboti(s izgubena moshnost). ako izdarpash konektor na dobre rabotesht cilindar, dvigatelia shte pochne da raboti oshte po-zle(imaiki v predvid che sa samo 3 cilindara, napravo shte si izgasne). ako izdarpash konektor na bobina det cilindara ne raboti, dvigatelia shte prodalji da si raboti kakto do sega. sled kat razberesh ot koi cilindar idva problema, razmeni bobinata na tozi cilindar s edin ot tezi det veche znaesh che rabotiat i pochni otnachalo, da vidish dali cilindara det ne raboti sthe se promeni
->

Аватар
valioval
Мнения: 74
Регистриран на: 04 Май 2007 20:32
Обратна връзка:

Мнение от valioval » 04 Окт 2011 23:30

Колега най вероятно си прав...аз пък се чудех какви са тези странни лули на свещите biggrin.gif , но сега като се разрових в нета се убедих че странните лули са именно бобини и то на "хубава" цена (намерих ги за 160 лв. бройката)... а да пробвам да разменям бобините докато колата работи ще е доста трудно понеже кутията на въздушният филтър е точно върху свещите, а не знам няма ли да огасне колата ако я сваля т.е. да махна филтъра... но наистина най- логично да е бобина която работи когато си иска.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта