Авенсис 2004 D-4D, напречно тресене при ускоряване

Аватар
pdontcheff
Мнения: 12
Регистриран на: 29 Авг 2011 15:47
Обратна връзка:

Авенсис 2004 D-4D, напречно тресене при ускоряване

Мнение от pdontcheff » 21 Сеп 2011 10:19

Преди около месец се сдобих с въпросния автомобил. Проблема се проявява като странично (напречно) тресене при ускоряване, и се усеща повече при 2-ра и 3-та скорост и 1700-1900 оборота на двигателя. Понеже съм от Лом и наблизо няма оторизиран сервиз, накрах познатите автомонтьори да прегледат ходовата част. Нищо не се открива, тампоните на двигателя изглеждат наред. Ако може някаква насока къде да се търси причината, при отпускане на газта, тресенето изчезва, както и при движение по инерция.

P.S.
Колата определено е имала авария, защото предната лява джанта беше много силно изкривена, и биалетките отляво не бяха за този модел. Тези части са подменени с нови, колелета са балансирани, сходимостта е оправена.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Авенсис 2004 D-4D, напречно тресене при ускоряване

Мнение от Scott » 21 Сеп 2011 10:37

pdontcheff написа:Колата определено е имала авария, защото предната лява джанта беше много силно изкривена, и биалетките отляво не бяха за този модел. Тези части са подменени с нови, колелета са балансирани, сходимостта е оправена...
Вътрешно каре или полуоска.

Аватар
pdontcheff
Мнения: 12
Регистриран на: 29 Авг 2011 15:47
Обратна връзка:

Мнение от pdontcheff » 21 Сеп 2011 11:20

Благодаря за отговора. И един от тукашните монтьори е на същото мнение. Има ли начин да се разбере дали е от лявата страна, да не се окаже дясната?

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 21 Сеп 2011 12:04

Провери първо страната откъм удара.

The_Teacher
Мнения: 83
Регистриран на: 20 Мар 2008 22:47

Мнение от The_Teacher » 22 Сеп 2011 15:47

Ако е каре не трябва ли да са други "симтомите"?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6193
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 373 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Сеп 2011 18:27

Виж и дали няма нещо сгрешено по геометрията заради удара.
Имахме проблем с една шкодичка, дето чукаше на метал около скоростната кутия, а се оказа, че заради предишен удар е огънала носач съвсем малко, но достатъчно за да премести полуоската с около 1см (и полуоската се удряше в ограничителя/шлицовата част в диференциала).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Мнение от saho » 22 Сеп 2011 20:06

Най-вече джанти и гуми. Колкото и да балансираш крива джанта или гума не става. Имах същия проблем и се наложи да си купя една джанта нова + моята резервна също нова и проблема е решен.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 22 Сеп 2011 21:14

ако наистина въпросните вибрации се появяват точно в диапазона на макс.въртящ момент и АКО изчезват към 3 000об.и нагоре то проблема ти е демпферния маховик wink.gif тежко ти--2000 и си ти tongue.gif
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Аватар
pdontcheff
Мнения: 12
Регистриран на: 29 Авг 2011 15:47
Обратна връзка:

Мнение от pdontcheff » 23 Сеп 2011 09:51

Явно ще се ходи в оторизиран сервиз за точна локализация на проблема.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 23 Сеп 2011 12:04

pdontcheff написа:Явно ще се ходи в оторизиран сервиз за точна локализация на проблема.
За съжаление е така, в дивия северозапад много трудно се намират кадърни майстори sad.gif

Аватар
pdontcheff
Мнения: 12
Регистриран на: 29 Авг 2011 15:47
Обратна връзка:

Мнение от pdontcheff » 23 Сеп 2011 16:50

За съжаление е така, в дивия северозапад много трудно се намират кадърни майстори sad.gif
Дяволски си прав!

Аватар
pdontcheff
Мнения: 12
Регистриран на: 29 Авг 2011 15:47
Обратна връзка:

Мнение от pdontcheff » 23 Сеп 2011 16:56

saho написа:Най-вече джанти и гуми. Колкото и да балансираш крива джанта или гума не става. Имах същия проблем и се наложи да си купя една джанта нова + моята резервна също нова и проблема е решен.
Писал съм, че джантата е сменена, а и проблема е само при ускоряване.

Аватар
pdontcheff
Мнения: 12
Регистриран на: 29 Авг 2011 15:47
Обратна връзка:

Ново пет

Мнение от pdontcheff » 30 Сеп 2011 09:08

Сагата продължава. Ходих вчера до PitStop. Не ми казаха откъде е проблема, но пък установиха, че колата няма правилна геометрия. Удара е бил по силен отколкото смятах. Има изкривяване на предния мост, може би носач, полуоска... Казаха че ще има нужда да се качи на стенд и дозер, да се оправи геометрията и тогава да се търси причината за моя проблем. Лошото е, че момчетата не се ангажираха да ме пратят конкретно в някой сервиз с нужното оборудване. Моля за вашите съвети и насока към добър сервиз.

The_Teacher
Мнения: 83
Регистриран на: 20 Мар 2008 22:47

Мнение от The_Teacher » 30 Сеп 2011 16:26

Как без съответните уреди разбраха, че има проблем с геометрията? Явно са големи специалисти.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта