Спорихме тук с един приятел за диаметър на колелото на автомобил (общия диаметър на джантата + гумата на нея).
Аз му казах, че ако сложи по голямо колело не само ще му отчита спийдометъра по-малко км/ч, а също ще му се натоварва повече трансмисията, при тръгване и при ускораване.
Той каза, че нямало да му се натоварва трансмисията, ако колелото било със същото тегло като оригиналното. Да речем титаниева джанта 19" ще тежи същите кила като 15" желязна, примерно говорим. Аз се съгласявам с това. Той каза, че единствено, по-голямото по диаметър колело ще това трансмисията, ако е и по-тежко.
Казах му, обаче че дори при еднакво тегло на колелата, по-големия диаметър ще му товари повече трансмисията и по този начин й скъсява живота. Не говорим с колко се натоварва трансмисията и след колко км ще се строши.
Говорим генерално при еднакво тегло на гума + джанта на 2 колела това с по-големия диаметър товари ли повече трансмисията или не?
Кой е прав в случая?
Въпрос за диаметър на колело?
Re: Въпрос за диаметър на колело?
Аз първо не съм казал с колко новото колело ще е по-голяамо от старото за да ти кажа какво ще е натоварването и там вече трябва да се прилага физична формула за да се изчисли.
Моята теория за натоварването идва от там, че ако караш 2 колелелта с педали и еднакви зъбаци опред и отзад, обаче едното колело има по-големи капли ще ти е по-трудно да въртиш при тръгване и набиране.
Та от там и същото се отнася и за трансмисията.
Говорех генерално. Според мен с 2 или 3 инча увеличен диаметър ще се отразят пагубно за трансмисията в по-дългосрочен план.
Моята теория за натоварването идва от там, че ако караш 2 колелелта с педали и еднакви зъбаци опред и отзад, обаче едното колело има по-големи капли ще ти е по-трудно да въртиш при тръгване и набиране.
Та от там и същото се отнася и за трансмисията.
Говорех генерално. Според мен с 2 или 3 инча увеличен диаметър ще се отразят пагубно за трансмисията в по-дългосрочен план.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта