Първа предавка на ръчна скоростна кутия ,по надолнище ?!

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 14 Сеп 2011 00:36

Vesko написа:
Само термина "междинна газ" ознаава ли увелияаване на оборотите до тези които се очакват за съответната по-ниска предавка?
За мен този термин означава просто повишаване на оборотите при превключване... без значение останалата част от превключването. Може и да не е правилно, но аз така го разбирам. В повечето случаи ползвам "blip", но не мога да се сетя за термин на български - защото тази "междинна газ" е краткотрайна - натискаш колкото трябва (като време и ход на педала, в зависимост до колко искаш да повишиш) и пускаш. Общо взето може би трябва малко повече отколкото трябва, защото имаш и време за включване на следваща предавка а през това време оборотите падат.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Advan

Мнение от Advan » 14 Сеп 2011 00:41

zi_zi_top написа:Започвам да се чудя как съм карал коли цели 28 години без двойно амбриране?!??? wacko.gif
Ами зависи какъв стил на шофиране имаш.
Ако превключваш предавките на близки обороти не ти трябва много-много двойно амбриране. Примерно, ако караш в диапазона до 3000 оборота и предимно превключваш м/у 3-4 и 5-та, не ти трябва двойно амбриране.
Но примерно аз като карам на 4-та с 4000 оборота и реша да мина на 3-та да изшреваря някой по-бързо, оборотите ще се качат към 5000, (във високите според мен натоварването на трансмисията е по-голямо, предполагам заради повече коне и въртящ момент на двигателя), за това амбрирам двойно.
Задължително е да се амбрира, ако минаваш от 5-та направо на 3-та, но съм чувал, че е хубаво бързо преди това да се мине шрез 4-та. Аз го правя, мисля, че помага.

Разликте в предавателните числа на 3-4-та и 5-та на повечето коли не са толкова големи,
но разликата м/у 2-ра и 3-та е голяма, м/у 2-ра и 1-ва е още по-голяма (най-голямата разлика, сравнено с другите скорости). Примерно, ако от 4-та на 3-та оборотите ти се покачат само с 500-1000, от 3-та на 2-ра ще се покачат с 2000-2500, за това тогава се изисква повече междинна газ. Трудността е в това, че трябва да настъпиш педала повече и за по-дълго време (заради лага, който всяка кола има) за същото или по-кратко време, когато го правиш на по-горни предавки.
Последно промяна от Advan на 14 Сеп 2011 00:43, променено общо 1 път.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Сеп 2011 00:42

lz2lps написа:
Vesko написа:
Само термина "междинна газ" ознаава ли увелияаване на оборотите до тези които се очакват за съответната по-ниска предавка?
За мен този термин означава просто повишаване на оборотите при превключване... без значение останалата част от превключването. Може и да не е правилно, но аз така го разбирам. В повечето случаи ползвам "blip", но не мога да се сетя за термин на български - защото тази "междинна газ" е краткотрайна - натискаш колкото трябва (като време и ход на педала, в зависимост до колко искаш да повишиш) и пускаш. Общо взето може би трябва малко повече отколкото трябва, защото имаш и време за включване на следваща предавка а през това време оборотите падат.
за мен си е напълно логично да овишис оборотите превключваики на по-ниска предавка.... ако някой не го прави си няма и хабер какво представлява скоростната кътия. Иначе двоиното натискане на съединителя и повишаването на оборотите (форсирането) при отпуснат съединител и изключена скорост си е елиминиране на проблеми със синхронизаторите (или липста им). Или просто вредни навици предвид съвременните автомобили.

ПП: Возили са ме в кола без работещ съединител без да си личи превключването на скоростите

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Сеп 2011 00:49

smb написа:
Vesko написа:
ПП: Возили са ме в кола без работещ съединител без да си личи превключването на скоростите
а как тръгвахте ? на загасен двигател 1-ва и стартер ? аз съм го правил тоя номер едно време с жигулката laugh.gif
За тръгването нямам спомен... но съм сигурен че след това нямаше съединител smile.gif


ПП: Случката беше пред 1984-та biggrin.gif
Последно промяна от Vesko на 14 Сеп 2011 00:50, променено общо 1 път.

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 14 Сеп 2011 00:50

Vesko написа:Само защо трябва да се ползва тази техника когато всичко си е наред..
Ами не знам колко и дали се удължава живота на синхронизаторите с двойно амбриране и се намалява натоварването и :) Ако имах конкретни данни щях да ти отговоря конкретно. Предполагам зависи и от стила на каране. Аз лично превключвам агресивно и изреждам всички предавки.

Ще ти кажа защо аз го правя - за да не се налага да мисля за него когато ми потрябва. Едва ли някога ще карам състезателен автомобил със скоростна кутия без синхронизатори, но кой знае biggrin.gif Колкото повече го правя, толкова по не ми се налага да мисля за него. Същото е и със heel & toe техниката. Ползвам я дори при спиране за светофар... ей така, защото ми допада и съм удовлетворен когато се получи както трябва. Също и за предизвикателството... в началото крайниците ми правиха каквото си искат. Сега работят в синхрон без да се замислям за всяка стъпка smile.gif

Ако щеш вярвай, цяла седмица си повтарях наум:
clutch in, neutral, clutch out, blip, clutch in, next gear, clutch out и тренирах на PC симулация laugh.gif

Не мисля че проблем в синхронизаторите са кой знае какво за сигурността на автомобила. Не винаги ако се случи нещо ще имаш наблизо сервиз. Не знаеш точно кога ще се случи. В един момент пробвах да превключвам въобще без съединител... ей така, ако рече някоя от помпите да сдаде багажа и да мога да се прибера. За да се справиш с извънредна ситуация трябва да си подготвен... не да разчиташ на инстинкти, които ги нямаш smile.gif
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Advan

Мнение от Advan » 14 Сеп 2011 00:51

Vesko написа:
Само термина "междинна газ" ознаава ли увелияаване на оборотите до тези които се очакват за съответната по-ниска предавка?
Да, означава.

междинна газ = Blip

двойно амбриране = Double Clutch (Downshift)

Междинната газ е част от двойното амбриране, но може и да се прилага без да участва в него, както например се прилага и при heel & toe. Както обясни по-горе lz2lps.

* Heel & Toe = пръстите (на десния крак) натискат спирачката, а в същото време петата подава междинна газ. Това се прилага, когато се изисква намаляване и в същото време превключване на по-ниска предавка (обикновено преди или в завой). Валидно е, както за коли без синхронизатори, така и за коли със.
Последно промяна от Advan на 14 Сеп 2011 00:52, променено общо 1 път.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 14 Сеп 2011 00:51

Advan написа:
zi_zi_top написа: Задължително е да се амбрира, ако минаваш от 5-та направо на 3-та, но съм чувал, че е хубаво бързо преди това да се мине шрез 4-та. Аз го правя, мисля, че помага.

Разликте в предавателните числа на 3-4-та и 5-та на повечето коли не са толкова големи,
но разликата м/у 2-ра и 3-та е голяма. Примерно, ако от 4-та на 3-та оборотите ти се покачат само с 500-1000, от 3-та на 2-ра ще се покачат с 2000-2500, за това тогава се изисква повече междинна газ. Трудността е в това, че трябва да настъпиш педала повече и за по-дълго време (заради лага, който всяка кола има) за същото или по-кратко време, когато го правиш на по-горни предавки.
За всеки автомобил има таблица със скоростните диапазони на предавките и може да превключиш и от 5-та на 2-ра, ако си намалил скоростта до диапазона на 2-ра предавка.

Говоря за нормално шофиране по пътищата. На състезание (писта или рали) нещата са други.
Аз шофирам доста динамично и въпреки това не ми се налага да правя тези тарикатлъци със съединителя.
Е може би, ако някога ми се наложи да карам някой стар дъргел с избягали кончета ще трябва да го лъжа, но поне засега не се налага. rolleyes.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Сеп 2011 00:56

lz2lps написа:Не знаеш точно кога ще се случи. В един момент пробвах да превключвам въобще без съединител... ей така, ако рече някоя от помпите да сдаде багажа и да мога да се прибера.
В една друга тема ме обвиниха че съм дребнав защото мечтите ми стигат само да помечтая за народен представител, а не за нещо повече.... Та на човек му се случва това за което мечтае :thumbsup:

Само шега smile.gif

Advan

Мнение от Advan » 14 Сеп 2011 00:57

zi_zi_top написа: За всеки автомобил има таблица със скоростните диапазони на предавките и може да превключиш и от 5-та на 2-ра, ако си намалил скоростта до диапазона на 2-ра предавка.
Това сигурен ли си, че си го правил, защото на моята кола, когато карам на 5-та с 2000 оборота (с по-ниски обороти не бих карал на 5-та), което някъде около 100 км/ч, ако реша да мина на 2-ра си представи къде ще отидат оборотите, най-вероятно в червеното. Може ли да си го представиш това или искаш утре да го пробваш на път за работа?

Когато караш на висока предавка с ниски обороти трансмисията също се натоварва повече от необходимото,
отделно ако искаш да ускориш от тези обороти нищо няма да се получи, защото ще си извън диапазона на върт. момент на колата.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 14 Сеп 2011 01:01

Предавам се! Аз не мога да шофирам... :help:
От утре ще си наема шофьор, който знае какво да прави с педалите.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 14 Сеп 2011 01:01

zi_zi_top написа: За всеки автомобил има таблица със скоростните диапазони на предавките и може да превключиш и от 5-та на 2-ра, ако си намалил скоростта до диапазона на 2-ра предавка.
Ако не подадеш междинна газ трябва бавно да пускаш съединителя ако разликата в оборотите е прекалено голяма. Не че няма да превключиш но феродовият диск и маховика ще трябва да приплъзват докато не им се изравнят скоростите :) Двигателя няма как изведнъж да повиши оборотите си.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Сеп 2011 01:03

Advan написа:
zi_zi_top написа: За всеки автомобил има таблица със скоростните диапазони на предавките и може да превключиш и от 5-та на 2-ра, ако си намалил скоростта до диапазона на 2-ра предавка.
Това сигурен ли си, че си го правил, защото на моята кола, когато карам на 5-та с 2000 оборота (с по-ниски обороти не бих карал на 5-та), което някъде около 100 км/ч, ако реша да мина на 2-ра си представи къде ще отидат оборотите, най-вероятно в червеното. Може ли да си го представиш това или искаш утре да го пробваш на път за работа?

Когато караш на висока предавка с ниски обороти трансмисията също се натоварва повече от необходимото,
отделно ако искаш да ускориш от тези обороти нищо няма да се получи, защото ще си извън диапазона на върт. момент на колата.
Забелязъл съм че съпругата ми презключваше авенсиса на по-ниска предавка още преди да е стигнал 2000об... той на втора малко преди червеният сектор беше на около 96-98км/ч.... така че превклюяването от 5та на 2ра си е съвсем възможно :thumbsup: И ако го караш од 2000оборота си е адски икономичен smile.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 14 Сеп 2011 01:05

lz2lps написа:
zi_zi_top написа: За всеки автомобил има таблица със скоростните диапазони на предавките и може да превключиш и от 5-та на 2-ра, ако си намалил скоростта до диапазона на 2-ра предавка.
Ако не подадеш междинна газ трябва бавно да пускаш съединителя ако разликата в оборотите е прекалено голяма. Не че няма да превключиш но феродовият диск и маховика ще трябва да приплъзват докато не им се изравнят скоростите :) Двигателя няма как изведнъж да повиши оборотите си.
А бе пич, ако не си в подходящите обороти и не си амбрирал двойно или тройно самия синхронизатор не те пуска да вкараш предавката.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Сеп 2011 01:13

zi_zi_top написа:
lz2lps написа:
zi_zi_top написа: За всеки автомобил има таблица със скоростните диапазони на предавките и може да превключиш и от 5-та на 2-ра, ако си намалил скоростта до диапазона на 2-ра предавка.
Ако не подадеш междинна газ трябва бавно да пускаш съединителя ако разликата в оборотите е прекалено голяма. Не че няма да превключиш но феродовият диск и маховика ще трябва да приплъзват докато не им се изравнят скоростите :) Двигателя няма как изведнъж да повиши оборотите си.
А бе пич, ако не си в подходящите обороти и не си амбрирал двойно или тройно самия синхронизатор не те пуска да вкараш предавката.
Идеята на синхронизатора е да елиминира недостатаците на задкормилното устрийство и разликата в оборотите наистина трябва да е голяма за да не те пусне да превключиш

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 14 Сеп 2011 01:13

zi_zi_top написа:А бе пич, ако не си в подходящите обороти и не си амбрирал двойно или тройно самия синхронизатор не те пуска да вкараш предавката.
И докато не те пуска оборотите на маховика падат. По едно време ще те пусне и все още скоростите на маховика и феродовият диск ще са достатъчно различни. Имаш 2 варианта - маховика и феродовият да приплъзнат, за да им се изравнят скоростите или колелата да блокират (примерно на мокро или сняг).
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 11 госта