Първа предавка на ръчна скоростна кутия ,по надолнище ?!

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
jingo

Първа предавка на ръчна скоростна кутия ,по надолнище ?!

Мнение от jingo » 10 Сеп 2011 12:35

Тия дни се замислих и реших да обсъдим следното: Когато тръгваме ,обикновено на първа ,се ускоряваме ,кой както е свикнал ...дотук всичко е ясно .Въпросът ми е когато се спускаме по надолнище,примерно във Велико Търново,Созопол новият град,или нещо от сорта,тоест работи двигателната спирачка ...има ли някакъв проблем с това ,естествено и маалко спирачка удрям,за да не прекалявам .На втора се ускорява много,над 40,а по указаните места ,това би било опасно,особенно когато има много хора.Същото е когато се спускам по извънпътен склон,достатъчно равен
п.п. Сън не ме хваща вече ,шегувам се biggrin.gif
Спамът не се толерира :whistle:

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 10 Сеп 2011 12:38

аз си удрям и по малко спирачка на първа, на наклон, ако има нужда:)
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 10 Сеп 2011 12:51

Да развия малко въпроса - при ползване на двигателна спирачка на хлъзгава настилка,
например от 2-ра на 1-ва, и двете предни гуми ли ще приплъзнат или само едната? /кола с предно предаване/
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Сеп 2011 14:38

в повечето случаи при стръмен наклон особено при много хлъзгав път движението на първа с лека спирачка е неизбежно.всяка друга предавка може да е фатална,така че имайте го в предвид на сняг,заледено,дори и само при дъжд!при необходимост дори може да се използват и преспи от изринат сняг отстрани като спирачка,макар че в бг надали почистват подобни трасета. tongue.gif
факт е,че при определени условия първата е незаменима!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2011 16:32

didak написа:Да развия малко въпроса - при ползване на двигателна спирачка на хлъзгава настилка,
например от 2-ра на 1-ва, и двете предни гуми ли ще приплъзнат или само едната? /кола с предно предаване/
В зависимост от това каква е спирателната сила на двигателя и качеството на гумите....
По принцип би трябвало едната гума като приплъзне, да загуби много рязко сцепление и заради диференциала другата да остане в контакт с пътя (но да загуби спирателната си сила).
Но в практиката ми се е случвало на дизелак само при отпускане на газта колата да тръгва накъдето си иска - и двете се плъзгат.
И на конкретната кола зимата много внимавах с двигателната спирачка - по-безопасно бе да спирам със спирачките с АБС отколкото с двигателна спирачка....

Иначе конкретно по въпроса - няма никакъв проблем да се движиш на която и да е подходяща (удобна) предавка, дори и на 1-ва, но при условие, че не се товари много двигателя (прекалено високи обороти и т.н.).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 10 Сеп 2011 17:23

slowtraveler написа:... при условие, че не се товари много двигателя (прекалено високи обороти и т.н.).
Колко високи?
az postoqnno polzvam dvigatelnata spiracka i mnogo mi haresva kogato zapochva da ramji vav visokite oboroti rolleyes.gif
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2011 17:36

Имах предвид извън червената зона :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 1423
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

Мнение от gena_bs » 10 Сеп 2011 18:06

Винаги си натискам спирачката поне 2 пъти, макар и леко! Независимо дали е лед, сняг или плажно време. При намалена видимост даже понякога и аварийни включвам, ако преценя, че са прекалено близо до задната броня!
Никога не се знае колегата от колата след теб кога ще разбере, че намаляваш, че и да предприеме съответните действия. За да не ти дойде на гости. laugh.gif
Като светнат стоповете дори дамите, които едновременно пушат, гримират се, говорят по телефона и "шофират" усещат, че трябва да намалят.

jingo

Мнение от jingo » 11 Сеп 2011 09:11

До тук разбирам,че не е проблем ,това за което говоря ! :thumbsup:
Относно спирането на хлъзгав участък използвам и двигателната спирачка и спирачките,като второто само помага на първото ,аз го разбирам така-при натискане на спирачката,задействам в случая усилието и на задните дискове/барабани ,като по този начин изравнявам спирачното усилие и то става примерно 60/40 в полза на задните,като в този случай вероятността от поднасяне намаля . rolleyes.gif

Аватар
cokata
Мнения: 308
Регистриран на: 04 Дек 2009 17:41
Местоположение: Панагюрище

Мнение от cokata » 11 Сеп 2011 11:15

slowtraveler написа:Имах предвид извън червената зона :thumbsup:
Колко пъти докато си използвал двигателна спирачка си влизал в червената зона? tongue.gif

Иначе ако спускам по-голяма "спуснатинъ" и аз включвам първа да не тормозя излишно дисковете и накладките :thumbsup:
Добрия шофьор не се ли познава по това- колко по-малко спирачки използва? :thumbsup:
Toyota Carina E 1.8 7A-FE Liftback
Subaru Outback 2.5 AT 2005
Honda XR250

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Сеп 2011 11:36

cokata написа:....
Колко пъти докато си използвал двигателна спирачка си влизал в червената зона? tongue.gif
Никога... Но е имало доста случаи когато независимо от ниската предавка колата да ускорява така, че да може да влезе в червената зона ако не натиснеш в допълнение и спирачката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
cokata
Мнения: 308
Регистриран на: 04 Дек 2009 17:41
Местоположение: Панагюрище

Мнение от cokata » 11 Сеп 2011 11:54

В условието е спомната и маалко спирачка, за да не се прекалява tongue.gif

Някой беше казал: "На която предавка катериш баир, на същата го и спускай" :thumbsup: Та и аз така
Toyota Carina E 1.8 7A-FE Liftback
Subaru Outback 2.5 AT 2005
Honda XR250

Аватар
digitalpr
Мнения: 437
Регистриран на: 21 Юни 2010 10:08
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Мнение от digitalpr » 12 Сеп 2011 15:07

Живея на черен път с огромен наклон. Спускам го винаги на 1ва с малко спирачка, независимо дали е лято или зима.
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 12 Сеп 2011 15:31

digitalpr написа:Живея на черен път с огромен наклон. Спускам го винаги на 1ва с малко спирачка, независимо дали е лято или зима.
Ами зимата как се качваш?

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 12 Сеп 2011 15:43

Сигурно на 1-ва без спирачка, а с много газ. tongue.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта