Климатроник Рав4
Климатроник Рав4
Здравейте колеги,
имам следния проблем.
Като запаля колата и е студена климатика си включва и всичко е наред. След известно време каране(около 1-2 часа) спира и започва да ми мига лампичката на копчето и повече не иска и да се пусне. Усеща се някакво натоварване на компресора при пускане но то е само за няколко секунди.
След като я оставя няколко часа без да я карам и проблема изчезва.Имам си климатик пак за около час или два.
Заредена е с фреон и няма изпускане от никъде.
Моля, ако някой може да помага със съвети
имам следния проблем.
Като запаля колата и е студена климатика си включва и всичко е наред. След известно време каране(около 1-2 часа) спира и започва да ми мига лампичката на копчето и повече не иска и да се пусне. Усеща се някакво натоварване на компресора при пускане но то е само за няколко секунди.
След като я оставя няколко часа без да я карам и проблема изчезва.Имам си климатик пак за около час или два.
Заредена е с фреон и няма изпускане от никъде.
Моля, ако някой може да помага със съвети
- kaloian311
- Мнения: 268
- Регистриран на: 04 Мар 2010 19:23
- Местоположение: Пловдив
- kaloian311
- Мнения: 268
- Регистриран на: 04 Мар 2010 19:23
- Местоположение: Пловдив
Не съм специалист, но се чувствам леко "ангажиран" с тоя проблем ..... е при мен беше по различно но, ....
Усещаш ли по време на тези час , два докато имаш климатик да ли компресора се ключва и изключва докато си работи нормално....?
Можеби някой датчик...... не изключва както трябва и ти отчика "грешка" при което климатика спира..... И след като не работи и налягането спадне си тръгва нормално... Не знам и не съм спец.. но това ми идва "на първо четене" ................
Усещаш ли по време на тези час , два докато имаш климатик да ли компресора се ключва и изключва докато си работи нормално....?
Можеби някой датчик...... не изключва както трябва и ти отчика "грешка" при което климатика спира..... И след като не работи и налягането спадне си тръгва нормално... Не знам и не съм спец.. но това ми идва "на първо четене" ................
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Това ми го даде един който има rav 4, в отговор на моя проблем с климатика. По този начин системата би трябвало да ти върне код за грешка и по кода вече да гледаш къде е проблема. А в моята тема, може да видиш и как е при Авенсиса, сложъл съм и картинки, които независимо, че са за Авенсис, мисля, че ще ти помогнат и на теб - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=17602. Успех.
CHECK MODE PROCEDURE
1. PANEL DIAGNOSIS (INDICATOR CHECK)
(a) Turn the ignition switch to LOCK.
(B) Turn the ignition switch ON while simultaneously
pressing the A/C control AUTO switch and the REC/
FRS switch.
© Check that all indicators and the display area are
turned on and off 4 times in succession at 1 second
intervals.
HINT:
After the indicator check is completed, the system
automatically enters sensor check mode.
(d) Press the OFF switch to terminate the panel
diagnosis.
2. PANEL DIAGNOSIS (SENSOR CHECK)
(a) Perform the indicator check.
HINT:
After the indicator check is completed, the system
automatically enters sensor check mode.
(B) Press the REC/FRS switch to enter actuator check
mode.
© After the actuator check is completed, press the
AUTO switch to enter sensor check mode.
NOTICE:
The sensor check must be performed again after
the actuator check is completed because sensor
check mode, which starts automatically after the
indicator check, cannot fully detect
malfunctions.
(d) Check the sensor check results displayed on the set
temperature display.
HINT:
• The illustration shows the display when code 21
is output.
• When 2 or more sensor check codes are
detected, the codes are displayed in ascending
numerical order.
• In cases with 2 or more codes, if they are difficult
to read, press the DEF switch to activate the step
operation and display them one by one.
• The codes are displayed in ascending numerical
order as the DEF switch is pressed.
(e) When any sensor check codes are displayed, refer
to the DTC chart (see page AC-39).
(f) Press the OFF switch to terminate the panel
diagnosis.
HINT:
Pressing the REC/FRS switch returns the system to
actuator check mode.
3. PANEL DIAGNOSIS (CLEAR SENSOR CHECK CODE)
(a) Inspect, and repair or replace the malfunctioning
parts.
(B) Clear the sensor check codes.
(1) While pressing the DEF switch during sensor
check mode, press the Rr DEF switch.
HINT:
Sensor check codes can be cleared by removing
the ECU-B2 fuse from the engine room No. 2
relay block for more than 60 seconds.
© Perform the sensor check and confirm that normal
code 00 is displayed.
4. PANEL DIAGNOSIS (ACTUATOR CHECK)
(a) Start the engine and warm it up.
(B) Perform the indicator check.
© When the sensor check is started after the indicator
check, press the REC/FRS switch to start the
actuator check.
HINT:
Perform the actuator check with the engine running.
(d) Check the temperature and blower levels by hand at
each step while the actuator check proceeds from
step 0 to 9 at 1 second intervals (continuous
operation).
HINT:
Each step number is displayed on the set
temperature display.
(e) To display step numbers one by one manually,
press the DEF switch to activate the step operation.
The step number changes each time the DEF
switch is pressed.
HINT:
• Each step number blinks at 1 second intervals
during the step operation.
• The illustration shows the display when step
number 5 is displayed.
(f) Press the OFF switch to terminate the panel
diagnosis.
HINT:
Pressing the AUTO switch returns to sensor check
mode.
CHECK MODE PROCEDURE
1. PANEL DIAGNOSIS (INDICATOR CHECK)
(a) Turn the ignition switch to LOCK.
(B) Turn the ignition switch ON while simultaneously
pressing the A/C control AUTO switch and the REC/
FRS switch.
© Check that all indicators and the display area are
turned on and off 4 times in succession at 1 second
intervals.
HINT:
After the indicator check is completed, the system
automatically enters sensor check mode.
(d) Press the OFF switch to terminate the panel
diagnosis.
2. PANEL DIAGNOSIS (SENSOR CHECK)
(a) Perform the indicator check.
HINT:
After the indicator check is completed, the system
automatically enters sensor check mode.
(B) Press the REC/FRS switch to enter actuator check
mode.
© After the actuator check is completed, press the
AUTO switch to enter sensor check mode.
NOTICE:
The sensor check must be performed again after
the actuator check is completed because sensor
check mode, which starts automatically after the
indicator check, cannot fully detect
malfunctions.
(d) Check the sensor check results displayed on the set
temperature display.
HINT:
• The illustration shows the display when code 21
is output.
• When 2 or more sensor check codes are
detected, the codes are displayed in ascending
numerical order.
• In cases with 2 or more codes, if they are difficult
to read, press the DEF switch to activate the step
operation and display them one by one.
• The codes are displayed in ascending numerical
order as the DEF switch is pressed.
(e) When any sensor check codes are displayed, refer
to the DTC chart (see page AC-39).
(f) Press the OFF switch to terminate the panel
diagnosis.
HINT:
Pressing the REC/FRS switch returns the system to
actuator check mode.
3. PANEL DIAGNOSIS (CLEAR SENSOR CHECK CODE)
(a) Inspect, and repair or replace the malfunctioning
parts.
(B) Clear the sensor check codes.
(1) While pressing the DEF switch during sensor
check mode, press the Rr DEF switch.
HINT:
Sensor check codes can be cleared by removing
the ECU-B2 fuse from the engine room No. 2
relay block for more than 60 seconds.
© Perform the sensor check and confirm that normal
code 00 is displayed.
4. PANEL DIAGNOSIS (ACTUATOR CHECK)
(a) Start the engine and warm it up.
(B) Perform the indicator check.
© When the sensor check is started after the indicator
check, press the REC/FRS switch to start the
actuator check.
HINT:
Perform the actuator check with the engine running.
(d) Check the temperature and blower levels by hand at
each step while the actuator check proceeds from
step 0 to 9 at 1 second intervals (continuous
operation).
HINT:
Each step number is displayed on the set
temperature display.
(e) To display step numbers one by one manually,
press the DEF switch to activate the step operation.
The step number changes each time the DEF
switch is pressed.
HINT:
• Each step number blinks at 1 second intervals
during the step operation.
• The illustration shows the display when step
number 5 is displayed.
(f) Press the OFF switch to terminate the panel
diagnosis.
HINT:
Pressing the AUTO switch returns to sensor check
mode.
С тая самодиагностика нещо не мога да се справя, обаче разбрах кога работи климатика и кога не. Вдигне ли се външната температура над 27-28 градуса и компресора неще да отбележи, когато е по-хладно си включва и работи все едно няма никакъв проблем. Сигурно проблема е свързан с някой датчик за температура или нещо такова(а датчика за външна температура си мери вярно) , но се чудя защо пък като е топло навън тогава решава че нещо не е наред.
Моля помагайте с мнения
Моля помагайте с мнения
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
за кой рав става дума?
ако е 4.3 ето ти инфо:
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa3/te ... iption.pdf
ето и сензорите:
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/allgem ... uefung.pdf
ако е 4.3 ето ти инфо:
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa3/te ... iption.pdf
ето и сензорите:
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/allgem ... uefung.pdf
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта